Tato bakalářská práce se zabývá významem vzdělávání ve výrobních firmách z dotačních titulů Evropské unie. V teoretické části si dáme za cíl vymezit teoretické poznatky z oblasti řízení lidských zdrojů a vzdělávání pracovníků v pracovním prostředí, abychom se mohli následně zaměřit na Evropské fondy, které podporují finančně projekty v oblasti aktivní politiky prhu práce, zvyšování adaptability zaměstnanců i zaměstnavatelů, vzdělávání pro konkurenceschopnost a další profesní vzdělávání. Především se zaměříme na Evropský sociální fond.
V praktické části se budeme věnovat výzkumu ve vybraných výrobních firmách, ve kterých byly provedeny rozhovory (interview) s kompetentními pracovníky pro vzdělávání. Oslovené osoby mají zároveň zkušenosti s čerpáním finančních prostředků z fondů Evropské unie na vzdělávání zaměstnanců. Cílem praktické části je formou kvalitativního výzkumu zjistit, jak vnímají klíčoví pracovníci a personalisté vzdělávání z dotačních titulů, jaký plyne z tohoto vzdělávání přínos pro firmu a v konečné fázi zjistit zkušenosti firem s čerpáním dotací z Evropských sociálních fondů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the meaning of EU training grants in educational process of production companies. In the theoretical part we aim to define the theoretical knowledge of human resource management and education of workers in working environment in order to focus on European funds which support financial projects concerning active labour market policies, increasing of the adaptability of the employees and employers, training for competitive abilities and further professional training. We primarily focus on the European social funds.In the practical part we concentrate on the research carried out in chosen companies by means of interviews with competent workers dealing with education. The addressed persons also have experience with drawing the European funds intended for the education of workers. The aim of the practical part is to find out how key workers and personnel officers perceive the education financed from the training grants and how the company benefits from this kind of education. Finally, we detect the experience of the companies with drawing grants from the European social funds.
Klíčová slova
rozvoj pracovníků, odborné vzdělávání, kompetence, měkké dovednosti, tvrdé dovednosti, plánování vzdělávání, projekt, projektový cyklus, dotace
Klíčová slova v angličtině
development of workers, professional training, competence, soft skills, hard skills, education planning, project, project cycle, grants
Rozsah průvodní práce
77 s. (112 539 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá významem vzdělávání ve výrobních firmách z dotačních titulů Evropské unie. V teoretické části si dáme za cíl vymezit teoretické poznatky z oblasti řízení lidských zdrojů a vzdělávání pracovníků v pracovním prostředí, abychom se mohli následně zaměřit na Evropské fondy, které podporují finančně projekty v oblasti aktivní politiky prhu práce, zvyšování adaptability zaměstnanců i zaměstnavatelů, vzdělávání pro konkurenceschopnost a další profesní vzdělávání. Především se zaměříme na Evropský sociální fond.
V praktické části se budeme věnovat výzkumu ve vybraných výrobních firmách, ve kterých byly provedeny rozhovory (interview) s kompetentními pracovníky pro vzdělávání. Oslovené osoby mají zároveň zkušenosti s čerpáním finančních prostředků z fondů Evropské unie na vzdělávání zaměstnanců. Cílem praktické části je formou kvalitativního výzkumu zjistit, jak vnímají klíčoví pracovníci a personalisté vzdělávání z dotačních titulů, jaký plyne z tohoto vzdělávání přínos pro firmu a v konečné fázi zjistit zkušenosti firem s čerpáním dotací z Evropských sociálních fondů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the meaning of EU training grants in educational process of production companies. In the theoretical part we aim to define the theoretical knowledge of human resource management and education of workers in working environment in order to focus on European funds which support financial projects concerning active labour market policies, increasing of the adaptability of the employees and employers, training for competitive abilities and further professional training. We primarily focus on the European social funds.In the practical part we concentrate on the research carried out in chosen companies by means of interviews with competent workers dealing with education. The addressed persons also have experience with drawing the European funds intended for the education of workers. The aim of the practical part is to find out how key workers and personnel officers perceive the education financed from the training grants and how the company benefits from this kind of education. Finally, we detect the experience of the companies with drawing grants from the European social funds.
Klíčová slova
rozvoj pracovníků, odborné vzdělávání, kompetence, měkké dovednosti, tvrdé dovednosti, plánování vzdělávání, projekt, projektový cyklus, dotace
Klíčová slova v angličtině
development of workers, professional training, competence, soft skills, hard skills, education planning, project, project cycle, grants
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti strategie rozvoje řízení lidských zdrojů v EU, vzdělávání zaměstnanců ve firmách a přínosu pro organizaci.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat pomocí kódování a kategorizování, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti strategie rozvoje řízení lidských zdrojů v EU, vzdělávání zaměstnanců ve firmách a přínosu pro organizaci.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat pomocí kódování a kategorizování, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
AMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
MAREK, Dan a Tomáš KANTOR. Příprava a řízení projektů strukturálních fondů Evropské unie. Brno: Barrister & Principal, 2009. ISBN 978-87029-56-5.
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
NOVOTNÝ, Petr. Učení pro pracoviště: Prostor pro uplatnění konceptu workplace learning v českém prostředí. Brno: Masarykova universita, 2009. ISBN 978-80-210-5116-4.
PRŮCHA, Jan a Jaroslav VETEŠKA. Andragogický slovník. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3960-1.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogockých vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
TURECKIOVÁ, Michaela. Rozvoj a řízení lidských zdrojů. Praha: Universita Jana Amose Komenského, 2009. ISBN 978-80-86723-80-8.
Seznam doporučené literatury
AMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
MAREK, Dan a Tomáš KANTOR. Příprava a řízení projektů strukturálních fondů Evropské unie. Brno: Barrister & Principal, 2009. ISBN 978-87029-56-5.
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
NOVOTNÝ, Petr. Učení pro pracoviště: Prostor pro uplatnění konceptu workplace learning v českém prostředí. Brno: Masarykova universita, 2009. ISBN 978-80-210-5116-4.
PRŮCHA, Jan a Jaroslav VETEŠKA. Andragogický slovník. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3960-1.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogockých vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
TURECKIOVÁ, Michaela. Rozvoj a řízení lidských zdrojů. Praha: Universita Jana Amose Komenského, 2009. ISBN 978-80-86723-80-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická východiska práce, dále popsala praktickou část a realizaci výzkumného šetření. Studentka prezentovala výsledky výzkumu, dále doporučení pro praxi a na závěr studentka odpovídala na otázky k obhajobě. Mgr. Martincová práci kladně hodnotila.