Práce se zabývá rešerší a popisem bezpečnosti škol v USA a Evropě, jejich metod zabezpečení a aplikací těchto metod na konkrétní školu. V teoretické části jsou popisy rozdílných školních systémů, hrozby pro školy a způsoby zabezpečení proti těmto hrozbám. Dále následuje zpracování norem a zákonů, které se zabývají se bezpečností na Českých školách. Praktická část se zabývá stanovením požadavků na zabezpečení škol. Další částí je zabezpečení konkrétní školy. Poslední část je věnována odhadu budoucího vývoje bezpečnosti škol.
Anotace v angličtině
The work deals with the searches and description of school security in the USA and Europe, their security methods and applications of these methods to a specific school. There are descriptions of different school systems, threats to schools, and types of security measures against these threats in the theoretical part. Next there is an elaboration of standards and laws which are dealing with security on/ at Czech schools. The practical part deals with setting of the requirements for the security of schools. Next part deals with securing the specific school. Last part is devoted to estimation of the future development of the school security.
Klíčová slova
bezpečnost škol, hrozby pro školy, školy, žáci, šikana, školní systémy
Klíčová slova v angličtině
school security, threats to schools, schools, students, bully, school systems
Rozsah průvodní práce
86 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá rešerší a popisem bezpečnosti škol v USA a Evropě, jejich metod zabezpečení a aplikací těchto metod na konkrétní školu. V teoretické části jsou popisy rozdílných školních systémů, hrozby pro školy a způsoby zabezpečení proti těmto hrozbám. Dále následuje zpracování norem a zákonů, které se zabývají se bezpečností na Českých školách. Praktická část se zabývá stanovením požadavků na zabezpečení škol. Další částí je zabezpečení konkrétní školy. Poslední část je věnována odhadu budoucího vývoje bezpečnosti škol.
Anotace v angličtině
The work deals with the searches and description of school security in the USA and Europe, their security methods and applications of these methods to a specific school. There are descriptions of different school systems, threats to schools, and types of security measures against these threats in the theoretical part. Next there is an elaboration of standards and laws which are dealing with security on/ at Czech schools. The practical part deals with setting of the requirements for the security of schools. Next part deals with securing the specific school. Last part is devoted to estimation of the future development of the school security.
Klíčová slova
bezpečnost škol, hrozby pro školy, školy, žáci, šikana, školní systémy
Klíčová slova v angličtině
school security, threats to schools, schools, students, bully, school systems
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši na téma bezpečnost škol v USA a Evropě.
Stanovte rozdíly hrozeb a způsobů zabezpečení mezi těmito školami.
Zpracujte normy a zákony, které se touto tématikou zabývají v ČR.
Aplikujte poznatky s cílem zabezpečit konkrétní školu.
Stanovte minimální požadavky na zabezpečení školy.
Odhadněte budoucí vývoj bezpečnosti škol.
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši na téma bezpečnost škol v USA a Evropě.
Stanovte rozdíly hrozeb a způsobů zabezpečení mezi těmito školami.
Zpracujte normy a zákony, které se touto tématikou zabývají v ČR.
Aplikujte poznatky s cílem zabezpečit konkrétní školu.
Stanovte minimální požadavky na zabezpečení školy.
Odhadněte budoucí vývoj bezpečnosti škol.
Seznam doporučené literatury
LUKÁŠ, Luděk. Bezpečnostní technologie, systémy a management III. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2013, 456 s. ISBN 978-80-87500-35-4.
LUKÁŠ, Luděk. Bezpečnostní technologie, systémy a management IV.: teorie a praxe ochrany majetku a fyzické bezpečnosti. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2014, 390 s. ISBN 978-80-87500-57-6.
LUKÁŠ, Luděk, 2015. Bezpečnostní technologie, systémy a management V.: Luděk Lukáš a kolektiv. 1. vydání. Zlín: VeRBuM, 368 s. ISBN 978-80-87500-67-5.
Tematická zpráva: Bezpečnost ve školách a školských zařízeních \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}, 2014. Praha. Čj.: ČŠIG-4027/14-G2. \matsymb{lbrack}cit. 2016-01-31\matsymb{rbrack}. Dostupné také z: http://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Tematicka-zprava-Bezpecnost-ve-skolach-a-skolskych
Deset doporučení k zlepšení bezpečnosti škol, 2015. Security magazín \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2015, 1 \matsymb{lbrack}cit. 2016-01-31\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www.securitymagazin.cz/legislativa/deset-doporuceni-k-zlepseni-bezpecnosti-skol-1404043809.html.
FIDRMUC, Jaroslav, 2015. Metodické doporučení k bezpečnosti dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních Minimální standard bezpečnosti. In:Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Praha \matsymb{lbrack}cit. 2016-01-31\matsymb{rbrack}. Dostupné z: www.msmt.cz/file/34795_1_1.
Seznam doporučené literatury
LUKÁŠ, Luděk. Bezpečnostní technologie, systémy a management III. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2013, 456 s. ISBN 978-80-87500-35-4.
LUKÁŠ, Luděk. Bezpečnostní technologie, systémy a management IV.: teorie a praxe ochrany majetku a fyzické bezpečnosti. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2014, 390 s. ISBN 978-80-87500-57-6.
LUKÁŠ, Luděk, 2015. Bezpečnostní technologie, systémy a management V.: Luděk Lukáš a kolektiv. 1. vydání. Zlín: VeRBuM, 368 s. ISBN 978-80-87500-67-5.
Tematická zpráva: Bezpečnost ve školách a školských zařízeních \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}, 2014. Praha. Čj.: ČŠIG-4027/14-G2. \matsymb{lbrack}cit. 2016-01-31\matsymb{rbrack}. Dostupné také z: http://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Tematicka-zprava-Bezpecnost-ve-skolach-a-skolskych
Deset doporučení k zlepšení bezpečnosti škol, 2015. Security magazín \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2015, 1 \matsymb{lbrack}cit. 2016-01-31\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www.securitymagazin.cz/legislativa/deset-doporuceni-k-zlepseni-bezpecnosti-skol-1404043809.html.
FIDRMUC, Jaroslav, 2015. Metodické doporučení k bezpečnosti dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních Minimální standard bezpečnosti. In:Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Praha \matsymb{lbrack}cit. 2016-01-31\matsymb{rbrack}. Dostupné z: www.msmt.cz/file/34795_1_1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval výsledky diplomové práce a komise byla seznámena s posudky vedoucího a oponenta.
Studentovi byla položena otázka oponenta (Ing. David Míček):
Uveďte rozdíl a vztah mezi pojmy hrozba a riziko a uveďte konkrétní příklady z Vaší práce.
V rámci obhajoby byly položeny následující dotazy:
doc. RNDr. Vojtěch Křesálek, CSs.: Proč jste v práci pominul hrozby drog a psychotropních látek?
Mgr. Jana Řezníčková, Ph.D.: Návrh byl vytvořen pro konkrétní školu?
Ing. Zdeněk Maláník: V práci mi schází nějaké statistické porovnání četnosti událostí.
Setkal jste se s podobnými statistikami?
prof. Ing. Zdeněk Dvořák, Ph.D.: Podle čeho jste si vybíral téma práce? Navštívil jste někdy
podobnou školu v USA?
Student zodpověděl položené dotazy vedoucího i oponenta v plném
rozsahu a na kladené dotazy v dis. komise pro SZZ reagoval pohotově.