Tato diplomová práce se zabývá analýzou sociálního prostředí adolescentů, jež má přímí či nepřímí vliv na jejich motivaci, chování a jejich celkový přístup k výchově
a vzdělávání. Práce se zaměřuje na různorodé sociální faktory, které podmiňují školní prospěch starších žáků.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with analysis of social environment of adolescents, which has an influence on their motivation, behaviour and their whole attitude to education
and cultivation. The work focuses on various social factors that set conditions for pupils´ school results.
Klíčová slova
Adolescenti, motivace, seberegulace, vzdělávání, výchova, rodiče, školní prostředí, domácí příprava, zájmová činnost.
Klíčová slova v angličtině
Adolescents, motivation, self-regulation, education, cultivation, parents, school environment, home preparation, leisure activities.
Rozsah průvodní práce
80 s. (122 778 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá analýzou sociálního prostředí adolescentů, jež má přímí či nepřímí vliv na jejich motivaci, chování a jejich celkový přístup k výchově
a vzdělávání. Práce se zaměřuje na různorodé sociální faktory, které podmiňují školní prospěch starších žáků.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with analysis of social environment of adolescents, which has an influence on their motivation, behaviour and their whole attitude to education
and cultivation. The work focuses on various social factors that set conditions for pupils´ school results.
Klíčová slova
Adolescenti, motivace, seberegulace, vzdělávání, výchova, rodiče, školní prostředí, domácí příprava, zájmová činnost.
Klíčová slova v angličtině
Adolescents, motivation, self-regulation, education, cultivation, parents, school environment, home preparation, leisure activities.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti vzdělávání adolescentů, vývojové psychologie a motivace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu dotazníkovou metodou.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Vyvození závěrů na základě výsledků, shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti vzdělávání adolescentů, vývojové psychologie a motivace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu dotazníkovou metodou.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Vyvození závěrů na základě výsledků, shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Universita Komenského, 2011. ISBN 978-80-969944-0-3.
FREEMANOVÁ, Joan. Volnočasové aktivity. Praha: NIDM, 2009. ISBN 978-80-86784-83-0.
KOPŘIVA, Pavel, J. NOVÁČKOVÁ, D. NEVOLOVÁ, T. KOPŘIVOVÁ. Respektovat a být respektován. Bystřice pod Hostýnem: Pavel Kopřiva Spirála, 2012. ISBN 978-80-904030-0-0.
MERTIN, Václac, KREJČOVÁ, Lenka et al. Problémy s chováním ve škole jak na ně: Individuální výchovný plán. Praha: Woters Kluwer ČR, 2013. ISBN 978-80-7478-026-4.
MEŠKOVÁ, Marta. Motivace žáků efektivní komunikací. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0198-4.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7367-047-X.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie, Dětství a dospívání. Praha: UK, 2014. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Universita Komenského, 2011. ISBN 978-80-969944-0-3.
FREEMANOVÁ, Joan. Volnočasové aktivity. Praha: NIDM, 2009. ISBN 978-80-86784-83-0.
KOPŘIVA, Pavel, J. NOVÁČKOVÁ, D. NEVOLOVÁ, T. KOPŘIVOVÁ. Respektovat a být respektován. Bystřice pod Hostýnem: Pavel Kopřiva Spirála, 2012. ISBN 978-80-904030-0-0.
MERTIN, Václac, KREJČOVÁ, Lenka et al. Problémy s chováním ve škole jak na ně: Individuální výchovný plán. Praha: Woters Kluwer ČR, 2013. ISBN 978-80-7478-026-4.
MEŠKOVÁ, Marta. Motivace žáků efektivní komunikací. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0198-4.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7367-047-X.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie, Dětství a dospívání. Praha: UK, 2014. ISBN 978-80-246-2153-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil základní koncepci diplomové práce. Byl vyzván zkušební komisí, aby představil design výzkumu (výzkumný soubor, výzkumný nástroj). Následně uvedl výsledky výzkumného šetření s odkazem na teoretickou část diplomové práce. Student uvedl doporučení pro praktické využití výsledků diplomové práce. Student zodpověděl otázky od vedoucího i oponenta diplomové práce. Zkušební komise diskutovala nad doporučením pro praktické využití. Dr. Machů: v dotazníku máte vše, ale vlastně nic. Upozornila, že není souvislost mezi teorií a konstruovaným dotazníkem.