Diplomová práca sa zaoberá poruchami správania detí predškolského veku. Teoretická časť práce sa zameriva na vymedzenie pojmov ako sú obdobie predškolského veku, poruchy správania, problémové správanie. Praktická časť obsahuje výskum, ktorý je zameraný na všeobecnú komparáciu danej problematiky českých a slovenských MŠ.
Cieľom práce je porovnať ČR a SR na základe témy "Prejavy a poruchy správania u detí predškolského veku". Stanovili sme si taktiež i čiastkové ciele. Medzi tieto ciele patrí spô-sob reagovania učiteľa v MŠ na nevhodné prejavy správania, ďalším cieľom je porovnať mieru spolupráce učiteľ MŠ a rodič. Tretím, poslednýmčiastkovým cieľom je porovnať sankcie udelované učiteľom voči deťom s problémovým správaním (odmeny a tresty).
Anotace v angličtině
This Master's Thesis focuses on disruptions in behaviour of children in pre-school age. The theory of the thesis aims on definition of terms as e.g. period of pre-school age, disruption in behaviour, problematic behaviour. There is a research in the practical part, which aims on broad comparation of given topic in Czech and Slovak kindergartens.
The aim of this Master's Thesis is to compare Czech and Slovak kindergartens based on the topic "Signs and disruptions of behaviour of children in pre-school age ". Partial aims are: the way how teachers in kindergartens react to inappropriate expressionsin behaviour, comparison of teachers' cooperation with parents. The last partial aim is to compare sanc-tions given by teachers to children with problems in behaviour (awards and penalties).
Klíčová slova
predškolský vek, prejavy a poruchy správania, problémové správanie
Klíčová slova v angličtině
pre-school age, signs and disruptions in behaviour, problems in behaviour
Rozsah průvodní práce
113 s.
Jazyk
SK
Anotace
Diplomová práca sa zaoberá poruchami správania detí predškolského veku. Teoretická časť práce sa zameriva na vymedzenie pojmov ako sú obdobie predškolského veku, poruchy správania, problémové správanie. Praktická časť obsahuje výskum, ktorý je zameraný na všeobecnú komparáciu danej problematiky českých a slovenských MŠ.
Cieľom práce je porovnať ČR a SR na základe témy "Prejavy a poruchy správania u detí predškolského veku". Stanovili sme si taktiež i čiastkové ciele. Medzi tieto ciele patrí spô-sob reagovania učiteľa v MŠ na nevhodné prejavy správania, ďalším cieľom je porovnať mieru spolupráce učiteľ MŠ a rodič. Tretím, poslednýmčiastkovým cieľom je porovnať sankcie udelované učiteľom voči deťom s problémovým správaním (odmeny a tresty).
Anotace v angličtině
This Master's Thesis focuses on disruptions in behaviour of children in pre-school age. The theory of the thesis aims on definition of terms as e.g. period of pre-school age, disruption in behaviour, problematic behaviour. There is a research in the practical part, which aims on broad comparation of given topic in Czech and Slovak kindergartens.
The aim of this Master's Thesis is to compare Czech and Slovak kindergartens based on the topic "Signs and disruptions of behaviour of children in pre-school age ". Partial aims are: the way how teachers in kindergartens react to inappropriate expressionsin behaviour, comparison of teachers' cooperation with parents. The last partial aim is to compare sanc-tions given by teachers to children with problems in behaviour (awards and penalties).
Klíčová slova
predškolský vek, prejavy a poruchy správania, problémové správanie
Klíčová slova v angličtině
pre-school age, signs and disruptions in behaviour, problems in behaviour
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k projevům poruch chování a příčinám poruch chování u dětí předškolního věku.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k projevům poruch chování a příčinám poruch chování u dětí předškolního věku.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
PTÁČEK, Radek. Poruchy chování v dětském věku. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2006, 24 s. ISBN 80-86991-81-4.
CIPRO, Miroslav. Slovník pedagogu. Praha: M. Cipro, 2001, 552 s. ISBN 80-238-6334-7.
KOLLÁRIKOVÁ, Zuzana. Predškolská a elementárna pedagogika. 2010, 164 s. ISBN 978-80-7367-828-9.
FRIEDRICH, G. FRIEDRICH, R. Mit Kindern Gefühle endtecken, 2008, 113 s. ISBN 978- 3-407- 62616-5.
Seznam doporučené literatury
PTÁČEK, Radek. Poruchy chování v dětském věku. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2006, 24 s. ISBN 80-86991-81-4.
CIPRO, Miroslav. Slovník pedagogu. Praha: M. Cipro, 2001, 552 s. ISBN 80-238-6334-7.
KOLLÁRIKOVÁ, Zuzana. Predškolská a elementárna pedagogika. 2010, 164 s. ISBN 978-80-7367-828-9.
FRIEDRICH, G. FRIEDRICH, R. Mit Kindern Gefühle endtecken, 2008, 113 s. ISBN 978- 3-407- 62616-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka vymezila cíle práce, podrobněji se zabývala vymezením dílčích výzkumných cílů. Dále představila metodologii výzkumu, soubor respondentů. Následně prezentovala výsledky provedeného výzkumu, podrobněji interpretovala zjištené výsledky. Uvedla závěry práce. Odpovídala na dotazy uvedené v posudcích práce. Komise neměla doplňující otázky. \par