Obsahem této bakalářské práce je zanalyzování současného stavu komunikace festivalu Letní filmová škola Uherské Hradiště. Výzkumným cílem je zhodnocení komunikace
festivalu výzkumným vzorkem respondentů a následné shrnutí silných a slabých stránek festivalu. Výsledkem práce je nástin postřehů a doporučení.
Teoretická část se zabývá definicí základních marketingových pojmů a následným vztahem marketingu a filmu. Praktická část se zabývá představením festivalu, definováním
komunikačních nástrojů využívaných festivalem, vývojem jeho vizuálního stylu a
předkládá hodnocení návštěvníků festivalu.
Anotace v angličtině
The content of this thesis is the analysis of the current state of communication of the
festival Summer Film School Uherské Hradiště. The objective is to evaluate the communi-cation of the Festival using of the research sample of respondents and to determine the strengths and weaknesses of communication. The result is an outline of possible changes or recommendations.
The theoretical part deals with the definition of basic marketing concepts and subsequent relationship between marketing and film. The practical part is concerned with the festival description, defining communication tools used by the festival, the evolution of its visual style and presents evaluation of the festival visitors.
Klíčová slova
marketingový komunikační mix, nástroje komunikačního mixu, vizuální styl, cílová skupina, film, festival, Letní filmová škola Uherské Hradiště
Klíčová slova v angličtině
marketing communication mix, communication tools, visual style, target audience, film, festival, Summer Film School Uherské Hradiště
Rozsah průvodní práce
61 s. (65 944 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Obsahem této bakalářské práce je zanalyzování současného stavu komunikace festivalu Letní filmová škola Uherské Hradiště. Výzkumným cílem je zhodnocení komunikace
festivalu výzkumným vzorkem respondentů a následné shrnutí silných a slabých stránek festivalu. Výsledkem práce je nástin postřehů a doporučení.
Teoretická část se zabývá definicí základních marketingových pojmů a následným vztahem marketingu a filmu. Praktická část se zabývá představením festivalu, definováním
komunikačních nástrojů využívaných festivalem, vývojem jeho vizuálního stylu a
předkládá hodnocení návštěvníků festivalu.
Anotace v angličtině
The content of this thesis is the analysis of the current state of communication of the
festival Summer Film School Uherské Hradiště. The objective is to evaluate the communi-cation of the Festival using of the research sample of respondents and to determine the strengths and weaknesses of communication. The result is an outline of possible changes or recommendations.
The theoretical part deals with the definition of basic marketing concepts and subsequent relationship between marketing and film. The practical part is concerned with the festival description, defining communication tools used by the festival, the evolution of its visual style and presents evaluation of the festival visitors.
Klíčová slova
marketingový komunikační mix, nástroje komunikačního mixu, vizuální styl, cílová skupina, film, festival, Letní filmová škola Uherské Hradiště
Klíčová slova v angličtině
marketing communication mix, communication tools, visual style, target audience, film, festival, Summer Film School Uherské Hradiště
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu kultury, marketingu filmu a specifikách jeho cílových skupin (filmového publika, veřejnosti, sponzorů). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu komunikace Letní filmové školy Uherské Hradiště. Vymezte jednotlivé cílové skupiny a formou analýzy zjistěte jejich informační potřeby. Konfrontujte komunikační aktivity festivalu zaměřené na jednotlivé cílové skupiny a úroveň povědomí o instituci a jejím produktu u těchto cílových skupin. Formulujte silné a slabé stránky současného komunikace festivalu.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možných změn v celkové komunikaci festivalu. Naznačte, jaké zásady by měla akcentovat případná přípravu ucelené komunikační strategie festivalu, případně uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu kultury, marketingu filmu a specifikách jeho cílových skupin (filmového publika, veřejnosti, sponzorů). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu komunikace Letní filmové školy Uherské Hradiště. Vymezte jednotlivé cílové skupiny a formou analýzy zjistěte jejich informační potřeby. Konfrontujte komunikační aktivity festivalu zaměřené na jednotlivé cílové skupiny a úroveň povědomí o instituci a jejím produktu u těchto cílových skupin. Formulujte silné a slabé stránky současného komunikace festivalu.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možných změn v celkové komunikaci festivalu. Naznačte, jaké zásady by měla akcentovat případná přípravu ucelené komunikační strategie festivalu, případně uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Seznam doporučené literatury
FINOLA KERRIGAN. Film marketing. 1st ed. Amsterdam: Elsevier/Butterworth-Heinemann, 2010. ISBN 9780750686839.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-x.
SCHELLMANN, Bernhard. Média: základní pojmy, návrhy, výroba. Vyd. 1. Praha: Europa-Sobotáles, 2004, 482 s. ISBN 80-86706-06-0.
VALCK, Marijke de. Film festivals: from European geopolitics to global cinephilia. Amsterdam: Amsterdam University Press, 2007, 276 s. Film culture in transition. ISBN 978-90-5356-192-8.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 232 s. Manažer. ISBN 978-80-247-2721-9.
Seznam doporučené literatury
FINOLA KERRIGAN. Film marketing. 1st ed. Amsterdam: Elsevier/Butterworth-Heinemann, 2010. ISBN 9780750686839.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-x.
SCHELLMANN, Bernhard. Média: základní pojmy, návrhy, výroba. Vyd. 1. Praha: Europa-Sobotáles, 2004, 482 s. ISBN 80-86706-06-0.
VALCK, Marijke de. Film festivals: from European geopolitics to global cinephilia. Amsterdam: Amsterdam University Press, 2007, 276 s. Film culture in transition. ISBN 978-90-5356-192-8.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 232 s. Manažer. ISBN 978-80-247-2721-9.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Boušková):
1. V práci rozebíráte vizuál posledních 6 ročníků festivalu. Prošel festival před 6 lety nějakou významnou změnou?
2. Z výzkumu vyplynulo nezanedbatelné procento účastníků festivalu v důchodovém věku. Senioři mají v této oblasti jistě potenciál. Jakým způsobem by s nimi mohl festival komunikovat?
3. V rámci závěru práce doporučujete informovat o dění a festivalu i v odborných filmových časopisech. Proč neuvažujete o využití regionálních rádií?
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (doc. Bačuvčík):Vedoucí práce v posudku požádal o komentář k výhradám, které do posudku uvedl.