Tato diplomová práce pojednává o stanovování hranic ve výchově dětí, které vyrůstají v rodině. Zaměřuje se především na rodinu, její funkce a rozdělení. Dále se věnuje rodičovství a výchově, konkrétně výchovným stylům, řešením vzniklých situací při výchově dětí. V neposlední řadě se zabývá vymezením určitých hranic a pravidel ve výchově, které by měl znát každý rodič. Diplomová práce ve své praktické části pojednává o vymezování hranic a s tím souvisejících výchovných přístupech současných rodičů k výchovným problémům, které se vyskytují u dětí v pubertálním období, a hovoří o důvodech takového chování.
Anotace v angličtině
This diploma thesis concerns about setting boundaries in family upbringing of children. Also, the diploma thesis focuses on concept of family, family functions and sorting out of family. Next, the thesis pursues the upbringing, concretely about parenting styles, solving of situation, which comes with upbringing of children. Last but not least, the thesis focuses on setting boundaries and rules in upbringing, which every parents needs to know. The empirical part of the diploma thesis concerns about setting boundaries and educational access of contemporary parents to negative behaviour of their children. This negative behaviour occurs during puberty. The thesis deals with reasons of the negative behaviour of children.
Klíčová slova
rodina, výchova, výchovné styly, hranice ve výchově, stanovování hranic ve výchově
Klíčová slova v angličtině
family, upbringing of children, parenting styles, boundaries in family, setting boundaries in upbringing of children
Rozsah průvodní práce
75 s. (117 994 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce pojednává o stanovování hranic ve výchově dětí, které vyrůstají v rodině. Zaměřuje se především na rodinu, její funkce a rozdělení. Dále se věnuje rodičovství a výchově, konkrétně výchovným stylům, řešením vzniklých situací při výchově dětí. V neposlední řadě se zabývá vymezením určitých hranic a pravidel ve výchově, které by měl znát každý rodič. Diplomová práce ve své praktické části pojednává o vymezování hranic a s tím souvisejících výchovných přístupech současných rodičů k výchovným problémům, které se vyskytují u dětí v pubertálním období, a hovoří o důvodech takového chování.
Anotace v angličtině
This diploma thesis concerns about setting boundaries in family upbringing of children. Also, the diploma thesis focuses on concept of family, family functions and sorting out of family. Next, the thesis pursues the upbringing, concretely about parenting styles, solving of situation, which comes with upbringing of children. Last but not least, the thesis focuses on setting boundaries and rules in upbringing, which every parents needs to know. The empirical part of the diploma thesis concerns about setting boundaries and educational access of contemporary parents to negative behaviour of their children. This negative behaviour occurs during puberty. The thesis deals with reasons of the negative behaviour of children.
Klíčová slova
rodina, výchova, výchovné styly, hranice ve výchově, stanovování hranic ve výchově
Klíčová slova v angličtině
family, upbringing of children, parenting styles, boundaries in family, setting boundaries in upbringing of children
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti výchovy, výchovných stylů a stanovování pravidel ve výchově.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti výchovy, výchovných stylů a stanovování pravidel ve výchově.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
MATĚJČEK, Zdeněk. Po dobrém, nebo po zlém?. Vyd. 7. Praha: Portál, 2012, 124 s. ISBN 978-80-262-0133-5.
MERTIN, Václav. Výchova bez trestů. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2013, 123 s. ISBN 978-80-7478-028-8.
ROGGE, Jan-Uwe. Rodiče určují hranice. Vyd. 3. Praha: Portál, 2013, 182 s. ISBN 978-80-262-0533-3.
ŘÍČAN, Pavel. S dětmi chytře a moudře: psychologie výchovy pro rodiče a prarodiče. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013, 174 s. ISBN 978-80-262-0343-8.
WILD, Rebeca. Svoboda a hranice, láska a respekt: co od nás děti potřebují. Vyd. 1. Praha: DharmaGaia, 2010, 195 s. ISBN 978-80-7436-005-3.
Seznam doporučené literatury
MATĚJČEK, Zdeněk. Po dobrém, nebo po zlém?. Vyd. 7. Praha: Portál, 2012, 124 s. ISBN 978-80-262-0133-5.
MERTIN, Václav. Výchova bez trestů. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2013, 123 s. ISBN 978-80-7478-028-8.
ROGGE, Jan-Uwe. Rodiče určují hranice. Vyd. 3. Praha: Portál, 2013, 182 s. ISBN 978-80-262-0533-3.
ŘÍČAN, Pavel. S dětmi chytře a moudře: psychologie výchovy pro rodiče a prarodiče. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013, 174 s. ISBN 978-80-262-0343-8.
WILD, Rebeca. Svoboda a hranice, láska a respekt: co od nás děti potřebují. Vyd. 1. Praha: DharmaGaia, 2010, 195 s. ISBN 978-80-7436-005-3.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přehledně prezentovala svou práci i výsledky výzkumu.
Na obhajobu byla připravena, zodpověděla otázky vedoucí i oponentky.
Výsledky své práce srovnala s výsledky z jiných studií.