Stěžejním tématem této bakalářské práce je hledání řešení vizuálního stylu společnosti Merkur. Teoretická část se zabývá definicí pojmu vizuální identita a jejích funkčních složek. Dále se ohlížím za tím co stálo za úspěchem této slavné stavebnice a jaký přínos má pro dnešní generaci dětí. Analytická část se zabývá průzkumem současné propagace společnosti Merkur a porovnává ji s konkurenční značkou Meccano. Praktická část je zaměřena na samotný re-branding. Popisuje řešení loga, obalu stavebnice, plakátu k výstavám a na konec ukazuje koncept webové prezentace.
Anotace v angličtině
The main topic of this belachor work is the search for solutions to the visual style of the company Merkur. The theoretical part deals with the definition of visual identity in general and its functional components. Furthermore, I look back at the success of what was behind this famous construction kit and what contribution has for today's generation of children. The analytical part deals with the research while promoting the company's Mercury and compares it with a competitive brand Meccano. The practical part is focused on the rebranding. Describes solutions of logos, packaging design, posters for exhibitions and at the
end shows the concept of the website.
branding, packaging, web presentation, poster, re-branding
Rozsah průvodní práce
47 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Stěžejním tématem této bakalářské práce je hledání řešení vizuálního stylu společnosti Merkur. Teoretická část se zabývá definicí pojmu vizuální identita a jejích funkčních složek. Dále se ohlížím za tím co stálo za úspěchem této slavné stavebnice a jaký přínos má pro dnešní generaci dětí. Analytická část se zabývá průzkumem současné propagace společnosti Merkur a porovnává ji s konkurenční značkou Meccano. Praktická část je zaměřena na samotný re-branding. Popisuje řešení loga, obalu stavebnice, plakátu k výstavám a na konec ukazuje koncept webové prezentace.
Anotace v angličtině
The main topic of this belachor work is the search for solutions to the visual style of the company Merkur. The theoretical part deals with the definition of visual identity in general and its functional components. Furthermore, I look back at the success of what was behind this famous construction kit and what contribution has for today's generation of children. The analytical part deals with the research while promoting the company's Mercury and compares it with a competitive brand Meccano. The practical part is focused on the rebranding. Describes solutions of logos, packaging design, posters for exhibitions and at the
end shows the concept of the website.
branding, packaging, web presentation, poster, re-branding
Zásady pro vypracování
1. seznámení se s aktuální situací
2. pojmenování problému
3. rešerše
4. výzkum
5. stanovení cílů
6. návrh řešení
7. finalizace
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle
charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. seznámení se s aktuální situací
2. pojmenování problému
3. rešerše
4. výzkum
5. stanovení cílů
6. návrh řešení
7. finalizace
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle
charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
1. Identity Suite: Visual Identity in Stationery. ISBN 978-9881943880
2. HEALEY, M. Co je branding? ISBN 978-80-7391-167-6
3. HEALEY, M. Design loga: Analýza úspěchu 300+ mezinárodních značek. ISBN 978-80-251-3608-9
4. VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy - nové trendy a poznatky. ISBN 978-80-247-2196-5
5. 1000 Obalový design - Nejlepší nápady pro kartony, krabice, tašky a láhve. ISBN 978-80-7391-191-1
Seznam doporučené literatury
1. Identity Suite: Visual Identity in Stationery. ISBN 978-9881943880
2. HEALEY, M. Co je branding? ISBN 978-80-7391-167-6
3. HEALEY, M. Design loga: Analýza úspěchu 300+ mezinárodních značek. ISBN 978-80-251-3608-9
4. VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy - nové trendy a poznatky. ISBN 978-80-247-2196-5
5. 1000 Obalový design - Nejlepší nápady pro kartony, krabice, tašky a láhve. ISBN 978-80-7391-191-1
Přílohy volně vložené
1xCD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student ve své práci vytvořil redesign vizuálního stylu pro společnost Merkur - tradičního dodavatele stavebnic na českém trhu. Představil současné propagační předměty společnosti a následně komisi seznámil s novou koncepcí webových stránek, novým logem, novými obaly na stavebnici a propagačními předměty. Vzhledem k velké rozmanitosti portfólia a široké cílové skupině nebylo snadné všechny požadavky sladit.
Dotazy komise se týkaly prezentace výrobků v obchodní síti, funkčnosti a barevnosti obalu.