Cílem této práce, je zjistit, jak působí prostředí čekáren ve stomatologických ordinacích na spokojenost pacientů a hodnocení kvality čekáren z pohledu pacientů a všeobecných sester. Teoretická část práce se zabývá anatomií lidského chrupu, patofyziologií dutiny ústní, prevencí onemocnění dutiny ústní, specifiky práce sestry na stomatologii. Dále prostředím čekárny, psychologií ambulantně léčeného pacienta a legislativními požadavky na prostor čekárny. Praktická část práce obsahuje výsledky dotazníkového šetření, grafy, které jsou zpracovány podle dotazníků, které byly položeny respondentům a sestrám.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is determine how the environment operates lounges in dental office on client satisfaction and quality Rated waiting areas from the perspective of clients and nurses. The theoretical part deals with the anatomy of the oral cavity, Pathophysiology of the oral cavity, preventiv of the oral cavity disease, the specifics of a nurse in dentistry, environment waiting room, psychology outpatient treated client and regulatory requirements for space waiting room. The practical part contains graphs that are handled by questionnaires that were put to respondents and nurses.
anatomy of the oral cavity, dentistry, psychology environment, pain, anguish, fear, stress, comunnication, waitingrooom.
Rozsah průvodní práce
93
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce, je zjistit, jak působí prostředí čekáren ve stomatologických ordinacích na spokojenost pacientů a hodnocení kvality čekáren z pohledu pacientů a všeobecných sester. Teoretická část práce se zabývá anatomií lidského chrupu, patofyziologií dutiny ústní, prevencí onemocnění dutiny ústní, specifiky práce sestry na stomatologii. Dále prostředím čekárny, psychologií ambulantně léčeného pacienta a legislativními požadavky na prostor čekárny. Praktická část práce obsahuje výsledky dotazníkového šetření, grafy, které jsou zpracovány podle dotazníků, které byly položeny respondentům a sestrám.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is determine how the environment operates lounges in dental office on client satisfaction and quality Rated waiting areas from the perspective of clients and nurses. The theoretical part deals with the anatomy of the oral cavity, Pathophysiology of the oral cavity, preventiv of the oral cavity disease, the specifics of a nurse in dentistry, environment waiting room, psychology outpatient treated client and regulatory requirements for space waiting room. The practical part contains graphs that are handled by questionnaires that were put to respondents and nurses.
anatomy of the oral cavity, dentistry, psychology environment, pain, anguish, fear, stress, comunnication, waitingrooom.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů zaměřených na prostředí čekárny a psychiky ambulantně léčeného klienta.
Příprava metodiky praktické části bakalářské práce.
Realizace průzkumu metodou dotazníkového šetření ve vybraných stomatologických ambulancích.
Zpracování a vyhodnocení informací včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků průzkumu a formulace závěrů pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů zaměřených na prostředí čekárny a psychiky ambulantně léčeného klienta.
Příprava metodiky praktické části bakalářské práce.
Realizace průzkumu metodou dotazníkového šetření ve vybraných stomatologických ambulancích.
Zpracování a vyhodnocení informací včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků průzkumu a formulace závěrů pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ARNOLD, Elizabeth a Kathleen Urdenman BOGGS. Interpersonal relationships: professional communication skills for nurses. 4th ed.St.Louis: Saunders, 2003, 62s. ISBN 0-72-169388-1.
BUŽGOVÁ, Radka a Ilona PLEVOVÁ. Ošetřovatelství I. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3557-3.
KUTNOHORSKÁ, Jana, Martina CICHÁ a Radoslav GOLDMANN. Etika pro zdravotně sociální pracovníky. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3843-7.
NAKONEČNÝ, Milan. Encyklopedie obecné psychologie. 2. rozš. vyd. Praha: Academia, 1997. ISBN 80-200-0625-7.
VÁGNEROVÁ, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese. 4. rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-414-4.
WEBER, Thomas. Memorix zubního lékařství. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1017-X.
ZACHAROVÁ, Eva, Miroslava HERMANOVÁ a Jaroslava ŠRÁMKOVÁ. Zdravotnická psychologie: teorie a praktická cvičení. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2068-5.
Seznam doporučené literatury
ARNOLD, Elizabeth a Kathleen Urdenman BOGGS. Interpersonal relationships: professional communication skills for nurses. 4th ed.St.Louis: Saunders, 2003, 62s. ISBN 0-72-169388-1.
BUŽGOVÁ, Radka a Ilona PLEVOVÁ. Ošetřovatelství I. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3557-3.
KUTNOHORSKÁ, Jana, Martina CICHÁ a Radoslav GOLDMANN. Etika pro zdravotně sociální pracovníky. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3843-7.
NAKONEČNÝ, Milan. Encyklopedie obecné psychologie. 2. rozš. vyd. Praha: Academia, 1997. ISBN 80-200-0625-7.
VÁGNEROVÁ, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese. 4. rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-414-4.
WEBER, Thomas. Memorix zubního lékařství. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1017-X.
ZACHAROVÁ, Eva, Miroslava HERMANOVÁ a Jaroslava ŠRÁMKOVÁ. Zdravotnická psychologie: teorie a praktická cvičení. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2068-5.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svoji práci. Otázky v rámci obhajoby práce: Jaký je Váš názor na umístění automatů na nápoje v čekárně stomatologické ambulance? (dr. Krátká)
Potvrdilo se Vaším výzkumným šetřením tvrzení, které uvádíte v úvodu: ''Pacient, který je ochoten si připlatit za dražší výkon je většinou také náročnější na kvalitu prostředí a služeb, které jsou mu nabízeny''? (dr. Dorková)
Prezentace, reakce na otázky a diskuse proběhly bez výhrad členů komise.