Diplomová práca sa venuje sociálno pedagogickým prístupom k jedincovi, definuje rôzne zamerania pôsobenia sociálneho pedagóga, popisuje jeho legislatívne ukotvenie, metódy a formy pomoci v krízových životných situáciách. V praktickej časti sa pomocou dotazníko-vého výskumu skúmajú skúsenosti s pomocou v kríze jednej zo skupín osôb, ktorej sa ve-nuje sociálna pedagogika.
Anotace v angličtině
This thesis studies socio-pedagogical approach to individuals, defines various areas of fo-cus of a social pedagogue, describes his legislative basis, and methods and forms of as-sistance in life crises. The research via a questionnaire survey explores experience with help in a crisis of one of the groups covered by social pedagogy
socio-pedagogical approach, social pedagogy, social pedagogue, crisis, life crisis
Rozsah průvodní práce
112 s
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práca sa venuje sociálno pedagogickým prístupom k jedincovi, definuje rôzne zamerania pôsobenia sociálneho pedagóga, popisuje jeho legislatívne ukotvenie, metódy a formy pomoci v krízových životných situáciách. V praktickej časti sa pomocou dotazníko-vého výskumu skúmajú skúsenosti s pomocou v kríze jednej zo skupín osôb, ktorej sa ve-nuje sociálna pedagogika.
Anotace v angličtině
This thesis studies socio-pedagogical approach to individuals, defines various areas of fo-cus of a social pedagogue, describes his legislative basis, and methods and forms of as-sistance in life crises. The research via a questionnaire survey explores experience with help in a crisis of one of the groups covered by social pedagogy
socio-pedagogical approach, social pedagogy, social pedagogue, crisis, life crisis
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se ke krizovým životním situacím a možnostem sociálně pedagogické intervence.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou standardizovaného dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se ke krizovým životním situacím a možnostem sociálně pedagogické intervence.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou standardizovaného dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Public promotion, 2008. ISBN 978-80-87182-15-4.
BAKOŠOVÁ, Zlatica. et al. Teórie sociálnej pedagogiky. Bratislava: Slovenská pedagogická spoločnosť SAV, 2011. ISBN 978-80-970675-0-2.
KLÍMA, Petr. et al. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha: Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0643-9.
KRAUS, Blahoslav., POLÁČKOVÁ, Věra. et al. Člověk prostředí výchova: K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Public promotion, 2008. ISBN 978-80-87182-15-4.
BAKOŠOVÁ, Zlatica. et al. Teórie sociálnej pedagogiky. Bratislava: Slovenská pedagogická spoločnosť SAV, 2011. ISBN 978-80-970675-0-2.
KLÍMA, Petr. et al. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha: Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0643-9.
KRAUS, Blahoslav., POLÁČKOVÁ, Věra. et al. Člověk prostředí výchova: K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila základní teoretická východiska diplomové práce. Dále uvedla cíl diplomové práce, spolu s koncepcí praktické části. Byla vyzvána zkušební komisí, aby prezentovala design výzkumu a výsledky výzkumného šetření. Studentka zkušební komisi seznámila se závěry diplomové práce. Studentka zodpověděla otázky od vedoucího i oponenta diplomové práce. Zkušební komise poukázala na nedostatečné zpracování diplomové práce. Dr. Hrbáčková: uvědomujete si limity Vašeho výzkumu? Ano. Dr. Hrbáčková dále poukázala na plytkost dotazníku a jeho extrémní rozsah. Dr. Hladík zhodnotil rozsah teoretické části, spolu s absencí analýzy a syntézy problematiky. Zkušební komise hlasovala 1:3 (E:F) pro závěrečné hodnocení F. Zkušební komise rozhodla o přepracování diplomové práce.