Část teoretická charakterizuje obor andragogika a další profesní vzdělávání, jeho druhy a význam. Představuje také důležité zákony a dokumenty vztahující se k této oblasti vzdělávání. Zabývá se motivací jako hybným činitelem edukace v produktivním věku člověka a bariérami, které tuto motivaci ovlivňují. Informuje také o aktuálním stavu dalšího profesního vzdělávání ve Zlínském kraji. V empirické části byl použit kvantitativní výzkum realizovaný dotazníkovým šetřením. Takto získaná data byla zpracována a analyzována.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the bachelor thesis characterizes the andragogy and other vocational education, its types and importance. This part also deals with some important acts and documents related to this kind of education. In addition, the first part focuses not only on the motivation as a major factor of education in the productive age of a human but also on the barriers which influence the motivation. Moreover, the theoretical part provides the information about current situation of further vocational education in Zlín Region. The empirical part is aimed at the quantitative research which was executed through survey question-naires. The data gained from the survey were processed and analysed.
Klíčová slova
Andragogika, další profesní vzdělávání dospělých, motivace a bariéry vzdělávání, profese, profesní role, celoživotní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Andragogy, other vocational education, motivation and barriers of other vocational educa-tion, profession, professional roles, lifelong learning
Rozsah průvodní práce
68
Jazyk
CZ
Anotace
Část teoretická charakterizuje obor andragogika a další profesní vzdělávání, jeho druhy a význam. Představuje také důležité zákony a dokumenty vztahující se k této oblasti vzdělávání. Zabývá se motivací jako hybným činitelem edukace v produktivním věku člověka a bariérami, které tuto motivaci ovlivňují. Informuje také o aktuálním stavu dalšího profesního vzdělávání ve Zlínském kraji. V empirické části byl použit kvantitativní výzkum realizovaný dotazníkovým šetřením. Takto získaná data byla zpracována a analyzována.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the bachelor thesis characterizes the andragogy and other vocational education, its types and importance. This part also deals with some important acts and documents related to this kind of education. In addition, the first part focuses not only on the motivation as a major factor of education in the productive age of a human but also on the barriers which influence the motivation. Moreover, the theoretical part provides the information about current situation of further vocational education in Zlín Region. The empirical part is aimed at the quantitative research which was executed through survey question-naires. The data gained from the survey were processed and analysed.
Klíčová slova
Andragogika, další profesní vzdělávání dospělých, motivace a bariéry vzdělávání, profese, profesní role, celoživotní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Andragogy, other vocational education, motivation and barriers of other vocational educa-tion, profession, professional roles, lifelong learning
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti andragogiky, motivace a dalšího profesního vzdělávání dospělých.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti andragogiky, motivace a dalšího profesního vzdělávání dospělých.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
BALVÍN, Jaroslav. Andragogika jako teorie výchovy a vzdělávání dospělých. Praha: Hnutí R, 2011. ISBN 978-80-86798-16-5.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace chování. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-830-6.
HAGEMANN, Gisela. Motivace. Praha: Victoria, 1995. ISBN 80-85865-13-0.
PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3235-0.
BARTÁK, Jan. Aktuální problémy vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizacích. Vyd.1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2015. ISBN 978-80-7452-113-3.
PALÁN, Zdeněk. Lidské zdroje: výkladový slovník. Praha: Academia, 2002. ISBN 80-200-0950-7.
CHRÁSKA, Jan. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
BALVÍN, Jaroslav. Andragogika jako teorie výchovy a vzdělávání dospělých. Praha: Hnutí R, 2011. ISBN 978-80-86798-16-5.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace chování. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-830-6.
HAGEMANN, Gisela. Motivace. Praha: Victoria, 1995. ISBN 80-85865-13-0.
PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3235-0.
BARTÁK, Jan. Aktuální problémy vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizacích. Vyd.1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2015. ISBN 978-80-7452-113-3.
PALÁN, Zdeněk. Lidské zdroje: výkladový slovník. Praha: Academia, 2002. ISBN 80-200-0950-7.
CHRÁSKA, Jan. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická východiska práce, blíže specifikovala praktickou část práce, kde uvedla cíle výzkumu, výzkumné otázky a realizované výzkumné šetření. Dále konkretizovala výsledky výzkumu. Studentka uvedla také doporučení pro praxi a odpovědi na otázky k obhajobě. Mgr. Martincová se vyjádřila k praktické části práce. Doc. Balvín se vyjádřil k absentující diskuzi.