Cílem mé bakalářské práce je sestavit podnikatelský plán určený k založení salónu krásy a objasnit, zdali je tento projekt realizovatelný.
Anotace v angličtině
The aim of my Bachelor Thesis is to make a business plan for establishing of a beauty salon in a small city Strážnice and to clarify, whether a project like this is feasible.
Klíčová slova
podnikatelský plán, založení podniku, trh, konkurence, salón krásy
Klíčová slova v angličtině
business plan, establishment of the company, market, competition, beauty salon
Rozsah průvodní práce
50.s (61 230 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Cílem mé bakalářské práce je sestavit podnikatelský plán určený k založení salónu krásy a objasnit, zdali je tento projekt realizovatelný.
Anotace v angličtině
The aim of my Bachelor Thesis is to make a business plan for establishing of a beauty salon in a small city Strážnice and to clarify, whether a project like this is feasible.
Klíčová slova
podnikatelský plán, založení podniku, trh, konkurence, salón krásy
Klíčová slova v angličtině
business plan, establishment of the company, market, competition, beauty salon
Zásady pro vypracování
Provedení průzkumu literárních zdrojů týkajících se podnikatelského plánu a založení podniku
Průzkum trhu a zjištění informací o konkurenci
Vytvoření podnikatelského plánu pro salón krásy
Zhodnocení finanční stránky projektu
Formulace závěru bakalářské práce
Zásady pro vypracování
Provedení průzkumu literárních zdrojů týkajících se podnikatelského plánu a založení podniku
Průzkum trhu a zjištění informací o konkurenci
Vytvoření podnikatelského plánu pro salón krásy
Zhodnocení finanční stránky projektu
Formulace závěru bakalářské práce
Seznam doporučené literatury
Abrams, Rhonda. 2010. Succcessful Business Plan: Secrets and Strategies. 5th ed. Palo Alto: The Planning Shop.
Gattis, Chris. 2010. Business Plan Template: How to Write a Business Plan. Huntsville: Blue Point Publishers.
Srpová, Jitka, and Václav Řehoř. 2010. Základy podnikání: Teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. Praha: Grada.
Sutton, Garrett. 2012. Writing Winning Business Plans: How to Prepare a Business Plan that Investors Will Want to Read and Invest in. Minden: BZK Press.
Wupperfeld, Udo. 2003. Podnikatelský plán pro úspěšný start. Praha: Management Press.
Seznam doporučené literatury
Abrams, Rhonda. 2010. Succcessful Business Plan: Secrets and Strategies. 5th ed. Palo Alto: The Planning Shop.
Gattis, Chris. 2010. Business Plan Template: How to Write a Business Plan. Huntsville: Blue Point Publishers.
Srpová, Jitka, and Václav Řehoř. 2010. Základy podnikání: Teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. Praha: Grada.
Sutton, Garrett. 2012. Writing Winning Business Plans: How to Prepare a Business Plan that Investors Will Want to Read and Invest in. Minden: BZK Press.
Wupperfeld, Udo. 2003. Podnikatelský plán pro úspěšný start. Praha: Management Press.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her thesis.
Q, review: How did you set prices of your services? A: I chose middle high prices, based on competition, slightly lower than them in order to get some clientele.
Q, review: Will you pay something for establishing the limited liability company? A: Yes. 1 CZK.
Q, review: Can you analyze in detail the costs and revenues? A: I decided to analyze them per year. I counted the revenues for sold products and goods and basically I made a decision to ... When it comes to costs, 3 employees, something about 15 000 CZK a month, it depends on the success of the company. Q, Pálka: Is it all the costs? A: (The student provides more examples.) Q, Pálka: How did you measure the revenues? A: Based on my estimates. Q, Pálka: Do you think it works like this? A: Actually I think it should be better, however, we don't use the financial plan for investors so it's only for our purposes. Q, Pilík: Is it established yet? A: No, not yet. Q, Pilík: What is the SWOT analysis about today? A: Estimated SWOT analysis for the purpose I want to create. Q, Pilík: But you can't make a SWOT analysis about a company that does not exist yet. Q, Bell: Who is your market? Percentage of male, female, children in Strážnice? A: (No answer) Q, Bell: How about insurance? Will you be insured? A: Yes, of course.