Tato bakalářská práce pojednává o nákupním chování čtenářů generace Y. Zjišťuje, co je pro ně důležité v rámci rozhodovacího procesu u koupě knihy a čím se nechají ovlivnit. Dále pak zda je pro ně značka nakladatelství CooBoo známá, a jaký k ní mají vztah.
Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části je definována základní terminologie týkající se generace Y, nákupního chování a sociálních médií. Praktická část využívá profesních zkušeností autorky s knižním trhem a především vyhodnocuje výsledky kvalitativního a kvantitativního výzkumu, který cílil na generaci Y a jejich nákupní návyky, pokud jde o knihy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis describes the shopping behavior of the Generation Y, analyzing the main factors and influences involved in the decision process. One of the most important questions is whether they are familiar with the CooBoo brand and what it means to them.
The thesis consists of two parts theoretical and applied. The theoretical part defines the main terminology relating to the Generation Y, shopping behavior and social media. The practical part uses the author's professional experience with the book market and interprets the results of a qualitative and quantitative research aimed at the Generation Y and their shopping behavior when buying books.
Klíčová slova
generace Y, knihy, knihkupectví, čtení, nákupní chování, online komunikace, sociální média, lovebrand, značka
Klíčová slova v angličtině
Generation Y, Books, Bookstores, Reading, Shopping behavior, Online Communication, Social media, Lovebrand, Brand
Rozsah průvodní práce
64
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce pojednává o nákupním chování čtenářů generace Y. Zjišťuje, co je pro ně důležité v rámci rozhodovacího procesu u koupě knihy a čím se nechají ovlivnit. Dále pak zda je pro ně značka nakladatelství CooBoo známá, a jaký k ní mají vztah.
Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části je definována základní terminologie týkající se generace Y, nákupního chování a sociálních médií. Praktická část využívá profesních zkušeností autorky s knižním trhem a především vyhodnocuje výsledky kvalitativního a kvantitativního výzkumu, který cílil na generaci Y a jejich nákupní návyky, pokud jde o knihy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis describes the shopping behavior of the Generation Y, analyzing the main factors and influences involved in the decision process. One of the most important questions is whether they are familiar with the CooBoo brand and what it means to them.
The thesis consists of two parts theoretical and applied. The theoretical part defines the main terminology relating to the Generation Y, shopping behavior and social media. The practical part uses the author's professional experience with the book market and interprets the results of a qualitative and quantitative research aimed at the Generation Y and their shopping behavior when buying books.
Klíčová slova
generace Y, knihy, knihkupectví, čtení, nákupní chování, online komunikace, sociální média, lovebrand, značka
Klíčová slova v angličtině
Generation Y, Books, Bookstores, Reading, Shopping behavior, Online Communication, Social media, Lovebrand, Brand
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu nákupní chování generace Y a jejich vztah k značce, pokud jde o nákup knih.
2. Definujte základní pojmy, cíl a metodiku práce a cílovou skupinu pro výzkum.
3. Proveďte dotazníkové šetření a hloubkové rozhovory.
4. Zpracujte výsledky výzkumu a popište metodiku.
5. Z provedených výzkumů vyvoďte závěry o nákupním chování generace Y a jejich vztahu ke značce nakladatelství.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu nákupní chování generace Y a jejich vztah k značce, pokud jde o nákup knih.
2. Definujte základní pojmy, cíl a metodiku práce a cílovou skupinu pro výzkum.
3. Proveďte dotazníkové šetření a hloubkové rozhovory.
4. Zpracujte výsledky výzkumu a popište metodiku.
5. Z provedených výzkumů vyvoďte závěry o nákupním chování generace Y a jejich vztahu ke značce nakladatelství.
Seznam doporučené literatury
BERGH, Joeri van den a Mattias BEHRER. Jak cool značky zůstávají hot: marketing zaměřený na mladou "generaci Y". 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 248 s. ISBN 978-80-265-0002-5.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-x.
ROBERTS, Kevin. Lovemarks: the future beyond brands. 2nd ed., Expanded ed. New York, NY: PowerHouse Books, 2005, 245 p. ISBN 978-157-6872-703.
SCHIFFMAN, Leon G. Nákupní chování: [velká kniha k tématu Consumer Behavior]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, xxii, 633 s. ISBN 80-251-0094-4.
TRÁVNÍČEK, Jiří. Překnížkováno: co čteme a kupujeme (2013). 1. vyd. Brno: Ve spolupráci s Národní knihovnou České republiky vydal Host, 2014, 190 s. ISBN 978-807-0506-370.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Zpráva o českém knižním trhu 2014/2015. In: Svaz českych knihkupců a nakladatelů [online]. [cit. 2015-05-12]. Dostupné z: http://www.sckn.cz/content/zpravy/file-1159.pdf.
Seznam doporučené literatury
BERGH, Joeri van den a Mattias BEHRER. Jak cool značky zůstávají hot: marketing zaměřený na mladou "generaci Y". 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 248 s. ISBN 978-80-265-0002-5.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-x.
ROBERTS, Kevin. Lovemarks: the future beyond brands. 2nd ed., Expanded ed. New York, NY: PowerHouse Books, 2005, 245 p. ISBN 978-157-6872-703.
SCHIFFMAN, Leon G. Nákupní chování: [velká kniha k tématu Consumer Behavior]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, xxii, 633 s. ISBN 80-251-0094-4.
TRÁVNÍČEK, Jiří. Překnížkováno: co čteme a kupujeme (2013). 1. vyd. Brno: Ve spolupráci s Národní knihovnou České republiky vydal Host, 2014, 190 s. ISBN 978-807-0506-370.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Zpráva o českém knižním trhu 2014/2015. In: Svaz českych knihkupců a nakladatelů [online]. [cit. 2015-05-12]. Dostupné z: http://www.sckn.cz/content/zpravy/file-1159.pdf.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D.):
1. Proč jste realizovala průzkumy u věkové skupiny 15-21 let a 12-30 let (na s. 29 uvádíte cílení nakladatelství na věk 10-15)? Mají tyto skupiny (15-21 a 12-30) stejné zájmy a preference?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Jaké další zdroje kromě Jiřího Trávníčka (s. 14-15) mohou poskytnout relevantní informace o čtenářském chování?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Byla vaší CS generace Y nebo segment young adult (YA)?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Vedoucí práce Mgr. Josef Kocourek, Ph.D. položil ve svém posudku studentce tuto otázku:
Mohla by studentka v rámci obhajoby odpovědět na výzkumné otázky?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.