Tato bakalářská práce se zabývá problematikou informovanosti žáků vybraných základních škol o domácím násilí. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol a obecně se věnuje problematice domácího násilí jako takového, aktérům domácího násilí, prevencí, mýty a legislativou, která zahrnuje tři zákony.
V praktické části je pomocí kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření zjišťována informovanost a povědomí žáků z vybraných základních škol o této problematice, jednalo se konkrétně o žáky 8. ročníků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with domestic violence issues and the awareness of pupils of selected primary schools about domestic violence. Bachelor thesis is divided into the theoretical and practical part.
The theoretical part is divided into five chapters and there can be found some theoretical issues about domestic violence as such, actors of domestic violence, prevention, myths and legislation, that includes three laws.
In the practical part there is a quantitative research in the form of a questionnaire survey knowledge and awareness of pupils from selected primary schools on this issue, it was specifically for pupils of the eighth grade.
Klíčová slova
Domácí násilí, násilné osoby, ohrožené osoby, svědci
Klíčová slova v angličtině
Domestic violence, violent people, endangered people, witnesses of domestic violence
Rozsah průvodní práce
80 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou informovanosti žáků vybraných základních škol o domácím násilí. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol a obecně se věnuje problematice domácího násilí jako takového, aktérům domácího násilí, prevencí, mýty a legislativou, která zahrnuje tři zákony.
V praktické části je pomocí kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření zjišťována informovanost a povědomí žáků z vybraných základních škol o této problematice, jednalo se konkrétně o žáky 8. ročníků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with domestic violence issues and the awareness of pupils of selected primary schools about domestic violence. Bachelor thesis is divided into the theoretical and practical part.
The theoretical part is divided into five chapters and there can be found some theoretical issues about domestic violence as such, actors of domestic violence, prevention, myths and legislation, that includes three laws.
In the practical part there is a quantitative research in the form of a questionnaire survey knowledge and awareness of pupils from selected primary schools on this issue, it was specifically for pupils of the eighth grade.
Klíčová slova
Domácí násilí, násilné osoby, ohrožené osoby, svědci
Klíčová slova v angličtině
Domestic violence, violent people, endangered people, witnesses of domestic violence
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti domácího násilí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního šetření o domácím násilí formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti domácího násilí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního šetření o domácím násilí formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Zdena. Domácí násilí: zkušenosti z poskytování sociální a terapeutické pomoci ohroženým osobám. Praha: Acorus, 2009, 92 s. ISBN 978-802-5454-220.
ČECH, Ondřej. Domácí násilí z pohledu pracovníků v oblasti sociálních služeb. České Budějovice: Theia, 2011, 137 s. ISBN 978-80-904854-0-2.
GARCIA-MORENO, Claudia et al. Global and regional estimates of violence against women: prevalence and health effects of intimate partner violence and non-partner sexual violence [online]. Geneva, Switzerland: World Health Organization, 2013, 50 p. [cit. 2015-12-04]. ISBN 92-415-6462-8.
ŠEVČÍK, Drahomír, Naděžda ŠPATENKOVÁ a kol. Domácí násilí: kontext, dynamika a intervence. Praha: Portál, 2011, 186 s. ISBN 978-80-7367-690-2.
ÚLEHLOVÁ, Dagmar. Problematika domácího násilí pro zdravotnické pracovníky. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů v Brně, 2009, 116 s. ISBN 978-80-7013-502-0.
VARGOVÁ, Branislava a kol. Partnerské násilí. Praha: Linde, 2008, 159 s. ISBN 978-80-86131-76-4.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Zdena. Domácí násilí: zkušenosti z poskytování sociální a terapeutické pomoci ohroženým osobám. Praha: Acorus, 2009, 92 s. ISBN 978-802-5454-220.
ČECH, Ondřej. Domácí násilí z pohledu pracovníků v oblasti sociálních služeb. České Budějovice: Theia, 2011, 137 s. ISBN 978-80-904854-0-2.
GARCIA-MORENO, Claudia et al. Global and regional estimates of violence against women: prevalence and health effects of intimate partner violence and non-partner sexual violence [online]. Geneva, Switzerland: World Health Organization, 2013, 50 p. [cit. 2015-12-04]. ISBN 92-415-6462-8.
ŠEVČÍK, Drahomír, Naděžda ŠPATENKOVÁ a kol. Domácí násilí: kontext, dynamika a intervence. Praha: Portál, 2011, 186 s. ISBN 978-80-7367-690-2.
ÚLEHLOVÁ, Dagmar. Problematika domácího násilí pro zdravotnické pracovníky. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů v Brně, 2009, 116 s. ISBN 978-80-7013-502-0.
VARGOVÁ, Branislava a kol. Partnerské násilí. Praha: Linde, 2008, 159 s. ISBN 978-80-86131-76-4.
Přílohy volně vložené
1x CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jaká je dle Vás nejlepší cesta informovat cílovou skupinu žáků druhého stupně základních škol o domácím násilí? (dr. Novák)
Kterou formu domácího násilí považujete za nejnebezpečnější a proč? Své názory argumentačně podpořte. (dr. Novák)
Na dotazy zkušební komise odpovídá studentka přirozeně. V problematice tvorby hypotéz však neodpovídala příliš přiléhavě.