Bakalářská práce se zabývá analýzou a přínosy nakupování přes internet a rozesílkou in-formačních e-mailů internetových portálů Kasa.cz v České republice a Hej.sk ve Slovenské republice. Práce rovněž analyzuje rozdílnosti v chování u zákazníků a jejich přístup k internetovému nakupování v České republice a na Slovensku. Teoretická část práce definuje pojmy z oblasti přímého marketingu, marketingového výzkumu a e-mail marketingu. Stejně tak součástí této práce je specifikace metodologie práce a stanovení výzkumných otázek. Praktická část se zabývá analýzou dat provedeného kvantitativního výzkumu pomocí dotazníkového šetření a jejím vyhodnocení se zamyšlením autora nad možnými důvody právě takovýchto výsledků.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis analyzes preferences and benefits of internet shopping and sending newsletters from e-shops Kasa.cz in Czech Republic and Hej.sk in Slovak Republic. It is also analyze differences in customer bahavior and difference in attitude to the internet shopping in Czech Republic and Slovak Republic. The theoretical part deals with the definitions from area of direct marketing, e-mail marketing and marketing research as wel as specification of research questions. The practical part deals with data analysis of quantitative research through a questionnaire survey and its evaluation followed by a reflection of the author about the possible reasons for these results.
Kasa.cz, Hej.sk, e-mail marketing, e-shop, preference, special service, standard shop, KASAHOUSE, HEJHOUSE.
Rozsah průvodní práce
57 s. (78 573 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou a přínosy nakupování přes internet a rozesílkou in-formačních e-mailů internetových portálů Kasa.cz v České republice a Hej.sk ve Slovenské republice. Práce rovněž analyzuje rozdílnosti v chování u zákazníků a jejich přístup k internetovému nakupování v České republice a na Slovensku. Teoretická část práce definuje pojmy z oblasti přímého marketingu, marketingového výzkumu a e-mail marketingu. Stejně tak součástí této práce je specifikace metodologie práce a stanovení výzkumných otázek. Praktická část se zabývá analýzou dat provedeného kvantitativního výzkumu pomocí dotazníkového šetření a jejím vyhodnocení se zamyšlením autora nad možnými důvody právě takovýchto výsledků.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis analyzes preferences and benefits of internet shopping and sending newsletters from e-shops Kasa.cz in Czech Republic and Hej.sk in Slovak Republic. It is also analyze differences in customer bahavior and difference in attitude to the internet shopping in Czech Republic and Slovak Republic. The theoretical part deals with the definitions from area of direct marketing, e-mail marketing and marketing research as wel as specification of research questions. The practical part deals with data analysis of quantitative research through a questionnaire survey and its evaluation followed by a reflection of the author about the possible reasons for these results.
Kasa.cz, Hej.sk, e-mail marketing, e-shop, preference, special service, standard shop, KASAHOUSE, HEJHOUSE.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické východiska k tématu práce, definujte základní pojmy v oblasti direct marketingu a marketingového výzkumu, definujte cíl a metodiku práce.
2. Analyzujte současný stav využívání e-mailu jako formy přímého marketingu u zvolených internetových portálů.
3. Zpracujte marketingový výzkum u relevantní cílové skupiny respondentů s cílem verifikovat výzkumnou otázku.
4. Ze získaných dat vyvoďte závěry a navrhněte doporučení využitelné v praxi s cílem zvýšit efektivitu zvoleného direct marketingového nástroje.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické východiska k tématu práce, definujte základní pojmy v oblasti direct marketingu a marketingového výzkumu, definujte cíl a metodiku práce.
2. Analyzujte současný stav využívání e-mailu jako formy přímého marketingu u zvolených internetových portálů.
3. Zpracujte marketingový výzkum u relevantní cílové skupiny respondentů s cílem verifikovat výzkumnou otázku.
4. Ze získaných dat vyvoďte závěry a navrhněte doporučení využitelné v praxi s cílem zvýšit efektivitu zvoleného direct marketingového nástroje.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketing pro začátečníky. 1. vyd. Brno: Computer Press, a.s, 2008. 152 s. ISBN 978-80-251-1942-6.
HESKOVÁ, Marie; ŠTARCHOŇ, Peter. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009. 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. Ex-pert (Grada). ISBN 9788024726908.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2.
FORET, M. a kol., Marketing základy a principy. Brno: Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0790-6.
SVĚTLÍK, J. Marketing cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005. ISBN 80-86898-48-2.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketing pro začátečníky. 1. vyd. Brno: Computer Press, a.s, 2008. 152 s. ISBN 978-80-251-1942-6.
HESKOVÁ, Marie; ŠTARCHOŇ, Peter. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009. 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. Ex-pert (Grada). ISBN 9788024726908.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2.
FORET, M. a kol., Marketing základy a principy. Brno: Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0790-6.
SVĚTLÍK, J. Marketing cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005. ISBN 80-86898-48-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Otázky k obhajobě:
1. V kapitole 4.1 uvádíte, že počet registrovaných e-mailových adres odběratelů informačních e-mailů je v ČR mnohonásobně vyšší než v SR, odůvodňujete tento stav jinou mentalitou Čechů a Slováků. Mohou podle vás hrát určitou roli i sociodemografické rysy u občanů obou států? Pokud ano, vyjmenujte některé z nich.
2. V praktické části práce využíváte sekundární data z roku 2014 (respektive 2012), podílel jste se nějak na získávání či zpracování těchto dat, či celkovém vyhodnocení?
3. V komentáři u grafu č. 2 uvádíte, že počet uskutečněných objednávek (?) je u internetového obchodu Kasa.cz vyšší než u Hej.sk. V jakém poměru v závislosti na počtu obyvatel jste dané hodnoty přepočítal?
4. V závěru mluvíte o verifikaci (neexistující) výzkumné otázky. Jak by tato otázka tedy měla znít?
Vyjádření komise:
Práce neodpovídá standardům kladeným na akademické kvalifikační práce.
Práce je založen na informační databázi z roku 2012, ale v textu je databáze nepravdivě datována do roku 2014.
Práce neformuluje nosné výkumné otázky a nenaplňuje cíle, které si stanovila. Chybí komparace dat, není měřena efektivita.
Práce nedostatečně zpracovává metodiku výzkumu.
Chybí teoretická ukotnvení výzkumného problému v odborné literatuře (8 titulů). Chybí jasné ukotnvení autorova vlastního přínosu ke zvolené problematice (využití firemních dat v praktické části, chybí hlubší analýza provedená autorem práce).