Předmětem této bakalářské práce je analyzovat skutečnosti motivace dobrovolníků k sebevzdělávání ve svépomocné organizaci neziskového charakteru a následně navrhnout opatření na jejich zlepšení. Celá práce je rozdělena do dvou částí. První část bakalářské práce se zaměřuje na teoretické poznatky z oblasti neziskových organizací, vzdělávání, motivace a představení samotné svépomocné organizace. Druhá část, empirické šetření, zahrnuje výzkum, analýzu interpretaci dat, shrnutí a následné vyhodnocení výsledků včet-ně doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
The subject of this bachelor thesis is to analyze the facts motivation of volunteers for self-education in the non-profit and self-organization. The thesis is divided into two parts. The first part of the thesis focuses on theoretical knowledge of non-profit organiza-tions, education, motivation and performance of self-help organizations. The second part, empirical investigation includes research, analysis, data interpretation, summary and sub-sequent evaluation of the results including the recommendations for practice.
Klíčová slova
nezisková organizace, vzdělávání, sebevzdělávání, motivace, dobrovolníci, svépomocná organizace Mlýnek
Předmětem této bakalářské práce je analyzovat skutečnosti motivace dobrovolníků k sebevzdělávání ve svépomocné organizaci neziskového charakteru a následně navrhnout opatření na jejich zlepšení. Celá práce je rozdělena do dvou částí. První část bakalářské práce se zaměřuje na teoretické poznatky z oblasti neziskových organizací, vzdělávání, motivace a představení samotné svépomocné organizace. Druhá část, empirické šetření, zahrnuje výzkum, analýzu interpretaci dat, shrnutí a následné vyhodnocení výsledků včet-ně doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
The subject of this bachelor thesis is to analyze the facts motivation of volunteers for self-education in the non-profit and self-organization. The thesis is divided into two parts. The first part of the thesis focuses on theoretical knowledge of non-profit organiza-tions, education, motivation and performance of self-help organizations. The second part, empirical investigation includes research, analysis, data interpretation, summary and sub-sequent evaluation of the results including the recommendations for practice.
Klíčová slova
nezisková organizace, vzdělávání, sebevzdělávání, motivace, dobrovolníci, svépomocná organizace Mlýnek
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti motivace k sebevzdělávání a neziskové organizace.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti motivace k sebevzdělávání a neziskové organizace.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996. ISBN 80-200-0592-7.
PALÁN, Zdeněk. Lidské zdroje: výkladový slovník: výchova, vzdělání, péče, řízení. Praha: Academia, 2002. ISBN 80-200-0950-7.
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2.
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a řízení. Praha: Ekopress, 2010. ISBN 978-80-86929-54-5.
ŠVAŘÍČEK, Roman. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996. ISBN 80-200-0592-7.
PALÁN, Zdeněk. Lidské zdroje: výkladový slovník: výchova, vzdělání, péče, řízení. Praha: Academia, 2002. ISBN 80-200-0950-7.
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2.
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a řízení. Praha: Ekopress, 2010. ISBN 978-80-86929-54-5.
ŠVAŘÍČEK, Roman. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická východiska práce, blíže se věnovala praktické části práce a realizaci výzkumného šetření. Studentka uvedla doporučení pro praxi a odpovídala na otázky oponenta a vedoucího práce.