Cílem diplomové práce je vytvoření projektu, který bude obsahovat vhodné prvky marketingové komunikace, které povedou ke zvýšení popularity značky Mrkvové dorty mezi lidmi. V první části práce jsou zpracovány poznatky z teorie z oblasti týkající se značky, marketingového mixu a marketingové komunikace. Druhá část práce je věnována představení společnosti, marketingovému mixu a analýze konkurentů v přímé a nepřímé oblasti. Následně je vytvořena analýza současného povědomí o značce u daných zákazníků. Také je provedena BCG matice současného i budoucího portfolia produktů a v neposlední řadě SWOT analýza. Na základě těchto výsledků je sestaven projekt marketingové komunikace, který umožní výrazně zvýšit povědomí o značce. Na závěr práce jsou k marketingovému plánu vytvořeny nákladové, časové a rizikové analýzy.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to create a project, which will include appropriate elements of a marketing communication, that will lead to increase popularity of a brand Carrot Cakes. In the first part of the thesis is processed theoretical knowledge of areas related to the brand, marketing mix and marketing communication. The second part is devoted to the presentation of the company. There is discussed marketing mix and analysis of direct and indirect competitors. Subsequently, it is created analysis of the current brand awareness. There is also created a BCG matrix of current and future products portfolio and SWOT analysis of the company is formed. According to analysis results, there is established the project of marketing communication, which allows to significantly increase the brand awareness. In conclusion, there are created the costs, time and risk analysis of the marketing plan.
Cílem diplomové práce je vytvoření projektu, který bude obsahovat vhodné prvky marketingové komunikace, které povedou ke zvýšení popularity značky Mrkvové dorty mezi lidmi. V první části práce jsou zpracovány poznatky z teorie z oblasti týkající se značky, marketingového mixu a marketingové komunikace. Druhá část práce je věnována představení společnosti, marketingovému mixu a analýze konkurentů v přímé a nepřímé oblasti. Následně je vytvořena analýza současného povědomí o značce u daných zákazníků. Také je provedena BCG matice současného i budoucího portfolia produktů a v neposlední řadě SWOT analýza. Na základě těchto výsledků je sestaven projekt marketingové komunikace, který umožní výrazně zvýšit povědomí o značce. Na závěr práce jsou k marketingovému plánu vytvořeny nákladové, časové a rizikové analýzy.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to create a project, which will include appropriate elements of a marketing communication, that will lead to increase popularity of a brand Carrot Cakes. In the first part of the thesis is processed theoretical knowledge of areas related to the brand, marketing mix and marketing communication. The second part is devoted to the presentation of the company. There is discussed marketing mix and analysis of direct and indirect competitors. Subsequently, it is created analysis of the current brand awareness. There is also created a BCG matrix of current and future products portfolio and SWOT analysis of the company is formed. According to analysis results, there is established the project of marketing communication, which allows to significantly increase the brand awareness. In conclusion, there are created the costs, time and risk analysis of the marketing plan.
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě průzkumu literárních pramenů vyhodnoťte teoretické poznatky o marketingové komunikaci, marketingovém průzkumu v B2C sektoru.
Praktická část
Charakterizujte společnost Mrkvové dorty.
Proveďte marketingový předvýzkum a popište současný stav povědomí o značce Mrkvové dorty.
Na základě výsledků vytvořte projekt marketingové komunikace pro zvýšení povědomí o značce Mrkvové dorty.
Vypracujte rizikovou, časovou a nákladovou analýzu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě průzkumu literárních pramenů vyhodnoťte teoretické poznatky o marketingové komunikaci, marketingovém průzkumu v B2C sektoru.
Praktická část
Charakterizujte společnost Mrkvové dorty.
Proveďte marketingový předvýzkum a popište současný stav povědomí o značce Mrkvové dorty.
Na základě výsledků vytvořte projekt marketingové komunikace pro zvýšení povědomí o značce Mrkvové dorty.
Vypracujte rizikovou, časovou a nákladovou analýzu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
EGAN, J. Marketing communications. 2nd ed. Los Angeles: Sage, 2015, 420 s. ISBN 978-1-4462-5902-3.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011, 224 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007, 796 s. Expert. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
SMITH, P a Z. ZOOK. Marketing communications: integrating offline and online with social media. 5th ed. London: Kogan Page, 2011, 483 s. ISBN 978-0-7494-6193-5.
Seznam doporučené literatury
EGAN, J. Marketing communications. 2nd ed. Los Angeles: Sage, 2015, 420 s. ISBN 978-1-4462-5902-3.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011, 224 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007, 796 s. Expert. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
SMITH, P a Z. ZOOK. Marketing communications: integrating offline and online with social media. 5th ed. London: Kogan Page, 2011, 483 s. ISBN 978-0-7494-6193-5.
Vedoucí: Dr. Kramoliš, 26 bodů
Teoretická část je kvalitně zpracována, je tvořena z kvalitních zdrojů a vhodně obohacená aktuálními zdroji.
Analýza je sestavena pečlivě a detailně a vhodně doplněna o výzkum. Chválím kvalitně zpracovanou BCG matici která dokresluje analytickou část.
Projektová část je adekvátně zdůvodněna a obsahuje vhodné řešení. Přičemž každé je rozpracováno samostatně a není nutné aby firma realizovala všechny (vzhledem k rozpočtu ve výši 213 tis. Kč)
Oponent: doc. Chovancová, 20 bodů
Diplomová práce je zpracována v rozsahu 113 stran textu a 2 příloh. Autorka předkládá projekt na zvýšení povědomí o značce Mrkvové dorty. Teoretické zdroje se vztahují k tématu DP, a jsou východiskem pro následné analýzy. Analytická část vychází ze sekundárních a primárních dat.
Můžete, prosím, vysvětlit, na základě jakých hodnot jste stanovila umístění produktů budoucí výroby v BCG matici? ZODPOVĚZENO ZCELA
Můžete, prosím, vysvětlit, jak jste stanovila cílovou skupinu spotřebitelů Mrkvových dortů? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Doc. Lipták
Jak jste zohledňovala psychologii cílové skupiny, marketingového pracovníka a výrobce?Je výrobek vhodný i pro skupiny mimo celiaky, diabetiky atd., pro zdravé lidi? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Doc. Staňková
Vytkla stanovení BCG matice. Je otevření kavárny marketingovou komunikací samo o sobě? Přemýšlela jste nad návratností finančních prostředků? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Mgr. Richtr
Je to firma jedné ženy? Jak je tato firmy velká? Jaký má tato firma obrat? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