Bakalářská práce je zaměřena na využití potenciálu letní školy v přírodě s dětmi předškolní-ho věku. Autorka popisuje problematiku plánování a organizace letní školy v přírodě, která je spojena v současné době i s problémy. V teoretické části jsou popsány právní předpisy a normy, které se týkají personálního, bezpečnostního a technického zabezpečení letní školy v přírodě. Aplikační část práce je věnovaná koncepční prezentaci jedné konkrétní letní ško-ly v přírodě, která byla přichystána pro vybranou mateřskou školu. V práci je popsána rea-lizace školy v přírodě, její průběh a také jsou prezentovány evaluační výstupy.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on the potential of outdoor summer school with preschool chil-dren. The author discusses the issue of planning and organization outdoor summer school, which is connected at present with problems. In theoretical part describes the legislation and standarts, which realte to personnel, security and technical security outdoor summer school. Application part is devote to conceptual presentation of one particular outdoor summer school, which was set for the selected Kindergarten. The work describes the reali-zation of outdoor summer school, its development and also are presented evaluation out-puts.
Klíčová slova
škola v přírodě, příprava školy v přírodě, plánování, evaluace letní školy v přírodě
Klíčová slova v angličtině
outdoor school, preparations outdoor school, planning, evaluation of outdoor summer school
Rozsah průvodní práce
47
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na využití potenciálu letní školy v přírodě s dětmi předškolní-ho věku. Autorka popisuje problematiku plánování a organizace letní školy v přírodě, která je spojena v současné době i s problémy. V teoretické části jsou popsány právní předpisy a normy, které se týkají personálního, bezpečnostního a technického zabezpečení letní školy v přírodě. Aplikační část práce je věnovaná koncepční prezentaci jedné konkrétní letní ško-ly v přírodě, která byla přichystána pro vybranou mateřskou školu. V práci je popsána rea-lizace školy v přírodě, její průběh a také jsou prezentovány evaluační výstupy.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on the potential of outdoor summer school with preschool chil-dren. The author discusses the issue of planning and organization outdoor summer school, which is connected at present with problems. In theoretical part describes the legislation and standarts, which realte to personnel, security and technical security outdoor summer school. Application part is devote to conceptual presentation of one particular outdoor summer school, which was set for the selected Kindergarten. The work describes the reali-zation of outdoor summer school, its development and also are presented evaluation out-puts.
Klíčová slova
škola v přírodě, příprava školy v přírodě, plánování, evaluace letní školy v přírodě
Klíčová slova v angličtině
outdoor school, preparations outdoor school, planning, evaluation of outdoor summer school
Zásady pro vypracování
Vymezení teoretických východisek o přípravě a realizaci letní školy v přírodě.
Příprava projektu letní školy v přírodě.
Realizace letní školy v přírodě.
Evaluace projektu letní školy v přírodě, s dětmi i učiteli.
Zpracování a vyhodnocení projektu, doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Vymezení teoretických východisek o přípravě a realizaci letní školy v přírodě.
Příprava projektu letní školy v přírodě.
Realizace letní školy v přírodě.
Evaluace projektu letní školy v přírodě, s dětmi i učiteli.
Zpracování a vyhodnocení projektu, doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
FICHNOVÁ, Katarína a Eva SZOBIOVÁ. Rozvoj tvořivosti a klíčových kompetencí dětí: náměty k RVP pro předškolní vzdělávání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0195-3.
GILBERTSON, Ken. Outdoor education: methods and strategies. Champaign, IL: Human Kinetics, 2006. ISBN 0736047093.
JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina a Magdalena KAPUCIÁNOVÁ. Činnosti venku a v přírodě v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, 2013. ISBN 978-80-7496-071-0.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
FICHNOVÁ, Katarína a Eva SZOBIOVÁ. Rozvoj tvořivosti a klíčových kompetencí dětí: náměty k RVP pro předškolní vzdělávání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0195-3.
GILBERTSON, Ken. Outdoor education: methods and strategies. Champaign, IL: Human Kinetics, 2006. ISBN 0736047093.
JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina a Magdalena KAPUCIÁNOVÁ. Činnosti venku a v přírodě v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, 2013. ISBN 978-80-7496-071-0.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka měla připravenou prezentaci své bakalářské práce. Komise vytkla studentce nedostatky ve výzkumné části. Nedostatky v nedotažení výzkumných cílů (doc. Wiegerová) a nízkou kvalitu teoretické části. Dr. Božik vyzdvihl přínost praktické části pro praxi. Na otázky stanovené vedoucím práce a oponentem studentka odpověděla stručně a vhodně.