Bakalářská práce je věnovaná Alfonsi Muchovi, jeho reklamní tvorbě a pohledu spotřebitelů na ni. Práce je rozdělená na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část popisuje historii plakátové tvorby a život a dílo Alfonse Muchy. Zabývá se také reklamou a uměním obecně, je zde popsán vztah reklamy a umění a vnímání reklamy.
V praktické části jsou představeny čtyři konkrétní reklamní plakáty z Muchovy tvorby. Je věnován prostor názoru samotných spotřebitelů na tyto plakáty i obecně na jeho tvorbu. Na základě zjištěných odpovědí a analýzy těchto plakátů je vyvozen závěr a doporučení ohledně jejich využití v reklamní praxi.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is devoted to Alphonse Mucha, his advertising work and consumers' view of it. The work is divided into the theoretical part and practical part. The theoretical part describes history of creation of posters and life and work of Alphonse Mucha. It also deals with advertising and art in general, the relationship of advertising and art and perception of advertising are described there, too.
In the practical part, four specific advertising posters of Mucha's work are introduced. Furthermore, consumers are encouraged to express their opinions about these posters and about Mucha's work in general. Based on the identified answers and analysis of these posters there a conclusion is drawn and recommendations regarding their use in advertising practice are made.
Klíčová slova
Alfons Mucha, umění, reklama, plakát
Klíčová slova v angličtině
Alphonse Mucha, art, advertising, poster
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je věnovaná Alfonsi Muchovi, jeho reklamní tvorbě a pohledu spotřebitelů na ni. Práce je rozdělená na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část popisuje historii plakátové tvorby a život a dílo Alfonse Muchy. Zabývá se také reklamou a uměním obecně, je zde popsán vztah reklamy a umění a vnímání reklamy.
V praktické části jsou představeny čtyři konkrétní reklamní plakáty z Muchovy tvorby. Je věnován prostor názoru samotných spotřebitelů na tyto plakáty i obecně na jeho tvorbu. Na základě zjištěných odpovědí a analýzy těchto plakátů je vyvozen závěr a doporučení ohledně jejich využití v reklamní praxi.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is devoted to Alphonse Mucha, his advertising work and consumers' view of it. The work is divided into the theoretical part and practical part. The theoretical part describes history of creation of posters and life and work of Alphonse Mucha. It also deals with advertising and art in general, the relationship of advertising and art and perception of advertising are described there, too.
In the practical part, four specific advertising posters of Mucha's work are introduced. Furthermore, consumers are encouraged to express their opinions about these posters and about Mucha's work in general. Based on the identified answers and analysis of these posters there a conclusion is drawn and recommendations regarding their use in advertising practice are made.
Klíčová slova
Alfons Mucha, umění, reklama, plakát
Klíčová slova v angličtině
Alphonse Mucha, art, advertising, poster
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska o životě a díle Alfonse Muchy a k využití umění v reklamě a vnímání reklamy.
2. Stanovte hlavní cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Na základě výsledků primárního šetření analyzujte adekvátnost využití vybraných plakátů v reklamě.
4. Na základě výsledků šetření formulujte závěry a doporučení pro reklamní praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska o životě a díle Alfonse Muchy a k využití umění v reklamě a vnímání reklamy.
2. Stanovte hlavní cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Na základě výsledků primárního šetření analyzujte adekvátnost využití vybraných plakátů v reklamě.
4. Na základě výsledků šetření formulujte závěry a doporučení pro reklamní praxi.
Seznam doporučené literatury
BADE, Patrick a Victoria CHARLES. Alphonse Mucha. New York: Parkstone Press International, c2013, 199 s. ISBN 978-1-78160-244-7
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá reklamu. Vyd. 1. Brno: Computer Press, c2007, xi, 215 s. ISBN 978-80-251-1456-8.
MUCHA, Alfons. Ivan Lendl: Alfons Mucha: sbírka Ivana Lendla. 1. vyd. [Česko]: Nadační fond Richarda Fuxy ve spolupráci s nakl. Slovart a BigMedia, 2013. 317 s. ISBN 9788073917050.
ROUSOVÁ, Hana (ed.) a Antonín DUFEK. Vademecum: moderní umění v Čechách a na Moravě (1890-1938). Praha: Gallery, 2002, 415 s. ISBN 80-86010-62-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
BADE, Patrick a Victoria CHARLES. Alphonse Mucha. New York: Parkstone Press International, c2013, 199 s. ISBN 978-1-78160-244-7
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá reklamu. Vyd. 1. Brno: Computer Press, c2007, xi, 215 s. ISBN 978-80-251-1456-8.
MUCHA, Alfons. Ivan Lendl: Alfons Mucha: sbírka Ivana Lendla. 1. vyd. [Česko]: Nadační fond Richarda Fuxy ve spolupráci s nakl. Slovart a BigMedia, 2013. 317 s. ISBN 9788073917050.
ROUSOVÁ, Hana (ed.) a Antonín DUFEK. Vademecum: moderní umění v Čechách a na Moravě (1890-1938). Praha: Gallery, 2002, 415 s. ISBN 80-86010-62-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Boušková):
1. Jakým způsobem by mohly firmy využít poznatků z vaší práce? Napadají vás nějaká konkrétní doporučení?
2. Dnešní reklama ráda využívá uměleckých děl starých mistrů (Leonardo da Vinci, Vincent van Gogh, Giuseppe Arcimboldo) a parafrázuje je. Dovedete si představit stejný postup i u prací Alfonse Muchy?
3. Jakým způsobem jste si vybírala respondenty pro šetření?
Studentka zodpověděla položené otázky.