Tato práce zkoumá užívání písma a typografie v oblasti reklamy a jejich roli při vytváření reklamního sdělení. Můj přístup při zpracování tohoto tématu je zejména teoretický a opírá se o statistiky, ankety, případové studie a analýzu mnoha zdrojů tematické literatury. Součástí práce je taktéž analýza faktorů, díky kterýmž se typografie stává vhodnou právě pro reklamní účely.
Anotace v angličtině
This thesis is set to investigate the use of type and typography in advertising, the role of typography in rendering the advertising message and the effects it has on the same. The approach undertaken in this thesis is mainly theoretical, including statistics, a survey, a case study and an analysis of literature from various sources in the field of the research. I have analysed the factors that make typography suitable and effective for advertising purposes.
Tato práce zkoumá užívání písma a typografie v oblasti reklamy a jejich roli při vytváření reklamního sdělení. Můj přístup při zpracování tohoto tématu je zejména teoretický a opírá se o statistiky, ankety, případové studie a analýzu mnoha zdrojů tematické literatury. Součástí práce je taktéž analýza faktorů, díky kterýmž se typografie stává vhodnou právě pro reklamní účely.
Anotace v angličtině
This thesis is set to investigate the use of type and typography in advertising, the role of typography in rendering the advertising message and the effects it has on the same. The approach undertaken in this thesis is mainly theoretical, including statistics, a survey, a case study and an analysis of literature from various sources in the field of the research. I have analysed the factors that make typography suitable and effective for advertising purposes.