Cílem práce je definovat roli správce informačního systému školy a školního webu. Práce posoudí stávající informační systémy škol a možnosti jejich rozvoje s ohledem na podporu edukace i mimoškolních aktivit. Praktická část práce bude založena na instalaci fiktivního / reálného informačního systému a webu školy s jeho administraci.
Anotace v angličtině
The aim is to define the role of the chief information officer school and school site. Work will assess existing information systems of schools and their possibilities for development with regard to the promotion of education and extracurricular activities. Practical work will be based on installing a fictional / real information system and site school with his administration.
Klíčová slova
Informační systémy, školní informační systémy, podpora edukace, školní web, fiktivní nasazení, dotazník
Klíčová slova v angličtině
Information systems, school information systems, considering education, school websites, fictional deployment, survey
Rozsah průvodní práce
87 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je definovat roli správce informačního systému školy a školního webu. Práce posoudí stávající informační systémy škol a možnosti jejich rozvoje s ohledem na podporu edukace i mimoškolních aktivit. Praktická část práce bude založena na instalaci fiktivního / reálného informačního systému a webu školy s jeho administraci.
Anotace v angličtině
The aim is to define the role of the chief information officer school and school site. Work will assess existing information systems of schools and their possibilities for development with regard to the promotion of education and extracurricular activities. Practical work will be based on installing a fictional / real information system and site school with his administration.
Klíčová slova
Informační systémy, školní informační systémy, podpora edukace, školní web, fiktivní nasazení, dotazník
Klíčová slova v angličtině
Information systems, school information systems, considering education, school websites, fictional deployment, survey
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši na dané téma.
Popište školní informační systémy.
Proveďte rozbor jednotlivých školních informačních systémů nabízených u nás i v zahraničí včetně cloudových služeb.
Vypracujte průzkum současného stavu IS na středních školách pomocí dotazníkového šetření.
Proveďte rozbor výsledků dotazníkového šetření.
Navrhněte proces nasazení vybraného informačního systému.
Analyzujte získané poznatky a formulujte závěrečná doporučení ve zkoumané oblasti.
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši na dané téma.
Popište školní informační systémy.
Proveďte rozbor jednotlivých školních informačních systémů nabízených u nás i v zahraničí včetně cloudových služeb.
Vypracujte průzkum současného stavu IS na středních školách pomocí dotazníkového šetření.
Proveďte rozbor výsledků dotazníkového šetření.
Navrhněte proces nasazení vybraného informačního systému.
Analyzujte získané poznatky a formulujte závěrečná doporučení ve zkoumané oblasti.
Seznam doporučené literatury
STAIR, Ralph M a George Walter REYNOLDS. Principles of information systems: a managerial approach. 6th ed. Boston: Thomson/Course Technology, 2003, xxvii, 692 p. ISBN 0619064897.
BÉBR, Richard a Petr DOUCEK. Informační systémy pro podporu manažerské práce. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2005, 223 s. ISBN 80-86419-79-7.
ŠPAČEK, David a Jiří ŠPALEK. Informační systémy ve veřejném sektoru: distanční studijní opora. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita v Brně, Ekonomicko-správní fakulta, 2004, 120, \matsymb{lbrack}19\matsymb{rbrack} s. ISBN 80-210-3503-x.
RÁBOVÁ, Ivana. Podnikové informační systémy a technologie jejich vývoje. V Tribun EU vyd. 1. Brno: Tribun EU, 2008, 139 s. ISBN 978-80-7399-599-7.
SODOMKA, Petr. Informační systémy v podnikové praxi. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006, 351 s. ISBN 80-251-1200-4.
Seznam doporučené literatury
STAIR, Ralph M a George Walter REYNOLDS. Principles of information systems: a managerial approach. 6th ed. Boston: Thomson/Course Technology, 2003, xxvii, 692 p. ISBN 0619064897.
BÉBR, Richard a Petr DOUCEK. Informační systémy pro podporu manažerské práce. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2005, 223 s. ISBN 80-86419-79-7.
ŠPAČEK, David a Jiří ŠPALEK. Informační systémy ve veřejném sektoru: distanční studijní opora. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita v Brně, Ekonomicko-správní fakulta, 2004, 120, \matsymb{lbrack}19\matsymb{rbrack} s. ISBN 80-210-3503-x.
RÁBOVÁ, Ivana. Podnikové informační systémy a technologie jejich vývoje. V Tribun EU vyd. 1. Brno: Tribun EU, 2008, 139 s. ISBN 978-80-7399-599-7.
SODOMKA, Petr. Informační systémy v podnikové praxi. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006, 351 s. ISBN 80-251-1200-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student nejprve seznámil komisi s výsledky své diplomové práce. Poté byly prezentovány posudky vedoucího a oponenta.
Následně byla vedena rozprava, během které byly položeny následující otázky a komentáře:
Z pohledu vedoucího práce se domnívám, že autor pracoval velmi dobře a samostatně. (dr. Vařacha)
Z jakého důvodu jste zvolil pro Váš dotazník Survio? Ve 3 případech cituje autor práce
Wikipedii, která by se dle mého názoru neměla objevit jako zdroj v diplomové práci. (dr. Horák)
Jak hodnotí respondenti vaše 3 použité systémy? Očekával jsem, že to bude jeden z vašich výstupů.
Kdo dělá rozvrh hodin a zastupování na střední škole? Co vám říká modul třídní kniha? Jak se v tomto systému zapisuje hodina?
Popište modul žákovské knížky v jednotlivých IS a jak se liší v jednotliv. SW. Co umožňuje n apsat a vypočítat navíc vůči tištěné verzi?
Prezentované moduly jste jen otestoval, nebo jste vytvořil i nový modul? (doc. Botek)
Prezentaci jste měl koncipovat tak, aby komise pochopila, co jste udělal. Osobně nevidím nic moc praktického v práci. Pro
vytvoření stránek jste použil šablonu? (doc. Vojtěšek)
Téma vaší práce není jednoduché. Do jaké míry budou vaše výstupy publikovatelné? Co jste získal, co je hlavním
výstupem? Jaký rozdíl mezi doporučením a dokazováním? (prof. Dvořák)
Zjišťoval jste rozdíly jednotlivých systémů? Který informační systémy byste doporučil řediteli školy a zdůvodněte proč.
Vyplynulo z vaší práce doporučení řediteli, jak by měl postupovat k vývojářům systému, co by měli do systému přidat? (dr. Janalík)
Student všechny dotazy zodpověděl a k připomínkám se vyjádřil.