Bakalárska práca sa zaoberá vplyvom značky na vnímanie a chovanie spotrebiteľov na trhu sýtených nealkoholických nápojov, v rámci segmentu rýchloobrátkových produktov na slovenskom trhu. Predstavuje teoretické východiská pre pochopenie problematiky značky a spotrebiteľského správania. Práca následne predstavuje súčasnú situáciu na slovenskom trhu sýtených nealkoholických nápojov. Súčasťou práce je aj kvalitatívny výskum, ktorý analyzuje ktoré dimenzie značky majú najvýraznejší vplyv na vnímanie kvality produktu v očiach zákazníkov.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the influence of the brand on consumers' perception and behavior, with a specific focus on the Slovak market of carbonated soft drinks, which are a part of the FMCG segment. The theoretical basis is represented for understanding the issues of branding and consumer behavior. Also the present situation on the Slovak market of carbonated soft drinks is introduced. As a part of the thesis, a qualitative research is carried out, that analyzes the dimensions of brands which have the most significant affect on the perception of quality in the eyes of the customers.
Bakalárska práca sa zaoberá vplyvom značky na vnímanie a chovanie spotrebiteľov na trhu sýtených nealkoholických nápojov, v rámci segmentu rýchloobrátkových produktov na slovenskom trhu. Predstavuje teoretické východiská pre pochopenie problematiky značky a spotrebiteľského správania. Práca následne predstavuje súčasnú situáciu na slovenskom trhu sýtených nealkoholických nápojov. Súčasťou práce je aj kvalitatívny výskum, ktorý analyzuje ktoré dimenzie značky majú najvýraznejší vplyv na vnímanie kvality produktu v očiach zákazníkov.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the influence of the brand on consumers' perception and behavior, with a specific focus on the Slovak market of carbonated soft drinks, which are a part of the FMCG segment. The theoretical basis is represented for understanding the issues of branding and consumer behavior. Also the present situation on the Slovak market of carbonated soft drinks is introduced. As a part of the thesis, a qualitative research is carried out, that analyzes the dimensions of brands which have the most significant affect on the perception of quality in the eyes of the customers.
1. Proveďte rešerši odborné literatury vztahující se ke značce, spotřebitelského chování a marketingového výzkumu a zpracujte základní teoretická východiska.
2. Pomocí těchto poznatků formulujte výzkumné otázky bakalářské práce, stanovte také cíle a metodiku práce.
3. Popište současný trh nealkoholických nápojů na Slovensku.
4. Pomocí kvalitativního šetření zjistěte, jak značka ovlivňuje vnímání a chování spotřebitelů.
5. Vyhodnoťte výsledky šetření, verifikujte výzkumné otázky, stanovte závěry a zhodnoťte přínos práce.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury vztahující se ke značce, spotřebitelského chování a marketingového výzkumu a zpracujte základní teoretická východiska.
2. Pomocí těchto poznatků formulujte výzkumné otázky bakalářské práce, stanovte také cíle a metodiku práce.
3. Popište současný trh nealkoholických nápojů na Slovensku.
4. Pomocí kvalitativního šetření zjistěte, jak značka ovlivňuje vnímání a chování spotřebitelů.
5. Vyhodnoťte výsledky šetření, verifikujte výzkumné otázky, stanovte závěry a zhodnoťte přínos práce.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
ADAMSON, Allen P. Jednoducho značka Brand Simple: ako najlepšie značky stavili na jednoduchosť a uspeli. Bratislava: Eastone Books, 2011, xxiv, 212 s. ISBN 978-80-8109-175-9.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-1481-3.
RICHTEROVÁ, Kornélia, Dagmar KLEPOCHOVÁ, Janka KOPANIČOVÁ a Štefan ŽÁK. Spotrebiteľské správanie. 1. Bratislava: Sprint2 s.r.o., 2015. ISBN 9788089710188.
KULČÁKOVÁ, Marta a Kornélia RICHTEROVÁ. Spotrebiteľ na trhu. 1. Bratislava: SPRINT vfra, 1997. ISBN 80-88848-19-9.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
ADAMSON, Allen P. Jednoducho značka Brand Simple: ako najlepšie značky stavili na jednoduchosť a uspeli. Bratislava: Eastone Books, 2011, xxiv, 212 s. ISBN 978-80-8109-175-9.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-1481-3.
RICHTEROVÁ, Kornélia, Dagmar KLEPOCHOVÁ, Janka KOPANIČOVÁ a Štefan ŽÁK. Spotrebiteľské správanie. 1. Bratislava: Sprint2 s.r.o., 2015. ISBN 9788089710188.
KULČÁKOVÁ, Marta a Kornélia RICHTEROVÁ. Spotrebiteľ na trhu. 1. Bratislava: SPRINT vfra, 1997. ISBN 80-88848-19-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1) Dala by se, dle vašeho názoru, Vámi použitá metodika použít k testování jakékoliv produktové kategorie, resp. citlivosti na značky v produktové kategorii?
2) Pro koho a k čemu mohou sloužit vámi zjištěná data? Za jakých okolností bychom je mohli považovat za zobecnitelná?