Práce je zaměřena na hodnocení kvality prodejního procesu v cestovních agenturách. Cílem teoretické části je přiblížení základních pojmů z oblasti marketingového mixu, cestovního ruchu, spotřebního chování zákazníka a především Mystery Shoppingu. Tomu je věnována celá praktická část. Prostřednictvím této výzkumné metody autorka hodnotí kvalitu prodeje v osmi cestovních agenturách ve městě Hodoníně. Vyhodnocuje přitom konkrétní atributy prodejního procesu a v závěru práce pak uvádí možná doporučení a návrhy na zlepšení.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the evaluation of the sales process in travel agencies. The theoretical part is aimed to present the basic concepts of marketing mix, tourist industry, consumer behaviour and mainly Mystery Shopping, to which the practical part is dedicated. The author evaluates the quality of sales at eight travel agencies in Hodonin using this method of research. As well as evaluating specific attributes of the sales process, the author presents possible recommendations and suggestions for improvement at the end of the thesis.
Mystery Shopping, travel agency, quality of sale, marketing research, evaluation of employees.
Rozsah průvodní práce
76 s. (105 400 znaků), 31 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na hodnocení kvality prodejního procesu v cestovních agenturách. Cílem teoretické části je přiblížení základních pojmů z oblasti marketingového mixu, cestovního ruchu, spotřebního chování zákazníka a především Mystery Shoppingu. Tomu je věnována celá praktická část. Prostřednictvím této výzkumné metody autorka hodnotí kvalitu prodeje v osmi cestovních agenturách ve městě Hodoníně. Vyhodnocuje přitom konkrétní atributy prodejního procesu a v závěru práce pak uvádí možná doporučení a návrhy na zlepšení.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the evaluation of the sales process in travel agencies. The theoretical part is aimed to present the basic concepts of marketing mix, tourist industry, consumer behaviour and mainly Mystery Shopping, to which the practical part is dedicated. The author evaluates the quality of sales at eight travel agencies in Hodonin using this method of research. As well as evaluating specific attributes of the sales process, the author presents possible recommendations and suggestions for improvement at the end of the thesis.
Mystery Shopping, travel agency, quality of sale, marketing research, evaluation of employees.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši na téma Mystery Shopping, objasněte význam tohoto pojmu.
2. Definujte cíl, metody a výzkumnou otázku.
3. Proveďte kvalitativní výzkum zaměřený na průběh jednání prodejců cestovních zájezdů se zákazníkem.
4. Zhodnoťte poznatky získané praktickým šetřením a uveďte možná doporučení související se zlepšením kvality poskytovaných služeb.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši na téma Mystery Shopping, objasněte význam tohoto pojmu.
2. Definujte cíl, metody a výzkumnou otázku.
3. Proveďte kvalitativní výzkum zaměřený na průběh jednání prodejců cestovních zájezdů se zákazníkem.
4. Zhodnoťte poznatky získané praktickým šetřením a uveďte možná doporučení související se zlepšením kvality poskytovaných služeb.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. 2006. Marketingová komunikace. 1. vydání. Brno: Computer Press, a.s. ISBN 80-251-1041-9.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. 2012. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada publishing, a.s. ISBN 978-80-247-4209-0.
KOTLER, Philip. 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-247-3527-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2004. Psychologie spotřebitele: Jak zákazníci nakupují. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 80-247-0393-9.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. 2006. Marketingová komunikace. 1. vydání. Brno: Computer Press, a.s. ISBN 80-251-1041-9.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. 2012. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada publishing, a.s. ISBN 978-80-247-4209-0.
KOTLER, Philip. 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-247-3527-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2004. Psychologie spotřebitele: Jak zákazníci nakupují. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 80-247-0393-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - Mgr. Eva Šikl Burešová, PhD.):
1. Mohla byste prosím uvést příklady, jaké byste navrhla aktivity k podpoře loajálnosti zákazníků cestovní kanceláře?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Mohla byste prosím uvést, jaké faktory ovlivňují člověka při nákupu dovolené, respektive, jaké činitele dovedou člověka až do dveří konkrétní cestovní kanceláře?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Je, případně proč ano/ne, podle vás taktika "mystery shopping" etická, řídí se nějakými normami a kdo na ně dohlíží?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.