Bakalářská práce se zabývá významem odborné praxe pro studenty oboru Zdravotně sociální pracovník. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se zabývá obecně zdravotně sociální prací a definicí zdravotně sociálního pracovníka. Další kapitola se zabývá vzděláváním zdravotně sociálního pracovníka v ČR. V poslední kapitole je práce zaměřená konkrétně na odborné praktické vzdělávání, kde je blíže definována odborná praxe. Praktická část je založena na kvantitativním výzkumu a pomocí dotazníkového šetření zjišťuje názor studentů na význam a přínos odborné praxe.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis focuses on the purpose of practical training experience for students of healthcare social work program at the university. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with healthcare social work in general and offers a definition of a healthcare social worker. The next chapter concentrates on education of healthcare social workers in the Czech Republic. The last chapter specifically addresses the issue of practical and vocational education. This chapter also provides a more detailed description of practical training. The practical part is carried out by means of quantitative research and a questionnaire survey that aims to determine the opinion of students on the purpose and benefit of practical training experience.
Klíčová slova
Zdravotně sociální pracovník, vzdělávání, student, odborná praxe
Klíčová slova v angličtině
Healthcare social worker, education, student, practical training
Rozsah průvodní práce
85 s. (114 491 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá významem odborné praxe pro studenty oboru Zdravotně sociální pracovník. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se zabývá obecně zdravotně sociální prací a definicí zdravotně sociálního pracovníka. Další kapitola se zabývá vzděláváním zdravotně sociálního pracovníka v ČR. V poslední kapitole je práce zaměřená konkrétně na odborné praktické vzdělávání, kde je blíže definována odborná praxe. Praktická část je založena na kvantitativním výzkumu a pomocí dotazníkového šetření zjišťuje názor studentů na význam a přínos odborné praxe.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis focuses on the purpose of practical training experience for students of healthcare social work program at the university. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with healthcare social work in general and offers a definition of a healthcare social worker. The next chapter concentrates on education of healthcare social workers in the Czech Republic. The last chapter specifically addresses the issue of practical and vocational education. This chapter also provides a more detailed description of practical training. The practical part is carried out by means of quantitative research and a questionnaire survey that aims to determine the opinion of students on the purpose and benefit of practical training experience.
Klíčová slova
Zdravotně sociální pracovník, vzdělávání, student, odborná praxe
Klíčová slova v angličtině
Healthcare social worker, education, student, practical training
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti zdravotně sociální práce.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního průzkumu formou dotazníkového šetření u studentů oboru Zdravotně sociální pracovník.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků průzkumu, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti zdravotně sociální práce.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního průzkumu formou dotazníkového šetření u studentů oboru Zdravotně sociální pracovník.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků průzkumu, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
COLLINS, Stewart. Social Work Students: Stress, Support and Well-Being. British Journal of Social Work, 2010, vol. 40, p. 963-982. ISSN 0045-3102.
KAHÁNKOVÁ, Jana. Průvodce odborným praktickým vzděláváním v sociální práci pro studující. Ostrava: Ostravská univerzita, 2012. ISBN 9780-80-7368-468-6.
KUTNOHORSKÁ, Jana. Výzkum v ošetřovatelství. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2713-4.
KUTNOHORSKÁ, Jana, Martina CICHÁ a Radoslav GOLDMANN. Etika pro zdravotně sociální pracovníky. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3843-7.
KUZNÍKOVÁ, Iva a kol. Sociální práce ve zdravotnictví. Praha: Grada, 2011. ISBN 9780-80-247-3676-1.
MATOUŠEK, Oldřich, Istifan MAROON a Hana PAZLAROVÁ. Vzdělávání studentů sociální práce v terénu, model pro supervizi. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 9780-80-246-1307-9.
Seznam doporučené literatury
COLLINS, Stewart. Social Work Students: Stress, Support and Well-Being. British Journal of Social Work, 2010, vol. 40, p. 963-982. ISSN 0045-3102.
KAHÁNKOVÁ, Jana. Průvodce odborným praktickým vzděláváním v sociální práci pro studující. Ostrava: Ostravská univerzita, 2012. ISBN 9780-80-7368-468-6.
KUTNOHORSKÁ, Jana. Výzkum v ošetřovatelství. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2713-4.
KUTNOHORSKÁ, Jana, Martina CICHÁ a Radoslav GOLDMANN. Etika pro zdravotně sociální pracovníky. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3843-7.
KUZNÍKOVÁ, Iva a kol. Sociální práce ve zdravotnictví. Praha: Grada, 2011. ISBN 9780-80-247-3676-1.
MATOUŠEK, Oldřich, Istifan MAROON a Hana PAZLAROVÁ. Vzdělávání studentů sociální práce v terénu, model pro supervizi. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 9780-80-246-1307-9.
Přílohy volně vložené
1 dotazník
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Na s. 61 uvádíte přehled zařízení, ve kterých studenti praktikovali. Můžete definovat položku z grafu, která je nazvána ''charitativní služby''? Co si pod tímto pojmem můžeme představit? Je toto označení správné? (Mgr. Vaško)
Jaká doporučení z výstupu Vaší práce byste doporučovala po zkušenostech při studiích na FHS UTB aplikovat přímo na ÚZV pro další studenty před, při a po realizaci odborných praxí? Jaká opatření byste zavedla? Co byste vedení ústavu doporučila u praxí studentů ZSP? (Mgr. Vaško)
V teoretické části uvádíte několik typů studentů ve vztahu k odborné praxi. Co si myslíte, který typ studentů převládá? (Dr. Dorková)
Proč jste položila otázku týkající se cesty z domova na praxi? (Dr. Dorková)
Uveďte nejzajímavější výsledky z průzkumu týkající se odborné praxe pohledem studentů z našeho pracoviště. (Dr. Dorková)
Na otázky zkušební komise odpovídá studentka přiléhavě a věcně.