Diplomová práce pod názvem "Evaluace vzdělávacích aktivit zaměstnanců Úřadu práce České republiky" pojednává o problematice dalšího vzdělávání zaměstnanců ve vybrané organizaci, kde autor diplomové práce působí. Teoretická východiska diplomové práce popisují vzdělávání a rozvoj zaměstnanců v organizacích. Dále je velká pozornost věnována systému vzdělávání v organizaci, kde je snaha poukázat na jeho důležitost. Poslední teoretická část se věnuje evaluaci ve vzdělávání a popisu organizace úřadu práce. Hlavním cílem diplomové práce je zhodnotit a analyzovat systém vzdělávání ve vybrané organizaci, identifikovat jeho kladné stránky i problémy, tak, jak jsou vnímány zaměstnanci. Cílem je také zjistit celkovou spokojenost zaměstnanců se vzdělávacími kurzy, přínos vzdělávacích aktivit, motivaci nadřízenými do dalšího vzdělávání, ochotu zda by se zaměstnanci sami finančně podíleli na dalším vzdělávání a zda se v posledních třech letech vzdělávali o svém volném čase. Výsledkem práce je stanovení doporučení zjištěných ze závěrů šetření v organizaci, ve které je výzkum realizován.
Anotace v angličtině
Thesis "Evaluation of the Labour Office Employees' Training Activities" deals with problematic of further education of employees in chosen organization, where author work. Theoretical recourse of this thesis describes education and development of employees in organization. Great attention is dedicated to educational system in organization, where is an effort to show its importance. Last parts of theoretical section deal with evaluation in education and description of Labour Office organization. Main target of thesis is evaluate and analyze system of education in chosen organization, identify its positive aspects and problems and how they are perceived by employees. One of targets is also determinate overall contentment of employees with educational courses, benefit of educational activities, supervisors motivating to other education, willingness of employees to participate financially on their other education and if employees educate themselves in their free time. Result of thesis is to made recommendations, which was found from conclusions of survey in organization where research was implemented.
Klíčová slova
Systém vzdělávání, vzdělávání dospělých, zaměstnanci úřadu práce, další vzdělávání, evaluace.
Klíčová slova v angličtině
System of education, adult education, employee's office workers, other training, evaluation.
Rozsah průvodní práce
91 (179 637)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pod názvem "Evaluace vzdělávacích aktivit zaměstnanců Úřadu práce České republiky" pojednává o problematice dalšího vzdělávání zaměstnanců ve vybrané organizaci, kde autor diplomové práce působí. Teoretická východiska diplomové práce popisují vzdělávání a rozvoj zaměstnanců v organizacích. Dále je velká pozornost věnována systému vzdělávání v organizaci, kde je snaha poukázat na jeho důležitost. Poslední teoretická část se věnuje evaluaci ve vzdělávání a popisu organizace úřadu práce. Hlavním cílem diplomové práce je zhodnotit a analyzovat systém vzdělávání ve vybrané organizaci, identifikovat jeho kladné stránky i problémy, tak, jak jsou vnímány zaměstnanci. Cílem je také zjistit celkovou spokojenost zaměstnanců se vzdělávacími kurzy, přínos vzdělávacích aktivit, motivaci nadřízenými do dalšího vzdělávání, ochotu zda by se zaměstnanci sami finančně podíleli na dalším vzdělávání a zda se v posledních třech letech vzdělávali o svém volném čase. Výsledkem práce je stanovení doporučení zjištěných ze závěrů šetření v organizaci, ve které je výzkum realizován.
Anotace v angličtině
Thesis "Evaluation of the Labour Office Employees' Training Activities" deals with problematic of further education of employees in chosen organization, where author work. Theoretical recourse of this thesis describes education and development of employees in organization. Great attention is dedicated to educational system in organization, where is an effort to show its importance. Last parts of theoretical section deal with evaluation in education and description of Labour Office organization. Main target of thesis is evaluate and analyze system of education in chosen organization, identify its positive aspects and problems and how they are perceived by employees. One of targets is also determinate overall contentment of employees with educational courses, benefit of educational activities, supervisors motivating to other education, willingness of employees to participate financially on their other education and if employees educate themselves in their free time. Result of thesis is to made recommendations, which was found from conclusions of survey in organization where research was implemented.
Klíčová slova
Systém vzdělávání, vzdělávání dospělých, zaměstnanci úřadu práce, další vzdělávání, evaluace.
Klíčová slova v angličtině
System of education, adult education, employee's office workers, other training, evaluation.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení základních pojmů a teoretických východisek vztahujících se k pedagogické evaluaci, významu a pojetí dalšího odborného a profesního vzdělávání pracovníků v sociální sféře.
Příprava metodiky empirické části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a vypracování doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení základních pojmů a teoretických východisek vztahujících se k pedagogické evaluaci, významu a pojetí dalšího odborného a profesního vzdělávání pracovníků v sociální sféře.
Příprava metodiky empirické části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a vypracování doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy : 13. vydání. Praha: Grada Publishing, 2015, 920 stran. ISBN 978-80-247-5258-7.
MUŽÍK, Jaroslav. Profesní vzdělávání dospělých. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, 263 s. ISBN 978-80-7357-738-4.
EGER, Ludvík. Vzdělávání dospělých a ICT: aktuální stav a predikce vývoje. Vyd. 1. Plzeň: Nava, 2012. 120 s. ISBN 978-80-7211-428-3.
PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace: hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1996. 166 s. ISBN 80-210-1333-8.. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
GAVORA, Peter. Tvorba výskumného nástroja pre pedagogické bádanie. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2012, 119 s. ISBN 978-80-10-02353-0.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy : 13. vydání. Praha: Grada Publishing, 2015, 920 stran. ISBN 978-80-247-5258-7.
MUŽÍK, Jaroslav. Profesní vzdělávání dospělých. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, 263 s. ISBN 978-80-7357-738-4.
EGER, Ludvík. Vzdělávání dospělých a ICT: aktuální stav a predikce vývoje. Vyd. 1. Plzeň: Nava, 2012. 120 s. ISBN 978-80-7211-428-3.
PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace: hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1996. 166 s. ISBN 80-210-1333-8.. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
GAVORA, Peter. Tvorba výskumného nástroja pre pedagogické bádanie. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2012, 119 s. ISBN 978-80-10-02353-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval záměr diplomové práce. Dále uvedl obsah praktické části, cíl výzkumu, výzkumné otázky a výzkumný soubor. Dr. Hladík bylo by vhodné výsledky prezentovat, nikoliv číst. Student uvedl techniku výzkumu. Student zkušební komisi seznámil s výsledky výzkumného šetření. Jeho prezentace byla nepřehledná a zmatečná. Dr. Hladík myslíte si, že by k prevenci přispěl kurzu? Ano. Student zodpověděl otázky k obhajobě. Dr. Hladík ocenil angažovanost studenta v tématu. Dr. Hrbáčková: kdo rozdával dotazníku? Na svém pracovišti já a na ostatních stážisti. Myslíte si, že tato skutečnost mohla ovlivnit odpovědi? Ano.