Obsahem této bakalářské práce je zkoumání vlivu reklamy na nákupní chování skupiny nových otců. Výsledkem je zjištění, jak velký vliv hraje reklama a ostatní faktory na ne-přímé konzumenty zboží z dětského sortimentu, a zda a jak jej lze zlepšit v marketingové komunikaci.
Hlavním cílem této práce bylo analyzovat současné nákupní chování a míru ovlivnění reklamou ve specifické skupině nových otců, kteří se zároveň ocitli v nové životní situaci. Teoretická část se zabývá definování reklamy a komunikace jako takové, stejně jako rozličných cílových skupin. V praktické části je rozebrán výzkum, který pátrá po faktorech ovlivňujících současné nákupní zvyklosti a zjišťuje do jaké míry je ovlivněn otec při novém nákupu.
Anotace v angličtině
The content of this thesis is to investigate the influence of advertising on purchasing behavior of a group of new fathers. The result is, how much influence advertising plays and other factors not direct consumers of products from a children's range, and whether and how it can be improved in marketing communications.
The main objective of this study was to analyze the current shopping behavior and the extent of the impact advertising in a specific group of new fathers who also found themselves in a new situation. The theoretical part deals with the definition of advertising and communication as such, as well as various target groups. In the practical part is analyzed research that looks for factors influencing the current buying habits and determines to what extent is influenced by the father when the new purchase.
Klíčová slova
vliv reklamy na nové otce, chování zákazníka, marketingová komunikace v dětském sortimentu,
Klíčová slova v angličtině
the impact of advertising on the new father, customer behavior, marketing communication in the children's range,
Rozsah průvodní práce
56
Jazyk
CZ
Anotace
Obsahem této bakalářské práce je zkoumání vlivu reklamy na nákupní chování skupiny nových otců. Výsledkem je zjištění, jak velký vliv hraje reklama a ostatní faktory na ne-přímé konzumenty zboží z dětského sortimentu, a zda a jak jej lze zlepšit v marketingové komunikaci.
Hlavním cílem této práce bylo analyzovat současné nákupní chování a míru ovlivnění reklamou ve specifické skupině nových otců, kteří se zároveň ocitli v nové životní situaci. Teoretická část se zabývá definování reklamy a komunikace jako takové, stejně jako rozličných cílových skupin. V praktické části je rozebrán výzkum, který pátrá po faktorech ovlivňujících současné nákupní zvyklosti a zjišťuje do jaké míry je ovlivněn otec při novém nákupu.
Anotace v angličtině
The content of this thesis is to investigate the influence of advertising on purchasing behavior of a group of new fathers. The result is, how much influence advertising plays and other factors not direct consumers of products from a children's range, and whether and how it can be improved in marketing communications.
The main objective of this study was to analyze the current shopping behavior and the extent of the impact advertising in a specific group of new fathers who also found themselves in a new situation. The theoretical part deals with the definition of advertising and communication as such, as well as various target groups. In the practical part is analyzed research that looks for factors influencing the current buying habits and determines to what extent is influenced by the father when the new purchase.
Klíčová slova
vliv reklamy na nové otce, chování zákazníka, marketingová komunikace v dětském sortimentu,
Klíčová slova v angličtině
the impact of advertising on the new father, customer behavior, marketing communication in the children's range,
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska pro vliv reklamy na cílovou skupinu nových otců.
2. Stanovte hlavní cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Na základě výsledků primárního výzkumu analyzujte současnou situaci a míru vlivu reklamy na cílovou skupinu.
4. Na základě výsledků šetření formulujte závěry a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska pro vliv reklamy na cílovou skupinu nových otců.
2. Stanovte hlavní cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Na základě výsledků primárního výzkumu analyzujte současnou situaci a míru vlivu reklamy na cílovou skupinu.
4. Na základě výsledků šetření formulujte závěry a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, Patrik, Maggi GEUENS a Joeri VAN DEN BERGH, 2003,Marketingová komunikace, Vyd.1., Praha: Grada Publishing a.s., ISBN 80-247-0254-1
JANOUCH Viktor, 2014, Internetový marketing, Vyd.1., Praha: Computer Press a.s., ISBN 978-80-251-2795-7
KARLÍČEK, KRÁL, Marketingová komunikace, 2011, Vyd.1., Praha: Grada Publishing a.s., ISBN 978-80-247-3541-2
PŘIKRYLOVÁ Jana a JAHODOVÁ Hana, 2010, Moderní marketingová komunikace, Praha: Grada Publishing a.s., 1.vydání, ISBN 978-80-247-3622-8
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2005, Marketing - cesta k trhu, Plzeň: Aleš Čeněk,ISBN 80-86898-48-2
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, Patrik, Maggi GEUENS a Joeri VAN DEN BERGH, 2003,Marketingová komunikace, Vyd.1., Praha: Grada Publishing a.s., ISBN 80-247-0254-1
JANOUCH Viktor, 2014, Internetový marketing, Vyd.1., Praha: Computer Press a.s., ISBN 978-80-251-2795-7
KARLÍČEK, KRÁL, Marketingová komunikace, 2011, Vyd.1., Praha: Grada Publishing a.s., ISBN 978-80-247-3541-2
PŘIKRYLOVÁ Jana a JAHODOVÁ Hana, 2010, Moderní marketingová komunikace, Praha: Grada Publishing a.s., 1.vydání, ISBN 978-80-247-3622-8
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2005, Marketing - cesta k trhu, Plzeň: Aleš Čeněk,ISBN 80-86898-48-2
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - dr. Pavla Kotyzová):
1. Jak si představujete cílení na otce prostřednictvím nástrojů marketingové komunikace např. pro nákup dětské kaše?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Nakupují otcové opravdu z vlastní iniciativy? (Volba značky?) V některých výrocích je zřejmý vliv matky nebo se jedná o zvykové chování?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Jak dále můžete využít poznatky z průzkumu?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.