Tato práce pojednává o problému získávání dobrovolníků do sociálních služeb.Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmu marketing, sociální marketing, sociální služby a dobrovolnictví. Praktická část se opírá o polostrukturované rozhovory s vedoucími, řediteli, sociálními pracovníky, kteří dobrovolníky získávají, organizují kampaně, veřejné akce k získávání dobrovolníků.Cílem bakalářské práce je zjistit jakým způsobem sociální služby využívají sociální marketing k získávání dobrovolníků.
Anotace v angličtině
The major objective of this study is to explore the methods social services use to acquire volunteers.
This thesis concerns the problem of recruiting volunteers for social services. The theory section aims to define key terms, such as marketing, social marketing, volunteering, social services and describes the ways of recruiting volunteers for social services. The empi-rical part consists of semi-structured interviews with directors, managers providing social services, social workers, who recruit volunteers for the jobs, organize campaigns and public events to acquire volunteers.
Klíčová slova
sociální marketing, dobrovolnictví, sociální služby, marketing, vysílající organizace, média, motivace
Klíčová slova v angličtině
social marketing, volunteering, social services, marketing, volunteer-sending organizations, media, motivation
Rozsah průvodní práce
99 s. (184 290 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce pojednává o problému získávání dobrovolníků do sociálních služeb.Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmu marketing, sociální marketing, sociální služby a dobrovolnictví. Praktická část se opírá o polostrukturované rozhovory s vedoucími, řediteli, sociálními pracovníky, kteří dobrovolníky získávají, organizují kampaně, veřejné akce k získávání dobrovolníků.Cílem bakalářské práce je zjistit jakým způsobem sociální služby využívají sociální marketing k získávání dobrovolníků.
Anotace v angličtině
The major objective of this study is to explore the methods social services use to acquire volunteers.
This thesis concerns the problem of recruiting volunteers for social services. The theory section aims to define key terms, such as marketing, social marketing, volunteering, social services and describes the ways of recruiting volunteers for social services. The empi-rical part consists of semi-structured interviews with directors, managers providing social services, social workers, who recruit volunteers for the jobs, organize campaigns and public events to acquire volunteers.
Klíčová slova
sociální marketing, dobrovolnictví, sociální služby, marketing, vysílající organizace, média, motivace
Klíčová slova v angličtině
social marketing, volunteering, social services, marketing, volunteer-sending organizations, media, motivation
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociálního marketingu, marketingu, dobrovolnictví a sociálních služeb.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociálního marketingu, marketingu, dobrovolnictví a sociálních služeb.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DRUCKER, Peter Ferdinand. Management podle Druckera. Praha: Management Press, 2008. ISBN: 978-80-7261-181-2.
DRUCKER, Peter Ferdinand. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-066-X.
FRIČ,Pavol, POSPÍŠILOVÁ Tereza a kol. Vzorce a hodnoty dobrovolnictví v české společnosti na začátku 21.století. Praha: Agnes, 2010. ISBN 978-80-903696-8-9.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
ŠVAŘÍČEK, Roman, ŠEĎOVÁ, Klára a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
Seznam doporučené literatury
DRUCKER, Peter Ferdinand. Management podle Druckera. Praha: Management Press, 2008. ISBN: 978-80-7261-181-2.
DRUCKER, Peter Ferdinand. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-066-X.
FRIČ,Pavol, POSPÍŠILOVÁ Tereza a kol. Vzorce a hodnoty dobrovolnictví v české společnosti na začátku 21.století. Praha: Agnes, 2010. ISBN 978-80-903696-8-9.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
ŠVAŘÍČEK, Roman, ŠEĎOVÁ, Klára a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická východiska práce, dále se věnovala praktické části bakalářské práce a výsledkům výzkumu. Studentka odpovídala na otázky k obhajobě od vedoucí a oponentky práce. Studentka byla na obhajobu připravená.