Práce se zabývá cestovním ruchem v regionu Novojičínsko a jejím cílem je vytvoření projektu, který zvýší turistickou atraktivitu destinace. K tomu účelu byla provedena analýza cestovního ruchu v destinaci pomocí geografické analýzy a SWOT analýzy. Na základě těchto analýz bylo zjištěno, že region má optimální podmínky také pro rozvoj náboženského cestovního ruchu. Proto byl navrhnut nový produkt cestovního ruchu soubor Poutních stezek Novojičínskem, který se zaměřuje na turisty se zájmem o poutní cestovní ruch a historické i umělecké bohatství sakrálních památek. Tento produkt byl podroben časové, ekonomické a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
In this thesis, we focus on Tourism in region Nový Jičín. Aim of the thesis is to create a project enhancing the attractiveness of tourism in Novojičínsko. To achieve the aim, we made analysis of tourism (geographical analysis and SWOT analysis). Through analysis, we found, that there are good conditions for religious tourism, in the region. Therefore, we created a new tourism product a set of pilgrimage trails. Target group of the product includes pilgrims and tourists interested in the heritage of sacred monuments. To evaluate the product, we applied time, economic and risk analysis.
Klíčová slova
cestovní ruch, náboženský cestovní ruch, tvorba produktu cestovního ruchu, ORP Nový Jičín, geografická analýza, SWOT analýza, poutní stezky
Klíčová slova v angličtině
tourism, religious tourism, product formation, region Nový Jičín, geographical analysis, SWOT analysis, pilgrimage trails
Rozsah průvodní práce
94 s. (115 179 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá cestovním ruchem v regionu Novojičínsko a jejím cílem je vytvoření projektu, který zvýší turistickou atraktivitu destinace. K tomu účelu byla provedena analýza cestovního ruchu v destinaci pomocí geografické analýzy a SWOT analýzy. Na základě těchto analýz bylo zjištěno, že region má optimální podmínky také pro rozvoj náboženského cestovního ruchu. Proto byl navrhnut nový produkt cestovního ruchu soubor Poutních stezek Novojičínskem, který se zaměřuje na turisty se zájmem o poutní cestovní ruch a historické i umělecké bohatství sakrálních památek. Tento produkt byl podroben časové, ekonomické a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
In this thesis, we focus on Tourism in region Nový Jičín. Aim of the thesis is to create a project enhancing the attractiveness of tourism in Novojičínsko. To achieve the aim, we made analysis of tourism (geographical analysis and SWOT analysis). Through analysis, we found, that there are good conditions for religious tourism, in the region. Therefore, we created a new tourism product a set of pilgrimage trails. Target group of the product includes pilgrims and tourists interested in the heritage of sacred monuments. To evaluate the product, we applied time, economic and risk analysis.
Klíčová slova
cestovní ruch, náboženský cestovní ruch, tvorba produktu cestovního ruchu, ORP Nový Jičín, geografická analýza, SWOT analýza, poutní stezky
Klíčová slova v angličtině
tourism, religious tourism, product formation, region Nový Jičín, geographical analysis, SWOT analysis, pilgrimage trails
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši zaměřenou na cestovní ruch s akcentem na současné trendy v turismu.
Praktická část
Analyzujte současný stav cestovního ruchu na Novojičínsku.
Analyzujte potenciál pro vytvoření nového produktu cestovního ruchu.
Na základě analýzy vypracujte projektové řešení produktu cestovního ruchu a projekt ekonomicky zhodnoťte.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši zaměřenou na cestovní ruch s akcentem na současné trendy v turismu.
Praktická část
Analyzujte současný stav cestovního ruchu na Novojičínsku.
Analyzujte potenciál pro vytvoření nového produktu cestovního ruchu.
Na základě analýzy vypracujte projektové řešení produktu cestovního ruchu a projekt ekonomicky zhodnoťte.
Závěr
Seznam doporučené literatury
GOELDNER, Charles R. a J. R. Brent RITCHIE. Tourism: principles, practices, philosophies, 9 edt. Hoboken, N.J.: John Wiley, c2009, 624 p. ISBN 9780470084596.
KOTLÍKOVÁ, Halina. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 207 s. ISBN 978-80-247-4603-6.
KOTLER, Philip, John T. BROWEN a James C. MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. 6th ed. Harlow: Pearson Education, c2014, 630 s. ISBN 978-1-29202-003-7.
ROBINSON, Peter, Michael LÜCK a Stephen L. SMITH. Tourism. Oxfordshire: CAB International, c2013, 525 s. ISBN 9781780642970.
ZELENKA, Josef a Martina PÁSKOVÁ. Výkladový slovník cestovního ruchu. Komplexně přeprac. a dopl. 2, vyd. Praha: Linde Praha, 2012, 768 s. ISBN 978-80-7201-880-2.
Seznam doporučené literatury
GOELDNER, Charles R. a J. R. Brent RITCHIE. Tourism: principles, practices, philosophies, 9 edt. Hoboken, N.J.: John Wiley, c2009, 624 p. ISBN 9780470084596.
KOTLÍKOVÁ, Halina. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 207 s. ISBN 978-80-247-4603-6.
KOTLER, Philip, John T. BROWEN a James C. MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. 6th ed. Harlow: Pearson Education, c2014, 630 s. ISBN 978-1-29202-003-7.
ROBINSON, Peter, Michael LÜCK a Stephen L. SMITH. Tourism. Oxfordshire: CAB International, c2013, 525 s. ISBN 9781780642970.
ZELENKA, Josef a Martina PÁSKOVÁ. Výkladový slovník cestovního ruchu. Komplexně přeprac. a dopl. 2, vyd. Praha: Linde Praha, 2012, 768 s. ISBN 978-80-7201-880-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VP (22 b.): doc. Tučková:
Na str. 78 uvádíte celkové náklady na projekt? Kdo tedy bude nositelem této částky v případě zavedení produktu? Dokázala byste odhadnout, kolik z celkových ročních ekonomických přínosů, by investor získal? Zodpovězeno částečně.
OP (22 b.): Ing. Jurigová:
Které jiné indikátory byste moha použít pro analýzu kraje a jeho potenciálu pro danou formu CR? Zodpovězeno zcela.
Doplňující otázky: Ing. Dědek, MBA:
Jakým způsobem byly určeny průměrné výdaje? Zodpovězeno zcela.
Ing. Slinták, Ph.D.:
Definovala jste nějakým způsobem potenciálního zákazníka, používala jste nějakou přesnou metriku? Zodpovězeno zcela.
prof. Ondrčka:
Jak si vysvětlujete nezájem katolické církve? Zodpovězeno zcela.}