Tato práce se zabývá výchovným působením na děti předškolního věku, které jsou citlivé na možná rizika negativních vlivů. Zaměřuje se na oblast výchovy dětí v rodině, ale i v mateřské škole. Charakterizuje odměny a tresty využívané ve výchově, poukazuje na důsledky používání trestů. Hlavním výzkumným cílem je analyzovat využívání a způsob využívání odměn a trestů ve výchově u dětí předškolního věku.Za metodu praktické práce je použita analýza dotazníkového šetření s následným vyhodnocením dle zadaných cílů. Navržena jsou rovněž některá doporučení pro zlepšení situace.
Anotace v angličtině
This theses deals with educational activities for children of preschool age who are sensitive to the potential risks of negative effects. Focusing on education of children in the family, but also in the ma-Terek school. Characterized by rewards and punishments used in educa-tion, points to důsled area of application of sentences. The main research objective is to analyze the use and way-take the advantage of rewards and punishments in education of preschool children. A method of practical work is used for the analysis of a questionnaire survey with subsequent evaluation according to set targets. On-thrown as well as some recommendations for improvement.
Klíčová slova
Výchova dětí, výchovné styly, odměny ve výchově, tresty ve výchově, předškolní věk.
Klíčová slova v angličtině
Children education, educational styles, rewards in education, punishments in education, preschool age.
Rozsah průvodní práce
66
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá výchovným působením na děti předškolního věku, které jsou citlivé na možná rizika negativních vlivů. Zaměřuje se na oblast výchovy dětí v rodině, ale i v mateřské škole. Charakterizuje odměny a tresty využívané ve výchově, poukazuje na důsledky používání trestů. Hlavním výzkumným cílem je analyzovat využívání a způsob využívání odměn a trestů ve výchově u dětí předškolního věku.Za metodu praktické práce je použita analýza dotazníkového šetření s následným vyhodnocením dle zadaných cílů. Navržena jsou rovněž některá doporučení pro zlepšení situace.
Anotace v angličtině
This theses deals with educational activities for children of preschool age who are sensitive to the potential risks of negative effects. Focusing on education of children in the family, but also in the ma-Terek school. Characterized by rewards and punishments used in educa-tion, points to důsled area of application of sentences. The main research objective is to analyze the use and way-take the advantage of rewards and punishments in education of preschool children. A method of practical work is used for the analysis of a questionnaire survey with subsequent evaluation according to set targets. On-thrown as well as some recommendations for improvement.
Klíčová slova
Výchova dětí, výchovné styly, odměny ve výchově, tresty ve výchově, předškolní věk.
Klíčová slova v angličtině
Children education, educational styles, rewards in education, punishments in education, preschool age.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti výchovy a využití výchovných prostředků u dětí předškolního věku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti výchovy a využití výchovných prostředků u dětí předškolního věku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2004. ISBN 978-80-247-1369-4.
JUNGWIRTHOVÁ Iva. Pohodoví rodiče pohodové děti: Podporujeme vývoj dítěte. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-536-3.
KOMENSKÝ, Jan Amos. Informatorium školy mateřské. Praha: Academia, 2007. ISBN 978-80-200-1451-1.
PRŮCHA, Jan, Jiří MAREŠ a Eliška WALTEROVÁ. Pedagogický slovník.Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-252-1.
KOPŘIVA,Pavel a kol. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2007. ISBN 80-247-12-84-6.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2004. ISBN 978-80-247-1369-4.
JUNGWIRTHOVÁ Iva. Pohodoví rodiče pohodové děti: Podporujeme vývoj dítěte. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-536-3.
KOMENSKÝ, Jan Amos. Informatorium školy mateřské. Praha: Academia, 2007. ISBN 978-80-200-1451-1.
PRŮCHA, Jan, Jiří MAREŠ a Eliška WALTEROVÁ. Pedagogický slovník.Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-252-1.
KOPŘIVA,Pavel a kol. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2007. ISBN 80-247-12-84-6.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretickou část práce, dále se zaměřila na praktickou část práce. Studentka prezentovala výsledky výzkumu a odpovídala na otázky k obhajobě od vedoucí a oponenta práce. Studentka uvedla i doporučení pro praxi.