Vzdělávání a výchova dětí v předškolních zařízeních je prvním stupněm celoživotního vzdělávání. Cílem této diplomové práce je vytvořit návrh projektu na vybudování hřiště v přírodním stylu u vybraného předškolního zařízení v Mikroregionu Vizovicko. Předmětem teoretické části je seznámit čtenáře se vzdělávacími systémy předškolní pedagogiky v České republice, Spojeném království Velké Británie a Severního Irska a Německu, dotačními zdroji financování a novým trendem budování hřišť v přírodním stylu. Praktická část je zaměřena na předškolní zařízení mikroregionu MŠ Bratřejov a vypracování projektu na základě rozhovorů s vybranými respondenty obce Bratřejov a jeho následné podrobení projektovým analýzám.
Anotace v angličtině
Education and upbringing of children in pre-school is the first stage of lifelong learning. The aim of this Master´s thesis is to design a project to build a playground in a natural style to the selected preschool facility of the Microregion Vizovicko. The subject of the theoretical part is to introduce readers with the educational systems of preschool education in the Czech Republic, United Kingdom of Great Britaind and Northern Ireland and Germany, the subsidy funding sources and building a new trend courses in natural style. The practical part is focused on microregion pre-school - kindergarten Bratřejov and developing a project based on interviews with selected respondents municipality Bratřejov and making project analysis.
Klíčová slova
předškolní vzdělávání, Česká republika, Velká Británie, Německo, dotace, hřiště v přírodním stylu, Mikroregion Vizovicko, Mateřská škola Bratřejov
Klíčová slova v angličtině
Preschool education, Czech Republic, Great Britain, Germany, Playground in nature style, Microregion Vizovicko, Kindergarden in Bratřejov
Rozsah průvodní práce
105 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Vzdělávání a výchova dětí v předškolních zařízeních je prvním stupněm celoživotního vzdělávání. Cílem této diplomové práce je vytvořit návrh projektu na vybudování hřiště v přírodním stylu u vybraného předškolního zařízení v Mikroregionu Vizovicko. Předmětem teoretické části je seznámit čtenáře se vzdělávacími systémy předškolní pedagogiky v České republice, Spojeném království Velké Británie a Severního Irska a Německu, dotačními zdroji financování a novým trendem budování hřišť v přírodním stylu. Praktická část je zaměřena na předškolní zařízení mikroregionu MŠ Bratřejov a vypracování projektu na základě rozhovorů s vybranými respondenty obce Bratřejov a jeho následné podrobení projektovým analýzám.
Anotace v angličtině
Education and upbringing of children in pre-school is the first stage of lifelong learning. The aim of this Master´s thesis is to design a project to build a playground in a natural style to the selected preschool facility of the Microregion Vizovicko. The subject of the theoretical part is to introduce readers with the educational systems of preschool education in the Czech Republic, United Kingdom of Great Britaind and Northern Ireland and Germany, the subsidy funding sources and building a new trend courses in natural style. The practical part is focused on microregion pre-school - kindergarten Bratřejov and developing a project based on interviews with selected respondents municipality Bratřejov and making project analysis.
Klíčová slova
předškolní vzdělávání, Česká republika, Velká Británie, Německo, dotace, hřiště v přírodním stylu, Mikroregion Vizovicko, Mateřská škola Bratřejov
Klíčová slova v angličtině
Preschool education, Czech Republic, Great Britain, Germany, Playground in nature style, Microregion Vizovicko, Kindergarden in Bratřejov
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Prezentujte teoretické poznatky a přístupy k rozvoji předškolních zařízení.
Charakterizujte strategie a nástroje financování rozvoje vybavenosti předškolních zařízení ve vybraných zemích EU a ČR.
Praktická část
Představte analýzu kapacit, financování a vybavenosti předškolních zařízení v Mikroregionu Vizovicko.
