Cílem mé diplomové práce je vytvořit vizuálně sjednocený a funkční prezentační systém pro vlastní značku Bykuka, zabývající se tvorbou autorských šperků a doplňků. Tato sada zahrnuje dva hlavní prezentační stojany, menší stolek a dvě stoličky. Primárními atributy těchto produktů je maximální skladnost při převozu a jednoduchost skládání, při zachování osobitého vzhledu. Dále představuji obalový design na tištěné 3D doplňky.
V teoretické části se zabývám teorií komunikace značky, POP a POS materiály, použitými technologiemi. Zmiňuji se také o důležitosti udržitelnosti designu a pokoře vůči spotřebě materiálů. V praktické a projektové části představuji uplynulou a nynější aktivitu značky Bykuka, a konečné řešení prezentačních materiálů s obaly a další možné rozšíření sortimentu.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to create visually unified and functional presentation system for brand Bykuka, who is engaged in the creation of original jewelry. This POP set includes two main presentation stands, a small coffe table and two stools. Primary among these pro-ducts is the maximum compactness during transportation and easy folding, while maintai-ning a distinctive appearance. I also present packaging to 3D print accessories.
The theoretical part deals with the theory of brand communication, POP and POS mate-rials, and technologies I'm using. I also mention the importance of sustainable design and humility towards the consumption of materials. In the practical part of the project I'm pre-senting the previous activity of the label Bykuka, solution of presentation materials, packa-ging of accesosries and possible expansion of the range of products.
Cílem mé diplomové práce je vytvořit vizuálně sjednocený a funkční prezentační systém pro vlastní značku Bykuka, zabývající se tvorbou autorských šperků a doplňků. Tato sada zahrnuje dva hlavní prezentační stojany, menší stolek a dvě stoličky. Primárními atributy těchto produktů je maximální skladnost při převozu a jednoduchost skládání, při zachování osobitého vzhledu. Dále představuji obalový design na tištěné 3D doplňky.
V teoretické části se zabývám teorií komunikace značky, POP a POS materiály, použitými technologiemi. Zmiňuji se také o důležitosti udržitelnosti designu a pokoře vůči spotřebě materiálů. V praktické a projektové části představuji uplynulou a nynější aktivitu značky Bykuka, a konečné řešení prezentačních materiálů s obaly a další možné rozšíření sortimentu.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to create visually unified and functional presentation system for brand Bykuka, who is engaged in the creation of original jewelry. This POP set includes two main presentation stands, a small coffe table and two stools. Primary among these pro-ducts is the maximum compactness during transportation and easy folding, while maintai-ning a distinctive appearance. I also present packaging to 3D print accessories.
The theoretical part deals with the theory of brand communication, POP and POS mate-rials, and technologies I'm using. I also mention the importance of sustainable design and humility towards the consumption of materials. In the practical part of the project I'm pre-senting the previous activity of the label Bykuka, solution of presentation materials, packa-ging of accesosries and possible expansion of the range of products.
1. Rešerše současné tvorby a její prezentace
2. Analýza materiálů a jejich zpracování při výrobě
3. Nastínění problematiky vzniku konkrétních obalů a dalších prvků
4. Vypracování projektu
5. Vyhodnocení projektu
a) teoretická část v rozsahu 30 - 35 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 3,5 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Rešerše současné tvorby a její prezentace
2. Analýza materiálů a jejich zpracování při výrobě
3. Nastínění problematiky vzniku konkrétních obalů a dalších prvků
4. Vypracování projektu
5. Vyhodnocení projektu
a) teoretická část v rozsahu 30 - 35 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 3,5 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
1. 1000 Obalový design, Slovart, ISBN 978-80-7391-191-1
2. POP In-store komunikace v praxi / Martin Boček, Daniel Jesenský, Daniela Krofiánová, ISBN: 978-80-247-2840-7
3. What is Exhibition design? / Jan Lorenc, Rotovision, ISBN: 978-2-88893-127-0
4. Exhibition Design / Daab, ISBN-13: 978-386-65406-2-0
5. Simply pattern, Viction:ary, ISBN 978-988-98229-8-9
6. Designer's Packaging Bible: Creative Solutions for Outstanding Design, Luke Herriott, RotoVision 2007 ISBN 978-2-940361-72-4, 7. Visual merchandising, Tony Morgan , Laurence King 2008, ISBN978-1-85669-539-8
8 The Design of Everyday Things, Don Norman, Basic Books 2013,ISBN 978-0-465-05065-9
9. Open Design Now, Bas van Abel, BIS Publishers 2011, ISBN 978-90-6369-259-9
10. Packaging: Design Successful Packaging for Specific Customer Groups, Mark Hampshire, RotoVision 2007, ISBN 978-2-940361-71-7
11. Výroba obalů, Ing. Josef Macháň, ISBN 80-86343-01-4
12. HEALEY,Matthew. Co je branding?.Slovart, 2008, ISBN 978-80-7391-167-6.
13. Brand Identity Now!, Julius Wiedemann, TASCHEN America Llc (2009)ISBN 978-3-8365-1584-9
14. Kapitoly z dějin designu, Zdeno Kolesár, Praha 2004, ISBN 80-86863-03-4
15. webové stránky vztahující se k tématu a odborné časopisy
Seznam doporučené literatury
1. 1000 Obalový design, Slovart, ISBN 978-80-7391-191-1
2. POP In-store komunikace v praxi / Martin Boček, Daniel Jesenský, Daniela Krofiánová, ISBN: 978-80-247-2840-7
3. What is Exhibition design? / Jan Lorenc, Rotovision, ISBN: 978-2-88893-127-0
4. Exhibition Design / Daab, ISBN-13: 978-386-65406-2-0
5. Simply pattern, Viction:ary, ISBN 978-988-98229-8-9
6. Designer's Packaging Bible: Creative Solutions for Outstanding Design, Luke Herriott, RotoVision 2007 ISBN 978-2-940361-72-4, 7. Visual merchandising, Tony Morgan , Laurence King 2008, ISBN978-1-85669-539-8
8 The Design of Everyday Things, Don Norman, Basic Books 2013,ISBN 978-0-465-05065-9
9. Open Design Now, Bas van Abel, BIS Publishers 2011, ISBN 978-90-6369-259-9
10. Packaging: Design Successful Packaging for Specific Customer Groups, Mark Hampshire, RotoVision 2007, ISBN 978-2-940361-71-7
11. Výroba obalů, Ing. Josef Macháň, ISBN 80-86343-01-4
12. HEALEY,Matthew. Co je branding?.Slovart, 2008, ISBN 978-80-7391-167-6.
13. Brand Identity Now!, Julius Wiedemann, TASCHEN America Llc (2009)ISBN 978-3-8365-1584-9
14. Kapitoly z dějin designu, Zdeno Kolesár, Praha 2004, ISBN 80-86863-03-4
15. webové stránky vztahující se k tématu a odborné časopisy
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka ve své diplomové práci představila sadu prezentačních prvků a obalů pro produkty značky Bykuka. Pro výrobu mobiliáře použila překližku nabarvenou na matnou černou, na které vynikají autorské šperky a jako spojovací materiál použila plsť. Podstatnou část práce věnovala také originálnímu balení vytvořených šperků. Nejzásadnější připomínka komise se týkala tvarosloví vytvořených stojanů.