Předložená diplomová práce se věnuje problematice životních hodnot dětí a mládeže v institucionální péči. Hlavním cílem práce je zjištění, jaké jsou životní hodnoty dětí
a mládeže v institucionální péči. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje specifikací hodnot, výzkumu prováděných hodnot, institucionální péči a poruchami chování. Cílem praktické části je prostřednictvím výzkumu zjistit hodnotový systém dětí a mládeže v institucionální péči. K realizaci výzkumu je zvolena metoda kvantitativního výzkumu, pomocí dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The present thesis is dedicated to the life values of children and youth in institutional care. The main objective is to determine these life values. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with the specification of values, research on these values, institutional care and behavioral disorders. The objective of the practical part is to determine through research the value system of children and youth in institutional care. The method used is through quantitative technics, with the help of questionnaires.
values, value orientation, children, youth, institutional care
Rozsah průvodní práce
80 s. (120 737 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená diplomová práce se věnuje problematice životních hodnot dětí a mládeže v institucionální péči. Hlavním cílem práce je zjištění, jaké jsou životní hodnoty dětí
a mládeže v institucionální péči. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje specifikací hodnot, výzkumu prováděných hodnot, institucionální péči a poruchami chování. Cílem praktické části je prostřednictvím výzkumu zjistit hodnotový systém dětí a mládeže v institucionální péči. K realizaci výzkumu je zvolena metoda kvantitativního výzkumu, pomocí dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The present thesis is dedicated to the life values of children and youth in institutional care. The main objective is to determine these life values. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with the specification of values, research on these values, institutional care and behavioral disorders. The objective of the practical part is to determine through research the value system of children and youth in institutional care. The method used is through quantitative technics, with the help of questionnaires.
values, value orientation, children, youth, institutional care
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti životních hodnot, etické výchovy a institucionální péče.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti životních hodnot, etické výchovy a institucionální péče.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DOROTÍKOVÁ, Soňa. Filosofie hodnot: problémy lidské existence, poznání a hodnocení. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 1998. ISBN 80-860-3979-X.
OLIVAR, Roberto Roche. Etická výchova. Bratislava: Orbis pictus istropolitana, 1992. ISBN 80-715-8001-5.
SAK, Petr. Proměny české mládeže: česká mládež v pohledu sociologických výzkumů. Praha: Petrklíč, 2000. ISBN 80-722-9042-8.
VACEK, Pavel. Psychologie morálky a výchova charakteru žáků. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011. ISBN 978-80-7435-108-2.
Seznam doporučené literatury
DOROTÍKOVÁ, Soňa. Filosofie hodnot: problémy lidské existence, poznání a hodnocení. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 1998. ISBN 80-860-3979-X.
OLIVAR, Roberto Roche. Etická výchova. Bratislava: Orbis pictus istropolitana, 1992. ISBN 80-715-8001-5.
SAK, Petr. Proměny české mládeže: česká mládež v pohledu sociologických výzkumů. Praha: Petrklíč, 2000. ISBN 80-722-9042-8.
VACEK, Pavel. Psychologie morálky a výchova charakteru žáků. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011. ISBN 978-80-7435-108-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou diplomovou práci, blíže se zaměřila na výsledky výzkumu.
Na obhajobu byla připravená, zodpověděla otázky z posudků i doplňující otázky komise.