Bakalářská práce se zabývá problematikou uplatnění sociálního pedagoga v základních školách. Teoretická část seznamuje s profesiografií, metodou určenou k analýze pracovních činnosti, jejím praktickým využitím a obsahem profesiogramu. Následující kapitola je zaměřena na objasnění pojmu sociální pedagog, jeho pracovních činností a na požadavky, které jsou pro výkon této profese kladeny. Třetí kapitola je věnována oblasti základního vzdělávání v České republice. Praktická část práce seznamuje s výsledky kvantitativního výzkumu realizovaného dotazníkovým šetřením. Cílem bakalářské práce je vytvoření profesigramu sociálního pedagoga působícího v základní škole.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the role of social pedagogue at primary schools. The theoretical part explains professiography, a method designed to work analysis, its practical use and content of professiogram. The following chapter is focused on clarifying the concept of social educator, his work activities and the requirements that are for this profession im-posed. The third chapter is devoted to primary education in the Czech Republic. The practical part presents the results of realized quantitative survey. The aim of the thesis is to create a social pedagoguge professiogram operating at primary school.
Klíčová slova
kompetence, profesiografie, profesiogram, sociální pedagog, osobnost sociálního pedagoga, základní škola
Klíčová slova v angličtině
competence, profesiography, professiogram, social educator, social educator personality, primary school
Rozsah průvodní práce
75
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou uplatnění sociálního pedagoga v základních školách. Teoretická část seznamuje s profesiografií, metodou určenou k analýze pracovních činnosti, jejím praktickým využitím a obsahem profesiogramu. Následující kapitola je zaměřena na objasnění pojmu sociální pedagog, jeho pracovních činností a na požadavky, které jsou pro výkon této profese kladeny. Třetí kapitola je věnována oblasti základního vzdělávání v České republice. Praktická část práce seznamuje s výsledky kvantitativního výzkumu realizovaného dotazníkovým šetřením. Cílem bakalářské práce je vytvoření profesigramu sociálního pedagoga působícího v základní škole.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the role of social pedagogue at primary schools. The theoretical part explains professiography, a method designed to work analysis, its practical use and content of professiogram. The following chapter is focused on clarifying the concept of social educator, his work activities and the requirements that are for this profession im-posed. The third chapter is devoted to primary education in the Czech Republic. The practical part presents the results of realized quantitative survey. The aim of the thesis is to create a social pedagoguge professiogram operating at primary school.
Klíčová slova
kompetence, profesiografie, profesiogram, sociální pedagog, osobnost sociálního pedagoga, základní škola
Klíčová slova v angličtině
competence, profesiography, professiogram, social educator, social educator personality, primary school
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti profesiografie, sociální pedagogiky a základního vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti profesiografie, sociální pedagogiky a základního vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOHOUTEK, Rudolf a Jaroslav ŠTĚPANÍK. Psychologie práce a řízení. Brno: CERM, 2000. ISBN 80-214-1552-5.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
KRAUS Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
VRONSKÝ, Jiří. Profesiografie a její praktické využití při řízení lidských zdrojů v organizaci. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-747-6.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOHOUTEK, Rudolf a Jaroslav ŠTĚPANÍK. Psychologie práce a řízení. Brno: CERM, 2000. ISBN 80-214-1552-5.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
KRAUS Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
VRONSKÝ, Jiří. Profesiografie a její praktické využití při řízení lidských zdrojů v organizaci. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-747-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila bakalářskou práci, blíže prezentovala praktickou část a zaměřila se na realizaci výzkumného šetření a výsledky výzkumu. Studentka uvedla doporučení pro praxi a dále odpovídala na otázky oponenta a vedoucí práce. V diskuzi zazněly připomínky k použitému dotazníku, jeho validitě a celkově k praktické části. Celkově byla práce hodnocena kladně.