Bakalářská práce pojednává o preventivních prohlídkách. Skládá se z teoretické a praktické části. Teoretická část se podrobně zabývá preventivními prohlídkami, které jsou nedílnou součástí primární péče. Také popisuje roli a činnosti sestry v ordinaci praktického lékaře. Empirická část je založena na kvantitativním průzkumném šetření formou originálního dotazníku. Zkoumaná skupina respondentů je tvořena klienty ve věku od 19. let. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit postoj respondentů k preventivním prohlídkám.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis discusses preventive care. It is divided into two parts: a theoretical one and a practical one. The theoretical part closely deals with regular checkups which are an integral part of primary care. It also defines a role and workload of a general practitioner´s nurse. The empirical part is based on quantitative researching method, the author used a prototypic questionnaire. The respondent sof the survey were nineteen years old and older. The main aim of the work is to find out the respondents´ attitude towards regular checkups.
primary care, general practitioner´s medicine, prevention, immunisation, dispensarization,
Rozsah průvodní práce
77 s., 11 s. přílohy
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o preventivních prohlídkách. Skládá se z teoretické a praktické části. Teoretická část se podrobně zabývá preventivními prohlídkami, které jsou nedílnou součástí primární péče. Také popisuje roli a činnosti sestry v ordinaci praktického lékaře. Empirická část je založena na kvantitativním průzkumném šetření formou originálního dotazníku. Zkoumaná skupina respondentů je tvořena klienty ve věku od 19. let. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit postoj respondentů k preventivním prohlídkám.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis discusses preventive care. It is divided into two parts: a theoretical one and a practical one. The theoretical part closely deals with regular checkups which are an integral part of primary care. It also defines a role and workload of a general practitioner´s nurse. The empirical part is based on quantitative researching method, the author used a prototypic questionnaire. The respondent sof the survey were nineteen years old and older. The main aim of the work is to find out the respondents´ attitude towards regular checkups.
primary care, general practitioner´s medicine, prevention, immunisation, dispensarization,
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti primární péče, praktického lékařství, preventivních prohlídek, dispenzarizace a očkování.
Příprava metodiky průzkumné části a vymezení kritérií pro výběr respondentů.
Realizace průzkumu u respondentů metodou dotazníkového šetření.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti primární péče, praktického lékařství, preventivních prohlídek, dispenzarizace a očkování.
Příprava metodiky průzkumné části a vymezení kritérií pro výběr respondentů.
Realizace průzkumu u respondentů metodou dotazníkového šetření.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ANTAI-OTONG, Deborah. Nurse-client communication: a life span approach. Sudbury: Jones and Bartlett Publishers, 2007. 251 s. ISBN 978-0-7637-3588-3.
FAIT, Tomáš, Michal VRABLÍK a Richard ČEŠKA. Preventivní medicína. 2., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Maxdorf, c2011. 770 s. ISBN 978-80-7345-237-7.
LAUKOVÁ, Petronela, Dagmar KALÁTOVÁ a Peter JURIŠ. Výchova k zdraviu. 1.,vyd. Příbram: Ústav sv. Jana Nepomuka Neumanna, 2015. 154 s. ISBN 978-80-905973-7-2.
MÜLLEROVÁ, Dana a Anna AUJEZDSKÁ. Hygiena, preventivní lékařství a veřejné zdravotnictví. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2014. 254 s. ISBN 978-80-246-2510-2.
SEIFERT, Bohumil, Václav BENEŠ a Svatopluk BÝMA. Všeobecné praktické lékařství. 2., dopl. a přeprac. vyd. Praha: Galén, c2013. 673 s. ISBN 978-80-7262-934-3.
ŠULISTOVÁ, Radka a Marie TREŠLOVÁ. Pedagogika a edukační činnost v ošetřovatelské péči pro sestry a porodní asistentky. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2012. 191 s. ISBN 978-80-7394-246-5.
Zdraví 2020: národní strategie ochrany a podpory zdraví a prevence nemocí. 1. vyd. Praha: Ministerstvo zdravotnictví České republiky ve spolupráci se Státním zdravotním ústavem, 2014. 36 s. ISBN 978-80-85047-47-9.
Seznam doporučené literatury
ANTAI-OTONG, Deborah. Nurse-client communication: a life span approach. Sudbury: Jones and Bartlett Publishers, 2007. 251 s. ISBN 978-0-7637-3588-3.
FAIT, Tomáš, Michal VRABLÍK a Richard ČEŠKA. Preventivní medicína. 2., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Maxdorf, c2011. 770 s. ISBN 978-80-7345-237-7.
LAUKOVÁ, Petronela, Dagmar KALÁTOVÁ a Peter JURIŠ. Výchova k zdraviu. 1.,vyd. Příbram: Ústav sv. Jana Nepomuka Neumanna, 2015. 154 s. ISBN 978-80-905973-7-2.
MÜLLEROVÁ, Dana a Anna AUJEZDSKÁ. Hygiena, preventivní lékařství a veřejné zdravotnictví. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2014. 254 s. ISBN 978-80-246-2510-2.
SEIFERT, Bohumil, Václav BENEŠ a Svatopluk BÝMA. Všeobecné praktické lékařství. 2., dopl. a přeprac. vyd. Praha: Galén, c2013. 673 s. ISBN 978-80-7262-934-3.
ŠULISTOVÁ, Radka a Marie TREŠLOVÁ. Pedagogika a edukační činnost v ošetřovatelské péči pro sestry a porodní asistentky. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2012. 191 s. ISBN 978-80-7394-246-5.
Zdraví 2020: národní strategie ochrany a podpory zdraví a prevence nemocí. 1. vyd. Praha: Ministerstvo zdravotnictví České republiky ve spolupráci se Státním zdravotním ústavem, 2014. 36 s. ISBN 978-80-85047-47-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jak si vysvětlujete fakt, že by respondenty nemotivovala pozvánka MZ ČR na preventivní prohlídku, jak uvádíte na s. 63? (PhDr. Krátká, Ph.D.) Jak se snažíte motivovat pacienty k preventivním prohlídkám? (PhDr. Snopek) Studentka reagovala na dotazy zkušební komise pohotově.