Na základě semistrukturovaných rozhovorů s vybranými aktéry proveďte vyhodnocení potřeb vybavenosti předškolních zařízení v mikroregionu Vizovicko.
Zpracujte projekt na zlepšení vybavenosti vybraného předškolního zařízení v Mikroregionu Vizovicko za využití metody kritické cesty a podrobte jej nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Prezentujte teoretické poznatky a přístupy k rozvoji předškolních zařízení.
Charakterizujte strategie a nástroje financování rozvoje vybavenosti předškolních zařízení ve vybraných zemích EU a ČR.
Praktická část
Představte analýzu kapacit, financování a vybavenosti předškolních zařízení v Mikroregionu Vizovicko.
Na základě semistrukturovaných rozhovorů s vybranými aktéry proveďte vyhodnocení potřeb vybavenosti předškolních zařízení v mikroregionu Vizovicko.
Zpracujte projekt na zlepšení vybavenosti vybraného předškolního zařízení v Mikroregionu Vizovicko za využití metody kritické cesty a podrobte jej nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BOOMGAARDEN, Heike, Bärbel OFTRING und Werner OLLIG. Natur sucht Garten: 35 Ideen für nachhaltiges Gärtnern. 1. Aufl. Stuttgart: Ulmer Eugen Verlag, 2011, 142 t. ISBN 978-3-8001-7499-7.
BRDEK, Miroslav a Helena VYCHOVÁ. Evropská vzdělávací politika: programy, principy a cíle. 1. vyd. Praha: ASPI, 2004, 167 s. ISBN 80-86395-96-0.
GRÜNDLER, Elisabeth C. a Norbert SCHÄFER. Dětská hřiště a zahrady v přírodním stylu: význam, plánování, realizace. Přeložila Markéta KOLÁŘOVÁ. 1. vyd. Praha: Ministerstvo životního prostředí, 2010, 85 s. ISBN 976-80-7212-523-4.
SYSLOVÁ, Zora, Irena BORKOVCOVÁ a Jan PRŮCHA. Péče a vzdělávání dětí v raném věku: komparace české a zahraniční situace. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2014, 213 s. ISBN 978-80-7478-354-8.
WILLEKENS, Harry, Kirsten SCHEIWE and Kristen NAWROTZKI. The Development of Early Childhood Education in Europe and North America: Historical and Comparative Perspectives. 1st ed. New York: Palgrave Macmillan, 2015, 328 p. ISBN 978-1-137-44197-3.
Seznam doporučené literatury
BOOMGAARDEN, Heike, Bärbel OFTRING und Werner OLLIG. Natur sucht Garten: 35 Ideen für nachhaltiges Gärtnern. 1. Aufl. Stuttgart: Ulmer Eugen Verlag, 2011, 142 t. ISBN 978-3-8001-7499-7.
BRDEK, Miroslav a Helena VYCHOVÁ. Evropská vzdělávací politika: programy, principy a cíle. 1. vyd. Praha: ASPI, 2004, 167 s. ISBN 80-86395-96-0.
GRÜNDLER, Elisabeth C. a Norbert SCHÄFER. Dětská hřiště a zahrady v přírodním stylu: význam, plánování, realizace. Přeložila Markéta KOLÁŘOVÁ. 1. vyd. Praha: Ministerstvo životního prostředí, 2010, 85 s. ISBN 976-80-7212-523-4.
SYSLOVÁ, Zora, Irena BORKOVCOVÁ a Jan PRŮCHA. Péče a vzdělávání dětí v raném věku: komparace české a zahraniční situace. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2014, 213 s. ISBN 978-80-7478-354-8.
WILLEKENS, Harry, Kirsten SCHEIWE and Kristen NAWROTZKI. The Development of Early Childhood Education in Europe and North America: Historical and Comparative Perspectives. 1st ed. New York: Palgrave Macmillan, 2015, 328 p. ISBN 978-1-137-44197-3.