Diplomová práce se zaměřuje na zájmové a volnočasové aktivity žáků druhého stupně zá-kladních škol v mikroregionu Ploština. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a prak-tickou. V úvodu teoretické části jsou vysvětleny pojmy volný čas a výchova ve volném čase. Dále popisuji prostředí a volnočasová zařízení, která se podílejí na ovlivňování vol-ného času dětí a mládeže. V neposlední řadě uvádím nabídky zájmových a volnočasových aktivit v mikroregionu Ploština.
V praktické části pomocí dotazníkového šetření a grafického znázornění výsledků vyhod-nocuji získané informace od respondentů. Cílem dotazníku je zjistit, jak žáci druhého stup-ně tří základních škol v mikroregionu Ploština tráví svůj volný čas a zda jsou spokojeni s kvalitou volnočasových a zájmových aktivit či kroužků v jejich škole a okolí.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on leisure-time activities pupils of the second grade of primary schools in the microregion Ploština. The work is divided into two parts - theoretical and practical ones. The introduction of the theoretical part explains the concepts of leisure and education in their free time. I describe the environment and leisure facilities, which are involved in influencing leisure-time has children and youth. Finally, I present the offers of interest and leisure activities in the microregion Ploština.
In the practical part I evaluate the gained information using questionnaires and graphical representation. The aim of the survey is to find out how pupils of three primary schools in the microregion Ploština spend their leisure time and whether they are satisfied with the quality of free time activities or clubs in their school and neighbourhood.
Klíčová slova
volný čas, výchova ve volném čase, volnočasové aktivity, pedagog volného času, mikrore-gion Ploština
Klíčová slova v angličtině
leisure, education in leisure time, leisure activities, leisure educator, microregion Ploština
Rozsah průvodní práce
79 s. (10048 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na zájmové a volnočasové aktivity žáků druhého stupně zá-kladních škol v mikroregionu Ploština. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a prak-tickou. V úvodu teoretické části jsou vysvětleny pojmy volný čas a výchova ve volném čase. Dále popisuji prostředí a volnočasová zařízení, která se podílejí na ovlivňování vol-ného času dětí a mládeže. V neposlední řadě uvádím nabídky zájmových a volnočasových aktivit v mikroregionu Ploština.
V praktické části pomocí dotazníkového šetření a grafického znázornění výsledků vyhod-nocuji získané informace od respondentů. Cílem dotazníku je zjistit, jak žáci druhého stup-ně tří základních škol v mikroregionu Ploština tráví svůj volný čas a zda jsou spokojeni s kvalitou volnočasových a zájmových aktivit či kroužků v jejich škole a okolí.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on leisure-time activities pupils of the second grade of primary schools in the microregion Ploština. The work is divided into two parts - theoretical and practical ones. The introduction of the theoretical part explains the concepts of leisure and education in their free time. I describe the environment and leisure facilities, which are involved in influencing leisure-time has children and youth. Finally, I present the offers of interest and leisure activities in the microregion Ploština.
In the practical part I evaluate the gained information using questionnaires and graphical representation. The aim of the survey is to find out how pupils of three primary schools in the microregion Ploština spend their leisure time and whether they are satisfied with the quality of free time activities or clubs in their school and neighbourhood.
Klíčová slova
volný čas, výchova ve volném čase, volnočasové aktivity, pedagog volného času, mikrore-gion Ploština
Klíčová slova v angličtině
leisure, education in leisure time, leisure activities, leisure educator, microregion Ploština
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti volného času, využívání volného času, období adolescence a pedagogiky volného času.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti volného času, využívání volného času, období adolescence a pedagogiky volného času.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav. Kapitoly z pedagogiky volného času: soubor pojednání o volném čase a jeho výchovném zhodnocování. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Čekých Budějovicích, 2010. ISBN 978-80-7394-240-3.
KRATOCHVÍLOVÁ, Emília. Pedagogika volného času: výchova v čase mimo vyučovania v pedagogickej téorii a praxi. Bratislava: Nakladatelství UK, 2004. ISBN 80-223-1930-9.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6.
PIEPER, Josef. Volný čas-vzdělání-moudrost. Praha: Křesťanská akademie, 1992. ISBN 80-900615-6-7.
VÁŽANSKÝ, Mojmír. Volný čas pedagogika zážitku. Brno: Masarykova univerzita, 1992. ISBN 80-210-0428-2.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav. Kapitoly z pedagogiky volného času: soubor pojednání o volném čase a jeho výchovném zhodnocování. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Čekých Budějovicích, 2010. ISBN 978-80-7394-240-3.
KRATOCHVÍLOVÁ, Emília. Pedagogika volného času: výchova v čase mimo vyučovania v pedagogickej téorii a praxi. Bratislava: Nakladatelství UK, 2004. ISBN 80-223-1930-9.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6.
PIEPER, Josef. Volný čas-vzdělání-moudrost. Praha: Křesťanská akademie, 1992. ISBN 80-900615-6-7.
VÁŽANSKÝ, Mojmír. Volný čas pedagogika zážitku. Brno: Masarykova univerzita, 1992. ISBN 80-210-0428-2.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil především praktickou část diplomové práce. Zkušební komisi seznámil s hlavním a dílčími cíli, dále uvedl výzkumný soubor a způsob sběru dat. Následně prezentoval výsledky výzkumu - rozhodnutí o hypotézách, přínos práce a doporučení pro praktické využití. Dr. Hladík: na straně 64 jste zjistil, že je rozdíl se spokojeností s nabízenými aktivitami - jak to interpretujete? Student neodpověděl.