Tato bakalářská práce se dělí na dvě části a to teoretickou a praktickou. Obě části pojednávají o vytvoření podnikatelského plánu. Už z názvu obou částí můžeme předpokládat, že část teoretická popisuje terminologii spojenou s tématem, které se se nazývá Podnikatelský plán pro taneční studio. Na druhou stranu, část praktická již předkládá reálný návrh plánu. Jednou z důležitých kapitol této práce je marketingový výzkum, který je cenným zdrojem pro sestavení plánu jako takového a pomáhá odhadnout jeho proveditelnost.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is divided into two parts and those are theoretical and practical. Both parts are dealing with the creation of the business plan. Even from the name of those parts one can assume that the theoretical part describes the terminology connected with the topic which is called a Business Plan for a Dance Studio and on the other hand the practical one shows the real proposal of the plan. One of the important chapter of the thesis is a marketing research which is a valuable source used to form the business plan itself and to estimate its feasibility.
business plan, entrepreneur, entrepreneurship, feasibility, marketing research, questionnaire
Rozsah průvodní práce
59 s.
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se dělí na dvě části a to teoretickou a praktickou. Obě části pojednávají o vytvoření podnikatelského plánu. Už z názvu obou částí můžeme předpokládat, že část teoretická popisuje terminologii spojenou s tématem, které se se nazývá Podnikatelský plán pro taneční studio. Na druhou stranu, část praktická již předkládá reálný návrh plánu. Jednou z důležitých kapitol této práce je marketingový výzkum, který je cenným zdrojem pro sestavení plánu jako takového a pomáhá odhadnout jeho proveditelnost.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is divided into two parts and those are theoretical and practical. Both parts are dealing with the creation of the business plan. Even from the name of those parts one can assume that the theoretical part describes the terminology connected with the topic which is called a Business Plan for a Dance Studio and on the other hand the practical one shows the real proposal of the plan. One of the important chapter of the thesis is a marketing research which is a valuable source used to form the business plan itself and to estimate its feasibility.
business plan, entrepreneur, entrepreneurship, feasibility, marketing research, questionnaire
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek k tématu práce, definování základních pojmů a cíle práce
Analýza potenciálního trhu vztahující se k podnikatelskému záměru
Zpracování marketingového výzkumu u zvolené cílové skupiny respondentů
Vyvození závěrů z provedeného výzkumu a jejich aplikace do připravovaného business plánu
Navržení business plánu pro otevření nového tanečního studia
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek k tématu práce, definování základních pojmů a cíle práce
Analýza potenciálního trhu vztahující se k podnikatelskému záměru
Zpracování marketingového výzkumu u zvolené cílové skupiny respondentů
Vyvození závěrů z provedeného výzkumu a jejich aplikace do připravovaného business plánu
Navržení business plánu pro otevření nového tanečního studia
Seznam doporučené literatury
Clarke, Micheal A., Scott Lucett, and Rodney J. Corn. 2008. NASM Essentials of Personal Fitness. Philadelphia: Lippincott, Williams and Wilkins.
Kozel, Roman, Lenka Mynářová, and Hana Svobodová. 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada.
Pinson, Linda. 2008. Anatomy of a Business Plan: The Step-by-Step Guide to Building Your Business and Securing Your Company's Future. Tustin: Out of Your Mind and Into the Marketplace.
Srpová, Jitka. 2011. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Clarke, Micheal A., Scott Lucett, and Rodney J. Corn. 2008. NASM Essentials of Personal Fitness. Philadelphia: Lippincott, Williams and Wilkins.
Kozel, Roman, Lenka Mynářová, and Hana Svobodová. 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada.
Pinson, Linda. 2008. Anatomy of a Business Plan: The Step-by-Step Guide to Building Your Business and Securing Your Company's Future. Tustin: Out of Your Mind and Into the Marketplace.
Srpová, Jitka. 2011. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her thesis.
Q, review: Which of the proposed communication tools will be the greatest impact on potential customers? A: I think that the most effective would be communication through web page or Facebook page and through word of mouth because the satisfied customers are the best promotion. In terms of employees I would communicate via phone or email to make it the most effective.
Q, review: Do you really think that 2 part-time employees are enough? A: Both of them will be young women, with no commitments, in most situations they can stay with the owner. The number is only temporary, if the studio is successful, the owner would like to employ additional employees.
Q, Fonfárová: What would be their job? A: Lecturers. Q, Fonfárová: No accountant? A: This will be done by the owner.
Q, review: What will be in studio between 8 A.M. and 6 P.M.? A: Before and after the physical education and sports club events.
Q, Nemčoková: Does it have mirrors? A: No it doesn't.
Q, Bell: Who is Colin Powell? A: I don't remember.
Q, Bell: How did you find the quote? A: I found it on the internet.
Q, Bell: What does natural person mean? A: That means I would do the business on my own.
Q, Bell: Why did you choose the name Bubble? A: It's easy to remember and pronounce.
Q, Pilík: Why the price of all the hours is only 100 CZK? A: It's easier to count and I wanted it to be affordable for students. All the lessons in Zlín are for two people and they have to pay in advance.