Tato diplomová práce se zabývá projektovým řízením mezinárodních mládežnických projektů ERASMUS plus. V teoretické části práce jsou vymezeny a specifikovány základní pojmy projektového řízení, v praktické části práce je provedena analýza projektového managementu tréninkového kurzu Road to Inclusion a zpracovány výsledky dotazníkového šetření a pozorování. Na základě výsledků a SWOT analýzy je vypracována v projektové části příručka, která má sloužit začínajícím neziskovým organizacím lépe se zorientovat v řízení projektů ERASMUS plus a těm zaběhlým jako sbírka rad a tipů pro efektivnější projektový management.
Anotace v angličtině
Presented diploma thesis deals with project management of international youth projects ERASMUS plus. Theoretical part describes general principles and basic terms of project management. Practical part presents the analysis of the training course Road to Inclusion as well as the results of the resarch among the participants and other project managers. SWOT analysis is drafted in practical part as well. The practical part presents the guide for the beginners in NGO field as well as some recommendation for effective project management which are based on the strenghts and weaknesses of Road to Inclusion.
Klíčová slova
projektové řízení, projektový management, neziskový sektor, erasmus plus, mezinárodní projekty, Road to Inclusion, VIVID z.s., nezisková organizace, zapsaný spolek, nástroje projektového managementu, projekt, dokumentace
Klíčová slova v angličtině
project management, non-profit organization, Erasmus plus, international projects, Road to Inclusion, VIVID z.s., association, project management tools, project, documentation
Rozsah průvodní práce
96 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá projektovým řízením mezinárodních mládežnických projektů ERASMUS plus. V teoretické části práce jsou vymezeny a specifikovány základní pojmy projektového řízení, v praktické části práce je provedena analýza projektového managementu tréninkového kurzu Road to Inclusion a zpracovány výsledky dotazníkového šetření a pozorování. Na základě výsledků a SWOT analýzy je vypracována v projektové části příručka, která má sloužit začínajícím neziskovým organizacím lépe se zorientovat v řízení projektů ERASMUS plus a těm zaběhlým jako sbírka rad a tipů pro efektivnější projektový management.
Anotace v angličtině
Presented diploma thesis deals with project management of international youth projects ERASMUS plus. Theoretical part describes general principles and basic terms of project management. Practical part presents the analysis of the training course Road to Inclusion as well as the results of the resarch among the participants and other project managers. SWOT analysis is drafted in practical part as well. The practical part presents the guide for the beginners in NGO field as well as some recommendation for effective project management which are based on the strenghts and weaknesses of Road to Inclusion.
Klíčová slova
projektové řízení, projektový management, neziskový sektor, erasmus plus, mezinárodní projekty, Road to Inclusion, VIVID z.s., nezisková organizace, zapsaný spolek, nástroje projektového managementu, projekt, dokumentace
Klíčová slova v angličtině
project management, non-profit organization, Erasmus plus, international projects, Road to Inclusion, VIVID z.s., association, project management tools, project, documentation
Zásady pro vypracování
1. Na základě studia odborné literatury zpracujte teoretická východiska k řešení analyzovaného problému. Rešerši na téma projektové řízení v oblasti neziskového sektoru. Formulujte výzkumné otázky, cíle práce a metody pro zpracování práce.
2. Zpracujte analytický rozbor projektového řízení mezinárodního projektu Road to Inclusion.
3. Na základě analýzy projektu Road to Inclusion, jeho silných a slabých stránek, vyhotovte doporučení na zlepšení řízení mezinárodních projektů v rámci ERASMUS plus.
Zásady pro vypracování
1. Na základě studia odborné literatury zpracujte teoretická východiska k řešení analyzovaného problému. Rešerši na téma projektové řízení v oblasti neziskového sektoru. Formulujte výzkumné otázky, cíle práce a metody pro zpracování práce.
2. Zpracujte analytický rozbor projektového řízení mezinárodního projektu Road to Inclusion.
3. Na základě analýzy projektu Road to Inclusion, jeho silných a slabých stránek, vyhotovte doporučení na zlepšení řízení mezinárodních projektů v rámci ERASMUS plus.
Seznam doporučené literatury
Projektový management podle IPMA. Praha: Grada publishing, a.s., 2012. ISBN 987-80-247-4275-5.
5 kroků k úspěšnému projektu. Praha: Grada publishing, a.s., 2013. ISBN 978-80-247-4631-9.
Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: KANT, 2010. ISBN 978-80-7437-008-3.
Projektový management. Praha: Grada publishing, a.s., 2011. ISBN 978-80-247-3611-2.
Effective project management. London: Kogan Page, 2011. ISBN 978-0-7494-6157-7
Seznam doporučené literatury
Projektový management podle IPMA. Praha: Grada publishing, a.s., 2012. ISBN 987-80-247-4275-5.
5 kroků k úspěšnému projektu. Praha: Grada publishing, a.s., 2013. ISBN 978-80-247-4631-9.
Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: KANT, 2010. ISBN 978-80-7437-008-3.
Projektový management. Praha: Grada publishing, a.s., 2011. ISBN 978-80-247-3611-2.
Effective project management. London: Kogan Page, 2011. ISBN 978-0-7494-6157-7
Přílohy volně vložené
1 CD, rozpočet, zvací dopis, smlouva s účastníky, registr rizik, otázky na rozhovory
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (prof. Štarchoň):
" Identifikujte zásadné rozdiely medzi projektovým manažmentom v súkromnom a verejnom sektore.
" Zvažujte možnosti certifikácie systému riadenia projektov v danej organizácii.
" Charakterizujte profil "ideálneho" projektového manažéra medzinárodných študentských projektov.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (dr. Šviráková):
" Zmiňujete výhodnost barterů jako formu úspory finančních prostředků pro spolek VIVID. Jaký přínos má projekt pro firmu, která s vámi spolupracuje poskytnutím barteru?
" Uvádíte, že program Erasmus plus poskytuje příjemcům grantu 6 měsíců po ukončení projektu na zpracování závěrečné zprávy. Na kvalitní zprávu však potřebujete 2-3 dny práce (strana 77 DP). Co se děje ve zbývajícím čase v poprojektové fázi?