Diplomová práce s názvem "Strategické budování a řízení značky" si klade za cíl vytvoření návrhu projektu strategie budování a řízení značky pro společnost Přeprava motorek. Práce je rozdělena na tři části teoretickou, praktickou a projektovou. V první části jsou obsažena teoretická východiska vztažná k danému tématu, sloužící jako podklad pro volbu vhodných metod v praktické části, která zahrnuje primárně analýzy a šetření. Třetí, projektová část se pak soustředí na aplikaci teoretické a praktické části do praxe. V projektu je vytvořen návrh strategie budování a řízení značky vybrané společnosti.
Anotace v angličtině
The thesis titled "Strategic Brand Building and Management" is aimed to create a design project of strategic brand building and management for the company Přeprava mo-torek. The work is divided into three parts - theoretical, practical and project. The first part contained a reference theoretical background to the topic, serving as a basis for selecting appropriate methods in the practical part, which includes primarily analyses and researches. Third, project part is focused on the application of theoretical and practical parts to practice. In the project there is developed a proposal of strategic brand building and manage-ment of selected company.
Klíčová slova
značka, budování značky, řízení značky, strategie, vize, poslání, název značky, logo značky, slogan značky, marketingové komunikace
Klíčová slova v angličtině
brand, brand building, brand management, strategy, vision, mission, brand name, brand logo, the slogan of the brand, marketing communications
Rozsah průvodní práce
91 s. (121 566 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce s názvem "Strategické budování a řízení značky" si klade za cíl vytvoření návrhu projektu strategie budování a řízení značky pro společnost Přeprava motorek. Práce je rozdělena na tři části teoretickou, praktickou a projektovou. V první části jsou obsažena teoretická východiska vztažná k danému tématu, sloužící jako podklad pro volbu vhodných metod v praktické části, která zahrnuje primárně analýzy a šetření. Třetí, projektová část se pak soustředí na aplikaci teoretické a praktické části do praxe. V projektu je vytvořen návrh strategie budování a řízení značky vybrané společnosti.
Anotace v angličtině
The thesis titled "Strategic Brand Building and Management" is aimed to create a design project of strategic brand building and management for the company Přeprava mo-torek. The work is divided into three parts - theoretical, practical and project. The first part contained a reference theoretical background to the topic, serving as a basis for selecting appropriate methods in the practical part, which includes primarily analyses and researches. Third, project part is focused on the application of theoretical and practical parts to practice. In the project there is developed a proposal of strategic brand building and manage-ment of selected company.
Klíčová slova
značka, budování značky, řízení značky, strategie, vize, poslání, název značky, logo značky, slogan značky, marketingové komunikace
Klíčová slova v angličtině
brand, brand building, brand management, strategy, vision, mission, brand name, brand logo, the slogan of the brand, marketing communications
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury a zpracujte teoretická východiska k tématu budování a řízení značky. Zaměřte se na vymezení teoretických postupů pro tvorbu strategického plánu budování a řízení značky.
2. Stanovte metody a cíle práce.
3. Popište vybranou společnost a charakterizujte oblast jejího podnikání.
4. Proveďte konkurenční analýzu a identifikujte cílovou skupinu.
5. Vyhodnoťte získaná data.
6. Na základě nabytých poznatků z odborné literatury a získaných dat navrhněte projekt strategie budování a řízení značky pro vybranou společnost.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury a zpracujte teoretická východiska k tématu budování a řízení značky. Zaměřte se na vymezení teoretických postupů pro tvorbu strategického plánu budování a řízení značky.
2. Stanovte metody a cíle práce.
3. Popište vybranou společnost a charakterizujte oblast jejího podnikání.
4. Proveďte konkurenční analýzu a identifikujte cílovou skupinu.
5. Vyhodnoťte získaná data.
6. Na základě nabytých poznatků z odborné literatury a získaných dat navrhněte projekt strategie budování a řízení značky pro vybranou společnost.
Seznam doporučené literatury
AAKER, D. A. Building strong brands: Brand building: Budování značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. 312 s. ISBN 978-0029001516.
KELLER, K. L. Strategické řízení značky. Vyd. 1.. Praha : Grada, 2007. 796 s. ISBN 978-80-247-1481.
NEUMEIER, M. The Brand Gap: How to bridge the distance between business strategy and design. Vyd. 2. London : New Riders, 2005. 208 s. 978-0321348104
TAYLOR, D. Brand management: budování značky od vize k cíli. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2007. 226 s. ISBN 978-80-251-1818.
VYSEKALOVÁ, J.; MIKEŠ, J. Image a firemní identita. Vyd. 2. Praha : Grada, 2009. 190 s. ISBN 978-80-247-3492-7.
Seznam doporučené literatury
AAKER, D. A. Building strong brands: Brand building: Budování značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. 312 s. ISBN 978-0029001516.
KELLER, K. L. Strategické řízení značky. Vyd. 1.. Praha : Grada, 2007. 796 s. ISBN 978-80-247-1481.
NEUMEIER, M. The Brand Gap: How to bridge the distance between business strategy and design. Vyd. 2. London : New Riders, 2005. 208 s. 978-0321348104
TAYLOR, D. Brand management: budování značky od vize k cíli. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2007. 226 s. ISBN 978-80-251-1818.
VYSEKALOVÁ, J.; MIKEŠ, J. Image a firemní identita. Vyd. 2. Praha : Grada, 2009. 190 s. ISBN 978-80-247-3492-7.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Dr. Banyár):
1. Vysvetlite, z akých podkladov ste vychádzali pri zostavovaní SWOT analýzy?
2. Popíšte pomocou čoho, resp. prostredníctvom akých nástrojov by bolo možné merať značku a analyzovať jej efektivitu v praxi.
3. V projektovej časti uvádzate, že "Na financování tohoto projektu byl uvolněn rozpočet ve výši 100.000 Kč" s. 68. Vedeli by ste určiť orientačnú cenu Vašich návrhov pri ich realizácií v praxi?
Student zodpověděl položené otázky.