Tato bakalářská práce se zaobírá tématem využití eventu ve vinařské turistice. Teoretická část obsahuje rešerše odborné literatury a zdrojů, které se váží k tématu public relations, eventů a cestovního ruchu v oblasti vinařské turistiky. V praktické části je analyzován event "Putování po dobšických sklípcích" za použití sekundárních dat analýzy předchozích ročníků. Jako dalších analytických nástrojů je použito dotazníkového šetření mezi návštěvníky akce a polostrukturovaných rozhovorů z řad místních vinařů ze Spolku dobšických vinařů a se starostou obce Dobšice, kteří tento event pořádají.
Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, zda je event "Putování po dobšických sklípcích" pro návštěvníky této akce atraktivní. Zjistit, proč místní vinaři a obec tento event pořádá a zda plánují v této tradici pokračovat. Výstupem je vyhodnocení celé akce a to zejména z pohledu návštěvníků a vinařů. Na závěr jsou navržena doporučení ke zlepšení příštího ročníku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the topic of the use of events in wine tourism. The theoretical part includes a literature search relating to public relations, events, and tourism, particu-larly wine tourism. In the practical part, the event "Exploring Dobšice cellars" is analyzed secondary data in the form of analyzes of previous years are used. Other analytical tools include a questionnaire survey conducted among the visitors of the event and interviews with local vintners from the Association of Dobšice vintners and the mayor of Dobšice who organize this event.
The main goal of the bachelor thesis is to find out whether the event "Exploring Dobšice cellars" is attractive for its visitors. An additional goal is to find out why local vintners and the village organize this event and whether they would like to keep this tradition alive. The outcome of this work is event evaluation made particularly from the perspective of visitors and vintners. Finally, recommendations are made to improve the event taking place next year.
Klíčová slova
event, vinařská turistika, víno, vinaři, ochutnávky vín, otevřené vinařské sklepy, putování po sklepích, Jižní Morava, Znojemsko, Dobšice
Klíčová slova v angličtině
event, wine tourism, vintners, wine tastings, open wine cellars, exploring cellars, South Moravia, Znojmo region, Dobšice
Rozsah průvodní práce
86 s. (110 792 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaobírá tématem využití eventu ve vinařské turistice. Teoretická část obsahuje rešerše odborné literatury a zdrojů, které se váží k tématu public relations, eventů a cestovního ruchu v oblasti vinařské turistiky. V praktické části je analyzován event "Putování po dobšických sklípcích" za použití sekundárních dat analýzy předchozích ročníků. Jako dalších analytických nástrojů je použito dotazníkového šetření mezi návštěvníky akce a polostrukturovaných rozhovorů z řad místních vinařů ze Spolku dobšických vinařů a se starostou obce Dobšice, kteří tento event pořádají.
Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, zda je event "Putování po dobšických sklípcích" pro návštěvníky této akce atraktivní. Zjistit, proč místní vinaři a obec tento event pořádá a zda plánují v této tradici pokračovat. Výstupem je vyhodnocení celé akce a to zejména z pohledu návštěvníků a vinařů. Na závěr jsou navržena doporučení ke zlepšení příštího ročníku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the topic of the use of events in wine tourism. The theoretical part includes a literature search relating to public relations, events, and tourism, particu-larly wine tourism. In the practical part, the event "Exploring Dobšice cellars" is analyzed secondary data in the form of analyzes of previous years are used. Other analytical tools include a questionnaire survey conducted among the visitors of the event and interviews with local vintners from the Association of Dobšice vintners and the mayor of Dobšice who organize this event.
The main goal of the bachelor thesis is to find out whether the event "Exploring Dobšice cellars" is attractive for its visitors. An additional goal is to find out why local vintners and the village organize this event and whether they would like to keep this tradition alive. The outcome of this work is event evaluation made particularly from the perspective of visitors and vintners. Finally, recommendations are made to improve the event taking place next year.
Klíčová slova
event, vinařská turistika, víno, vinaři, ochutnávky vín, otevřené vinařské sklepy, putování po sklepích, Jižní Morava, Znojemsko, Dobšice
Klíčová slova v angličtině
event, wine tourism, vintners, wine tastings, open wine cellars, exploring cellars, South Moravia, Znojmo region, Dobšice
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši a teoretické východiska k tématu využití eventu ve vinařské turistice.
2. Stanovte hlavní cíl, metody a výzkumné otázky.
3. Představte event Putování po dobšických sklepích a analyzujte jeho poslední dva ročníky.
4. Na základě výsledků primárního šetření analyzujte daný event z pohledu návštěvníků i organizátorů.
5. Na základě zjištěných dat formulujte závěry a navrhněte doporučení pro další ročník.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši a teoretické východiska k tématu využití eventu ve vinařské turistice.
2. Stanovte hlavní cíl, metody a výzkumné otázky.
3. Představte event Putování po dobšických sklepích a analyzujte jeho poslední dva ročníky.
4. Na základě výsledků primárního šetření analyzujte daný event z pohledu návštěvníků i organizátorů.
5. Na základě zjištěných dat formulujte závěry a navrhněte doporučení pro další ročník.
Seznam doporučené literatury
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, Expert (Grada). ISBN 80-247-0564-8.
HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. První vydání. Praha: Grada Publishing, 2015, Expert (Grada). ISBN 978-80-247-5022-4.
ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, Manažer. ISBN 80-247-0646-6.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, ISBN 978-80-247-4354-7.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, ISBN 80-86898-48-2
KOTÍKOVÁ, Halina a Eva SCHWARTZHOFFOVÁ. Nové trendy v pořádání akcí a událostí (events) v cestovním ruchu. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, 2008, 1 CD-ROM. ISBN 978-80-87147-05-4.
RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, ISBN 978-80-247-4039-3.
FORET, Miroslav a Věra FORETOVÁ. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, Manažer. ISBN 80-247-0207-x.
Seznam doporučené literatury
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, Expert (Grada). ISBN 80-247-0564-8.
HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. První vydání. Praha: Grada Publishing, 2015, Expert (Grada). ISBN 978-80-247-5022-4.
ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, Manažer. ISBN 80-247-0646-6.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, ISBN 978-80-247-4354-7.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, ISBN 80-86898-48-2
KOTÍKOVÁ, Halina a Eva SCHWARTZHOFFOVÁ. Nové trendy v pořádání akcí a událostí (events) v cestovním ruchu. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, 2008, 1 CD-ROM. ISBN 978-80-87147-05-4.
RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, ISBN 978-80-247-4039-3.
FORET, Miroslav a Věra FORETOVÁ. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, Manažer. ISBN 80-247-0207-x.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Čím konkrétně by v roce 2017 bylo možné posílit afinitu skupiny "30 až 45 let" ke značce?
Jaké odrůdy a značky se staly vítězi v roce 2016 (v práci jsou uvedena jen jména vinařů)?
Jak autorka chápe termín "dobré jméno" a co ho dle jejího názoru v roce 2016 nejvíce poškodilo a co naopak jeho budování konzistentně s minulými ročníky udrželo?
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (doc. Weberová):
Informovali ste o svojich zisteniach organizátorov eventu? Ako reagovali na Vaše odporúčania?
Studentka zodpověděla otázky položené vedoucím práce a oponentem.