Ústředním tématem diplomové práce je vliv rodiny na školní úspěšnost, se zaměřením na školní výkonovou motivaci žáků. Teoretická část nás uvádí do problematiky školní úspěš-nosti a neúspěšnosti. Zároveň se zabývá výkonovou motivací, s důrazem na školní výkono-vou motivaci žáků a možnosti jejího zjištění. Praktická část je věnována kvantitativnímu výzkumu školní výkonové motivace u žáků základních škol a vlivu rodiny na školní výko-novou motivaci.
Anotace v angličtině
The central theme of this dissertation is the influence of family on school success rate, with focus on school performance motivation of students. The teoretical part presents us to the problematics of school success rate and unsuccessfulness. At the same time it concerns with performance motivation, with accent on school performance motivation of pupils and opti-ons of its determination. The practical part is dedicated to quantitative research of school performance motivation of pupils of elementary schools and the influence of family on school performance motivation.
Klíčová slova
rodiny, školní úspěšnost, školní neúspěšnost, škola, výkonová motivace
Klíčová slova v angličtině
family, school success rate, school unsuccessfulness, performance motivation
Rozsah průvodní práce
89 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Ústředním tématem diplomové práce je vliv rodiny na školní úspěšnost, se zaměřením na školní výkonovou motivaci žáků. Teoretická část nás uvádí do problematiky školní úspěš-nosti a neúspěšnosti. Zároveň se zabývá výkonovou motivací, s důrazem na školní výkono-vou motivaci žáků a možnosti jejího zjištění. Praktická část je věnována kvantitativnímu výzkumu školní výkonové motivace u žáků základních škol a vlivu rodiny na školní výko-novou motivaci.
Anotace v angličtině
The central theme of this dissertation is the influence of family on school success rate, with focus on school performance motivation of students. The teoretical part presents us to the problematics of school success rate and unsuccessfulness. At the same time it concerns with performance motivation, with accent on school performance motivation of pupils and opti-ons of its determination. The practical part is dedicated to quantitative research of school performance motivation of pupils of elementary schools and the influence of family on school performance motivation.
Klíčová slova
rodiny, školní úspěšnost, školní neúspěšnost, škola, výkonová motivace
Klíčová slova v angličtině
family, school success rate, school unsuccessfulness, performance motivation
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti rodiny, školní úspěšnosti a neúspěšnosti.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti rodiny, školní úspěšnosti a neúspěšnosti.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOSÍKOVÁ, Věra. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2433-1.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
SVOBODA, Mojmír, Dana KREJČÍŘOVÁ a Marie VÁGNEROVÁ. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOSÍKOVÁ, Věra. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2433-1.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
SVOBODA, Mojmír, Dana KREJČÍŘOVÁ a Marie VÁGNEROVÁ. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala diplomovou práci na téma: Vliv rodiny na úspěšnost dítěte ve škole. Dr. Hrbáčková: proč jste vybírala Hodonín? Bydlím kousek od tama. Studentka představila výzkumné otázky, výzkumné cíle, výzkumný soubor. Následně uvedla výsledky výzkumného šetření. Dr. Hrbáčková: jak jste ověřovala hypotézy? Za pomoci chí-kvadrátu. Dr. Hrbáčková poukázala na napřehlednost analýzy dat. Dr. Hrbáčková: ověřovala jste předpoklady pro použití testu? Ne. Studentka zodpověděla otázky od vedoucího i oponenta diplomové práce. Dr. Hrbáčková poukázala na nesourodost tématu diplomové práce se zaměřením praktické části.