Tato bakalářská práce se zabývá problematikou způsobu trávení volného času dětí před-školního věku, institucemi a organizacemi, které poskytují předškolním dětem aktivní trá-vení volného času a uplatněním sociálních pedagogů v této v oblasti. Teoretická část vy-mezuje charakteristiku volného času, specifika dětí předškolního věku, osobnost sociálního pedagoga a jeho uplatnění ve volném čase dětí předškolního věku. V praktické části jsou informace získané prostřednictvím dotazníkového šetření o způsobu trávení volného času dětí ve věku 3 až 6 let. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak tráví děti předškolního věku volný čas, zdali navštěvují zájmové kroužky, mají-li dostatek možností ke kvalitnímu trávení volného času a zda se při tom uplatní sociální pedagog.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of how the leisure of children before school age, institutions and organizations which provide preschool children active spending of free time and the application of the social educators in this field. The theoretical part delimits free time characteristic, particularity of preschool children, the personality of the social educator and its application in the spare time of preschool children. In the practical part of the information obtained through the questionnaire investigation about how the free time of children aged 3 to 6 years. The aim of the research was to determine how to spend free time with preschool children, whether attending Afterschool if they have plenty of free time to quality and whether it will apply a social educator.
Klíčová slova
Předškolní věk, volný čas, volnočasové aktivity, sociální pedagog, pedagog volného času, hra, dítě, rodina
Klíčová slova v angličtině
Preschool age, free time, free time activities, social pedagog, pedagog of leisure time, play, child, family
Rozsah průvodní práce
69 s. (13 847)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou způsobu trávení volného času dětí před-školního věku, institucemi a organizacemi, které poskytují předškolním dětem aktivní trá-vení volného času a uplatněním sociálních pedagogů v této v oblasti. Teoretická část vy-mezuje charakteristiku volného času, specifika dětí předškolního věku, osobnost sociálního pedagoga a jeho uplatnění ve volném čase dětí předškolního věku. V praktické části jsou informace získané prostřednictvím dotazníkového šetření o způsobu trávení volného času dětí ve věku 3 až 6 let. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak tráví děti předškolního věku volný čas, zdali navštěvují zájmové kroužky, mají-li dostatek možností ke kvalitnímu trávení volného času a zda se při tom uplatní sociální pedagog.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of how the leisure of children before school age, institutions and organizations which provide preschool children active spending of free time and the application of the social educators in this field. The theoretical part delimits free time characteristic, particularity of preschool children, the personality of the social educator and its application in the spare time of preschool children. In the practical part of the information obtained through the questionnaire investigation about how the free time of children aged 3 to 6 years. The aim of the research was to determine how to spend free time with preschool children, whether attending Afterschool if they have plenty of free time to quality and whether it will apply a social educator.
Klíčová slova
Předškolní věk, volný čas, volnočasové aktivity, sociální pedagog, pedagog volného času, hra, dítě, rodina
Klíčová slova v angličtině
Preschool age, free time, free time activities, social pedagog, pedagog of leisure time, play, child, family
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky, pedagogiky volného času a specifik volného času dětí předškolního věku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky, pedagogiky volného času a specifik volného času dětí předškolního věku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 2011, 239 s. ISBN 978-80-262-0030-7.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 176 s. ISBN 80-717-8927-5.
HOFBAUER, Břetislav. Kapitoly z pedagogiky volného času: soubor pojednání o volném čase a jeho výchovném zhodnocování. Vyd. 1. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Teologická fakulta, 2010, 164 s. ISBN 978-80-7394-240-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1369-4.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014, 145 s. ISBN 978-80-7290-666-6.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 2011, 239 s. ISBN 978-80-262-0030-7.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 176 s. ISBN 80-717-8927-5.
HOFBAUER, Břetislav. Kapitoly z pedagogiky volného času: soubor pojednání o volném čase a jeho výchovném zhodnocování. Vyd. 1. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Teologická fakulta, 2010, 164 s. ISBN 978-80-7394-240-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1369-4.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014, 145 s. ISBN 978-80-7290-666-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretickou část práce, dále se věnovala praktické části a prezentaci výsledků. Studentka uvedla doporučení pro praxi a odpovídala na otázky k obhajobě. V rámci diskuze zazněly připomínky k praktické části práce.