Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Postrádám svůj předinternetový rozum 2. Praktická část: a) autorská publikace: Objekt b) volný výstavní soubor: Objekt
Táto teoretická diplomová práca sa zaoberá aktuálnou situáciou v súčasnej obrazovej kultúre.
Táto teoretická diplomová práca sa nezaoberá otázkami ako napríklad spor analóg vs. di- gitál, nadávanie na súčasnú in áciu obrazu, hláškami, že fotograf je dnes každý, vplyvom internetu na vizualitu alebo možnosti šírenia obrazu v online prostredí.
Anotace v angličtině
This theoretical dissertation certainly does not to deal with issues such as the dispute analog vs. digital, complaining about the contemporary image in ation, situation that everyone is photographer today, the Internet's in uence on the visual image or sharing possibilities in the online environment.
Contrary, this work deals with the current situation in contemporary image culture.
Klíčová slova
postkapitalizmus, postfordizmus, data mining, postfoto- gra a, postinternet, ubiquitous autorship, branding, image economy, attention economy, akceleracionizmus, internet.
Táto teoretická diplomová práca sa zaoberá aktuálnou situáciou v súčasnej obrazovej kultúre.
Táto teoretická diplomová práca sa nezaoberá otázkami ako napríklad spor analóg vs. di- gitál, nadávanie na súčasnú in áciu obrazu, hláškami, že fotograf je dnes každý, vplyvom internetu na vizualitu alebo možnosti šírenia obrazu v online prostredí.
Anotace v angličtině
This theoretical dissertation certainly does not to deal with issues such as the dispute analog vs. digital, complaining about the contemporary image in ation, situation that everyone is photographer today, the Internet's in uence on the visual image or sharing possibilities in the online environment.
Contrary, this work deals with the current situation in contemporary image culture.
Klíčová slova
postkapitalizmus, postfordizmus, data mining, postfoto- gra a, postinternet, ubiquitous autorship, branding, image economy, attention economy, akceleracionizmus, internet.
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 35 stran textu + předepsané přílohy. Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části diplomové práce v rozsahu maximálně 25 minut. Součástí přednášky je obrazová prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) autorská publikace na zvolené téma: cca 20 fotografií, odevzdává se definitivní podoba - 2 ks vázané publikace včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran či kapitol, doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený. Současně se odevzdává artist´s statement (400 - 500 slov).
b) volný výstavní soubor: ucelený, koncipovaný soubor fotografií, vycházejících, případně navazujících na téma autorské publikace. Odevzdává se min. 9 ks fotografií uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní kvalita fotografií, adjustované + artist´s statement (400 - 500 slov).
c) prezentační CD (2 ks): obsahuje všechny teoretické i praktické části diplomové práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech (náhledy 75dpi a plná data 300dpi, tisková kvalita), včetně artist´s statementu obou částí diplomové práce, vždy cca 400 - 500 slov.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 35 stran textu + předepsané přílohy. Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části diplomové práce v rozsahu maximálně 25 minut. Součástí přednášky je obrazová prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) autorská publikace na zvolené téma: cca 20 fotografií, odevzdává se definitivní podoba - 2 ks vázané publikace včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran či kapitol, doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený. Současně se odevzdává artist´s statement (400 - 500 slov).
b) volný výstavní soubor: ucelený, koncipovaný soubor fotografií, vycházejících, případně navazujících na téma autorské publikace. Odevzdává se min. 9 ks fotografií uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní kvalita fotografií, adjustované + artist´s statement (400 - 500 slov).
c) prezentační CD (2 ks): obsahuje všechny teoretické i praktické části diplomové práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech (náhledy 75dpi a plná data 300dpi, tisková kvalita), včetně artist´s statementu obou částí diplomové práce, vždy cca 400 - 500 slov.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
doporučené zdroje:
veškerá dostupná odborná literatura a webové stránky vztahující se k tématu po konzultaci s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
doporučené zdroje:
veškerá dostupná odborná literatura a webové stránky vztahující se k tématu po konzultaci s vedoucím práce.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Bouřlivá debata nad výjímečnou teoretickou prací studenta se věnovala poměrně skeptickému vyznění práce, autor následně dovysvětlil svá stanoviska a propojení obou částí práce. Konceptuální charakter praktické části práce polarizoval komisi, diskuse tedy probíhala poměrně živelně a autor během ní úspěšně obhájil svůj přístup k tvorbě.