Cílem této práce je seznámit se e-learningem, jako procesem moderní výuky. Poukazuje na možnosti využití různých metod, systémů, možností výuky a využití prostředí systé-mu, na kterém výuka probíhá. V této práci také představím příklad zavedení do konkrétní firmy, jejichž účelem je vzdělávání firemních zaměstnanců. U firmy provedu analýzu aktuálního stavu, dále analýzu možného zlepšení a návrh vhodného systému, analýzu TOPSIS, proces implementace systému a následné vyhodnocení řešení.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to introduce e-learning as a process of modern education. It points out to the possibilities of using different methods, systems, options of education and use of system environment, in which education takes place. In this work I will also introduce an example of implementation to a specific company, whose purpose is the education of corporate employees. I will perform an analysis of the current company's situation, then an analysis of possible improvements and a design of a suitable system, a TOPSIS analysis, a process of system implementation and a subsequent solution evalua-tion.
Klíčová slova
Vzdělávání, LMS, TOPSIS, e-learning, zaměstnanci, metody
Cílem této práce je seznámit se e-learningem, jako procesem moderní výuky. Poukazuje na možnosti využití různých metod, systémů, možností výuky a využití prostředí systé-mu, na kterém výuka probíhá. V této práci také představím příklad zavedení do konkrétní firmy, jejichž účelem je vzdělávání firemních zaměstnanců. U firmy provedu analýzu aktuálního stavu, dále analýzu možného zlepšení a návrh vhodného systému, analýzu TOPSIS, proces implementace systému a následné vyhodnocení řešení.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to introduce e-learning as a process of modern education. It points out to the possibilities of using different methods, systems, options of education and use of system environment, in which education takes place. In this work I will also introduce an example of implementation to a specific company, whose purpose is the education of corporate employees. I will perform an analysis of the current company's situation, then an analysis of possible improvements and a design of a suitable system, a TOPSIS analysis, a process of system implementation and a subsequent solution evalua-tion.
Klíčová slova
Vzdělávání, LMS, TOPSIS, e-learning, zaměstnanci, metody
Vypracujte obecnou literární rešerši na dané téma.
Proveďte komplexní analýzu a popis dostupných E-learningových metodik, použitelného SW a postupů pro školení firemních zaměstnanců.
Proveďte analýzu a zjištění požadavků na vzdělávání zaměstnanců ve zvolené firmě.
Proveďte návrh vhodných programů, schémat, dotazníků, atd. pro účastníky školení.
Zásady pro vypracování
Vypracujte obecnou literární rešerši na dané téma.
Proveďte komplexní analýzu a popis dostupných E-learningových metodik, použitelného SW a postupů pro školení firemních zaměstnanců.
Proveďte analýzu a zjištění požadavků na vzdělávání zaměstnanců ve zvolené firmě.
Proveďte návrh vhodných programů, schémat, dotazníků, atd. pro účastníky školení.
Seznam doporučené literatury
ČERNÝ, Michal. Webináře ve vzdělávání: pedagogické a didaktické aspekty. Brno: Flow, 2015, 86 stran. ISBN 978-80-88123-04-0.
BURGEROVÁ, Jana, Martina MANĚNOVÁ a Martina ADAMKOVIČOVÁ. New perspectives on communication and co-operation in e-learning. Vyd. 1. Praha: Extrasystem, 2013, 162 s. ISBN 978-80-87570-16-6.
EGEROVÁ, Dana. E-learning jako možný nástroj vzdělávání a rozvoje pracovníků. Vyd. 1. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2012, 141 s. ISBN 978-80-261-0139-0.
ZOUNEK, Jiří a Petr SUDICKÝ. E-learning: učení (se) s online technologiemi. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, xix, 226 s. ISBN 978-80-7357-903-6.
LIEBOWITZ, Jay a Michael S FRANK. Knowledge management and e-learning. Boca Raton: CRC Press, 2011, xix, 351 s. ISBN 978-1-4398-3725-2.
BAREŠOVÁ, Andrea. E-learning ve vzdělávání dospělých. Praha: 1. VOX, 2011, 197 s. ISBN 978-80-87480-00-7.
Seznam doporučené literatury
ČERNÝ, Michal. Webináře ve vzdělávání: pedagogické a didaktické aspekty. Brno: Flow, 2015, 86 stran. ISBN 978-80-88123-04-0.
BURGEROVÁ, Jana, Martina MANĚNOVÁ a Martina ADAMKOVIČOVÁ. New perspectives on communication and co-operation in e-learning. Vyd. 1. Praha: Extrasystem, 2013, 162 s. ISBN 978-80-87570-16-6.
EGEROVÁ, Dana. E-learning jako možný nástroj vzdělávání a rozvoje pracovníků. Vyd. 1. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2012, 141 s. ISBN 978-80-261-0139-0.
ZOUNEK, Jiří a Petr SUDICKÝ. E-learning: učení (se) s online technologiemi. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, xix, 226 s. ISBN 978-80-7357-903-6.
LIEBOWITZ, Jay a Michael S FRANK. Knowledge management and e-learning. Boca Raton: CRC Press, 2011, xix, 351 s. ISBN 978-1-4398-3725-2.
BAREŠOVÁ, Andrea. E-learning ve vzdělávání dospělých. Praha: 1. VOX, 2011, 197 s. ISBN 978-80-87480-00-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil komisi svou bakalářkou prací. Komise se seznámila s posudky vedoucího a oponenta práce. Student zodpověděl dotazy.
doc. Ing. František Dařena, Ph.D.: Proč jste se rozhodnul pouze pro jeden druh systémů. Jakým způsobem jste zvolil kritéria hodnocení? V práci bych uvítal detailnější diskusi výsledků.
doc. Ing. Martin Sysel, Ph.D.: V práci je bod 4 zpracován velmi okrajově.
Komise se shodla, že bod zadání "4. Proveďte návrh vhodných algoritmů, schémat, dotazníků, atd. pro účastníky školení" je zpracován velmi okrajově a proto zvolila nižší hodnocení práce.