Bakalářská práce je zaměřena na analýzu marketingového prostředí organizace Naděje Zlín. Cílem je analyzovat současný stav a navrhnout vhodná doporučení pro zlepšení stávajícího prostředí. Teoretická část zahrnuje základní informace o neziskových organizacích, marketingový mix, marketingovou komunikaci, specifika marketingového řízení a informace o marketingovém prostředí. Praktická část popisuje neziskovou organizaci Naděje Zlín a analyzuje její marketingové prostředí. Na základě této analýzy byla navržena doporučení, která by mohla zlepšit marketingové prostředí organizace. Tato doporučení byla na závěr podrobena nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the analysis of marketing environment of the organization Naděje Zlín. The purpose is to analyze the current situation and propose appropriate recommendations to improve the current environment. The theoretical part includes basic information about nonprofit organizations, marketing mix, marketing communication, specifics of marketing management and information about marketing environment. The practical part describes the nonprofit organization Naděje Zlín and analyzes its marketing environment. Based on this analysis, there were proposed recommendations, which could improve the marketing environment of the organization. This recomendations were finally subjected to cost analysis and risk analysis.
Klíčová slova
nezisková organizace, marketingové prostředí, marketingový mix, marketingová komunikace, PEST analýza,SWOT analýza
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu marketingového prostředí organizace Naděje Zlín. Cílem je analyzovat současný stav a navrhnout vhodná doporučení pro zlepšení stávajícího prostředí. Teoretická část zahrnuje základní informace o neziskových organizacích, marketingový mix, marketingovou komunikaci, specifika marketingového řízení a informace o marketingovém prostředí. Praktická část popisuje neziskovou organizaci Naděje Zlín a analyzuje její marketingové prostředí. Na základě této analýzy byla navržena doporučení, která by mohla zlepšit marketingové prostředí organizace. Tato doporučení byla na závěr podrobena nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the analysis of marketing environment of the organization Naděje Zlín. The purpose is to analyze the current situation and propose appropriate recommendations to improve the current environment. The theoretical part includes basic information about nonprofit organizations, marketing mix, marketing communication, specifics of marketing management and information about marketing environment. The practical part describes the nonprofit organization Naděje Zlín and analyzes its marketing environment. Based on this analysis, there were proposed recommendations, which could improve the marketing environment of the organization. This recomendations were finally subjected to cost analysis and risk analysis.
Klíčová slova
nezisková organizace, marketingové prostředí, marketingový mix, marketingová komunikace, PEST analýza,SWOT analýza
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte literární rešerši a zpracujte teoretické poznatky týkající se marketingového prostředí.
Aplikujte tyto teoretické poznatky na neziskové organizace.
Praktická část
Popište a analyzujte současný stav marketingového prostředí organizace Naděje Zlín.
Na základě provedené analýzy navrhněte doporučení pro zlepšení současného stavu.
Doporučení podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte literární rešerši a zpracujte teoretické poznatky týkající se marketingového prostředí.
Aplikujte tyto teoretické poznatky na neziskové organizace.
Praktická část
Popište a analyzujte současný stav marketingového prostředí organizace Naděje Zlín.
Na základě provedené analýzy navrhněte doporučení pro zlepšení současného stavu.
Doporučení podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing communications: a European perspective. 3rd ed. New York: Prentice Hall, 2007, 610 s. ISBN 978-0-273-70693-9.
ŠIMKOVÁ, Eva. Management a marketing v praxi neziskových organizací. 5., aktualiz. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7435-230-0.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing communications: a European perspective. 3rd ed. New York: Prentice Hall, 2007, 610 s. ISBN 978-0-273-70693-9.
ŠIMKOVÁ, Eva. Management a marketing v praxi neziskových organizací. 5., aktualiz. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7435-230-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce Mgr. Ing. Barbora Haltofová {-} 21 bodů
Bude Naděje Zlín realizovat některá z navržených doporučení? Která a v jakém rozsahu? ZODPOVĚZENO ZCELA
Zvažovala autorka možnost zlepšení marketingové komunikace některé ze současně realizovaných benefičních akcí, jako je např. Kabelkový veletrh Naděje Zlín? ZODPOVĚZENO ZCELA
Oponent práce doc. Ing. Pavla Staňková Ph.D. {-} 17 bodů
Na str. 44 píšete, že Naděje Zlín kontroluje plnění marketingového plánu (tedy i naplnění cílů). Jakým způsobem tato kontrola probíhá v návaznosti na Vámi prezentované cíle organizace na str. 43? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Z jakých zdrojů byste financovala Vaše návrhy? Je v současné nějaký dotační program, ze kterého by mohla organizace spolufinancovat pořízení nemovitosti? ZODPOVĚZENO ZCELA
Ing. Kamil Dobeš Ph.D.: Myslíte si, že marketingový audit by měl být hlubší? Zpracovávala jste nějaká primární data v práci?
ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Pozn. Ing. Kamil Dobeš Ph.D. k formulaci příležitostí ve SWOT analýze.