Tato diplomová práce se zabývá fenoménem vzdělání a jeho vlivem na trávení volného času dospělých. První část nám přináší teoretický pohled na tuto problematiku. Zaměřuji se zde na deskripci a specifika stanoveného tématu. Jako stěžejní jsou zde volný čas a vzdělání, dále životní styl a motivace. V druhé části je proveden empirický výzkum, v němž jsou zkoumány souvislosti mezi vzděláním a trávením volného času. Díky tomuto výzkumu jsme dospěli k závěru, že vzdělání je faktor, který velmi výrazně ovlivňuje volný čas a to, jakým způsobem ho trávíme. Výsledkem bylo nalezení mnoha společných prvků, které ovlivňují volnočasové aktivity.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the phenomenon of education and its impact on a leisure time of adults. The first part gives a theoretical perspective on this problem I focus basically on the description and characteristic of this problem. The fundamental in the first part are concepts of leisure time and perception of education. In the second part is conducted empirical research in which is examined the relation between education and leisure time. With this research we found a conclusion that education is a factor strongly affecting our leisure time and the way we spend it. The result of the research was finding many common elements which affect leisure time activities.
Klíčová slova
Volný čas, vzdělání, životní styl, zájmové vzdělávání, vzdělanost, motivace
Tato diplomová práce se zabývá fenoménem vzdělání a jeho vlivem na trávení volného času dospělých. První část nám přináší teoretický pohled na tuto problematiku. Zaměřuji se zde na deskripci a specifika stanoveného tématu. Jako stěžejní jsou zde volný čas a vzdělání, dále životní styl a motivace. V druhé části je proveden empirický výzkum, v němž jsou zkoumány souvislosti mezi vzděláním a trávením volného času. Díky tomuto výzkumu jsme dospěli k závěru, že vzdělání je faktor, který velmi výrazně ovlivňuje volný čas a to, jakým způsobem ho trávíme. Výsledkem bylo nalezení mnoha společných prvků, které ovlivňují volnočasové aktivity.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the phenomenon of education and its impact on a leisure time of adults. The first part gives a theoretical perspective on this problem I focus basically on the description and characteristic of this problem. The fundamental in the first part are concepts of leisure time and perception of education. In the second part is conducted empirical research in which is examined the relation between education and leisure time. With this research we found a conclusion that education is a factor strongly affecting our leisure time and the way we spend it. The result of the research was finding many common elements which affect leisure time activities.
Klíčová slova
Volný čas, vzdělání, životní styl, zájmové vzdělávání, vzdělanost, motivace
Studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek z oblasti volného času a jeho trávení v souvislosti k dosaženému vzdělání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu.
Předvýzkum pro ověření kvality výzkumného nástroje.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování, analýza a interpretace dat z vlastního výzkumu.
Prezentace výsledků výzkumu, interpretace a využití v praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek z oblasti volného času a jeho trávení v souvislosti k dosaženému vzdělání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu.
Předvýzkum pro ověření kvality výzkumného nástroje.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování, analýza a interpretace dat z vlastního výzkumu.
Prezentace výsledků výzkumu, interpretace a využití v praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. 2007, Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, , 265 s. ISBN 9788024713694.
PÁVKOVÁ, Jiřina. 2002, Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 231 s. ISBN 8071787116.
JANIŠ, Kamil. 2009, Úvod do problematiky volného času. Vyd. 1. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 61 s. ISBN 9788072485307.
KNOTOVÁ, Dana. 2011, Pedagogické dimenze volného času. Brno: Paido, 2011, 101 s. ISBN 9788073152239.
PIEPER, Josef a Ivan OZARČUK. 1992, Volný čas, vzdělání, moudrost. 1. vyd. Praha: Křesťanská akademie, 75 s. ISBN 8090061567.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. 2007, Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, , 265 s. ISBN 9788024713694.
PÁVKOVÁ, Jiřina. 2002, Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 231 s. ISBN 8071787116.
JANIŠ, Kamil. 2009, Úvod do problematiky volného času. Vyd. 1. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 61 s. ISBN 9788072485307.
KNOTOVÁ, Dana. 2011, Pedagogické dimenze volného času. Brno: Paido, 2011, 101 s. ISBN 9788073152239.
PIEPER, Josef a Ivan OZARČUK. 1992, Volný čas, vzdělání, moudrost. 1. vyd. Praha: Křesťanská akademie, 75 s. ISBN 8090061567.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila záměr diplomové práce. Následně uvedla design výzkumu zahrnující výzkumné otázky, hypotézy a specifikaci výzkumného souboru. Studentka dále prezentovala interpretaci dat, kdy uváděla rozhodnutí o potvrzení/zamítnutí hypotéz. Zkušební komise diskutovala nad interpretací dat, která byla nepřesná. Dr. Hrbáčková poukázala na irelevanci výsledků výzkumu z důvodu chybné formulace statistických hypotéz. Studentka zodpověděla otázky od vedoucího i oponenta diplomové práce. Dr. Hladík upozornil na nepřesnosti v koncepci dotazníku. Dr. Hrbáčková: uveďte přínos diplomové práce. Studentka odpověděla nepřesně. Co je reprezentativní výběr? Studentka neodpověděla. Dr. Hladík poukázal na nepropracovanost teoretické části. Z důvodu četnosti chyb v diplomové práce zkušební komise hlasovala 4:0 pro závěrečné hodnocení F. Zkušební komise rozhodla o přepracování diplomové práce.