Diplomová práce se zabývá interní komunikací nakladatelské a vydavatelské společnosti v České republice z pohledu zaměstnanců a vnímáním společnosti jako značky zaměstnavatele. Primárně se zaměřuje na interní komunikaci a její vývoj a stav. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako interní komunikace, personální marketing, značka, značka zaměstnavatele, marketingový výzkum, kvantitativní výzkum. V praktické části obsahuje diplomová práce interpretaci a shrnutí výzkumných sond z let 2013 až 2016
a zaměřuje se na analýzu vývoje interní komunikace ve sledované společnosti. Součástí jsou doporučení ke zlepšení vyplývající ze zjištěných dat. V projektové části navrhuje diplomová práce projekt s cílem zvýšit angažovanost zaměstnanců a zlepšit komunikaci napříč společností.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with internal communication of printing and publishing company in the Czech Republic from the perspective of employees and the perception of the company as an employer brand. It focuses primarily on internal communication and its development and status. The theoretical part of the thesis defines basic concepts such as internal communication, personal marketing, brand, employer branding, quantitative research.
The practical part of the thesis contains a summary and interpretations of researches from the years 2013 to 2016 and focuses on analysis of internal communication in the company. Included are recommendations for improvement arising from the data. The project part of the thesis proposes a project to increase employee engagement and improve communication throughout the company.
Klíčová slova
interní komunikace, nástroje interní komunikace, personální marketing, řízení lidských zdrojů, značka, značka zaměstnavatele, marketingový výzkum, kvantitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
internal communication, internal communication tools, brand, employer branding, human resources management, personal marketing, marketing research, quantitative research
Rozsah průvodní práce
109 s. (191 391 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá interní komunikací nakladatelské a vydavatelské společnosti v České republice z pohledu zaměstnanců a vnímáním společnosti jako značky zaměstnavatele. Primárně se zaměřuje na interní komunikaci a její vývoj a stav. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako interní komunikace, personální marketing, značka, značka zaměstnavatele, marketingový výzkum, kvantitativní výzkum. V praktické části obsahuje diplomová práce interpretaci a shrnutí výzkumných sond z let 2013 až 2016
a zaměřuje se na analýzu vývoje interní komunikace ve sledované společnosti. Součástí jsou doporučení ke zlepšení vyplývající ze zjištěných dat. V projektové části navrhuje diplomová práce projekt s cílem zvýšit angažovanost zaměstnanců a zlepšit komunikaci napříč společností.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with internal communication of printing and publishing company in the Czech Republic from the perspective of employees and the perception of the company as an employer brand. It focuses primarily on internal communication and its development and status. The theoretical part of the thesis defines basic concepts such as internal communication, personal marketing, brand, employer branding, quantitative research.
The practical part of the thesis contains a summary and interpretations of researches from the years 2013 to 2016 and focuses on analysis of internal communication in the company. Included are recommendations for improvement arising from the data. The project part of the thesis proposes a project to increase employee engagement and improve communication throughout the company.
Klíčová slova
interní komunikace, nástroje interní komunikace, personální marketing, řízení lidských zdrojů, značka, značka zaměstnavatele, marketingový výzkum, kvantitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
internal communication, internal communication tools, brand, employer branding, human resources management, personal marketing, marketing research, quantitative research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o hlavních tématech, kterými jsou interní komunikace, personální marketing a značka. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu interní komunikace společnosti Wolters Kluwer se zaměřením na vztah zaměstnanců k zaměstnavateli formou marketingového průzkumu. Formulujte závěry plynoucí z průzkumu s ohledem na silné a slabé stránky současného stavu interní komunikace společnosti.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh interní komunikační strategie. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu komunikace dle návrhu k cílové skupině a otázku jeho financovatelnosti a personálního zabezpečení. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o hlavních tématech, kterými jsou interní komunikace, personální marketing a značka. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu interní komunikace společnosti Wolters Kluwer se zaměřením na vztah zaměstnanců k zaměstnavateli formou marketingového průzkumu. Formulujte závěry plynoucí z průzkumu s ohledem na silné a slabé stránky současného stavu interní komunikace společnosti.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh interní komunikační strategie. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu komunikace dle návrhu k cílové skupině a otázku jeho financovatelnosti a personálního zabezpečení. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Seznam doporučené literatury
BARROW, Simon a Richard MOSELEY. The employer brand: bringing the best of brand management to people at work. 2nd ed., rev. and updated. Hoboken, NJ: Wiley, 2005, xviii, 214 p. ISBN 0470012730.
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009. xiii, 315, s. Praxe manažera. Business books. ISBN 978-80-251-2007-1.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 796 s. Expert. ISBN 978-80-247-1481-3.
NĚMEC, Otakar, BUCMAN, Petr a ŠIKÝŘ, Martin. Personální management. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2008. 369 s. Edice učebních textů. Management. ISBN 978-80-86730-31-8.
ROSETHORN, Helen. The employer brand: keeping faith with the deal [online]. Farnham, Surrey, England: Gower, ?2009 [cit. 2015-03-27]. Dostupné z: http://site.ebrary.com/lib/natl/Doc?id=10325889.
VÁCHAL, Jan a PÁRTLOVÁ, Petra. Personální management: (řízení lidských zdrojů). 2. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2008. 158 s. ISBN 978-80-903888-8-8.
HORVÁTHOVÁ, Petra. Talent management. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011. 249 s. ISBN 978-80-7357-665-3.
Seznam doporučené literatury
BARROW, Simon a Richard MOSELEY. The employer brand: bringing the best of brand management to people at work. 2nd ed., rev. and updated. Hoboken, NJ: Wiley, 2005, xviii, 214 p. ISBN 0470012730.
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009. xiii, 315, s. Praxe manažera. Business books. ISBN 978-80-251-2007-1.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 796 s. Expert. ISBN 978-80-247-1481-3.
NĚMEC, Otakar, BUCMAN, Petr a ŠIKÝŘ, Martin. Personální management. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2008. 369 s. Edice učebních textů. Management. ISBN 978-80-86730-31-8.
ROSETHORN, Helen. The employer brand: keeping faith with the deal [online]. Farnham, Surrey, England: Gower, ?2009 [cit. 2015-03-27]. Dostupné z: http://site.ebrary.com/lib/natl/Doc?id=10325889.
VÁCHAL, Jan a PÁRTLOVÁ, Petra. Personální management: (řízení lidských zdrojů). 2. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2008. 158 s. ISBN 978-80-903888-8-8.
HORVÁTHOVÁ, Petra. Talent management. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011. 249 s. ISBN 978-80-7357-665-3.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Otázky k obhajobě:
"V diplomovej práci je v teoretickej časti samostatne spracovaná kapitola Integrovaná marketingová komunikácia. Vysvetlite vzťah IMK a interného marketingu v kontexte spoločnosti Wolters Kluwer.
"Ktoré metódy kvalitatívneho výskumu je možné využiť v rámci personálneho marketingu? Využívajú sa niektoré z nich v podmienkach spoločnosti Wolters Kluwer?
"Je možné identifikovať zamestnancov, ktorí boli zapojení do výskumných sond v rokoch 2013-2016 vo vzťahu k sledovaniu dynamiky zmien v ich postojoch a vnímaní značky Wolters Kluwer? Ak áno, k akým zmenám došlo?
"Čím je možné vysvetliť zásadné pozitívne zmeny v odpovediach respondentov vo výskume z roku 2013 a z roku 2016?
Studentka připraveně reagovala na položené dotazy.