Diplomová práce představuje a zabývá se celebrity marketingem jako jedním z možných nástrojů propagace značek. První část seznamuje a definuje na základě teoretických poznatků značku, její význam, celebrity marketing, archetypy a nachází vzájemné propojení (společné rysy). Praktická část analyzuje vybrané značky na českém trhu, které využili celebrity marketing a přináší i pohled, názory veřejnosti v rámci realizovaného průzkumu. Projektová část navazuje na zjištěné poznatky z praktické části a přichází s určením archetypu a příběhu značky, výběr a popis známé osobnosti s následným doporučením pro vybranou značku.
Anotace v angličtině
This thesis presents and deals with celebrity marketing as one of the possible tools of pro-motion brands. The first part introduces and defines the brand based on theoretical know-ledge, it´s significance, celebrity marketing, archetype and is reciprocal linking (common features). The practical part analyzes the selected brand on the Czech market, which took advantage of celebrity marketing, and also brings the look, the views of the public in the context of the completed survey. Project part builds on the findings of the practical part and comes with specifying the archetype and the story of the brand, the selection and description of well-known personalities with a subsequent recommendation for the selected tag.
Klíčová slova
Značka, celebrity marketing, celebrity, archetypy, propagace, reklama, nástroje propagace, sociální média, desk research, field research
Klíčová slova v angličtině
Brand, Celebrity marketing, celebrities, Archetype, Promotion, Advertising, Tools of promotions, Social media, Desk research, Fiel research
Rozsah průvodní práce
101 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce představuje a zabývá se celebrity marketingem jako jedním z možných nástrojů propagace značek. První část seznamuje a definuje na základě teoretických poznatků značku, její význam, celebrity marketing, archetypy a nachází vzájemné propojení (společné rysy). Praktická část analyzuje vybrané značky na českém trhu, které využili celebrity marketing a přináší i pohled, názory veřejnosti v rámci realizovaného průzkumu. Projektová část navazuje na zjištěné poznatky z praktické části a přichází s určením archetypu a příběhu značky, výběr a popis známé osobnosti s následným doporučením pro vybranou značku.
Anotace v angličtině
This thesis presents and deals with celebrity marketing as one of the possible tools of pro-motion brands. The first part introduces and defines the brand based on theoretical know-ledge, it´s significance, celebrity marketing, archetype and is reciprocal linking (common features). The practical part analyzes the selected brand on the Czech market, which took advantage of celebrity marketing, and also brings the look, the views of the public in the context of the completed survey. Project part builds on the findings of the practical part and comes with specifying the archetype and the story of the brand, the selection and description of well-known personalities with a subsequent recommendation for the selected tag.
Klíčová slova
Značka, celebrity marketing, celebrity, archetypy, propagace, reklama, nástroje propagace, sociální média, desk research, field research
Klíčová slova v angličtině
Brand, Celebrity marketing, celebrities, Archetype, Promotion, Advertising, Tools of promotions, Social media, Desk research, Fiel research
Zásady pro vypracování
1. Vyhledejte a zpracujte řešerši literatury se zaměřením na oblast propagace značek, značky, známé osobnosti, celebrity.
2. Na základě teoretického vymezení a poznatků formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
3. Zpracujte analýzu vybraných společností/značek, které k propagaci využili známou osobnost, celebritu, z pohledu významu, hodnot značky a propojením propagace se známou osobností, celebritou. Definujte účinek a přínos zvoleného nástroje propagace.
4. Na základě zjištěných výsledků formulujte návrhy, závěry v oblasti propagace značek známou osobností, celebritou.
Zásady pro vypracování
1. Vyhledejte a zpracujte řešerši literatury se zaměřením na oblast propagace značek, značky, známé osobnosti, celebrity.
2. Na základě teoretického vymezení a poznatků formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
3. Zpracujte analýzu vybraných společností/značek, které k propagaci využili známou osobnost, celebritu, z pohledu významu, hodnot značky a propojením propagace se známou osobností, celebritou. Definujte účinek a přínos zvoleného nástroje propagace.
4. Na základě zjištěných výsledků formulujte návrhy, závěry v oblasti propagace značek známou osobností, celebritou.
Seznam doporučené literatury
CÉZAR, Jan. I zázrak potřebuje reklamu!. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1688-3.
HEALEY, Matthes, Co je branding?, Praha: Slovart, 2008, 25 s. ISBN 978-80-7391-167-6.
MARK, Margaret a Carol S. PEARSON, Hrdina nebo psanec, 1.vydání. Brno: BizBooks, 2012, 352 s. ISBN 978-80-265-0027-8.
JURÁŠKOVÁ, Olga, Pavel HORŇÁK a kolektiv. Velký slovník marketingových komunikací. Praha:Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4354-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka, Image a firemní identita, 1.vydání. Praha: Grada, 2009, 192 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Seznam doporučené literatury
CÉZAR, Jan. I zázrak potřebuje reklamu!. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1688-3.
HEALEY, Matthes, Co je branding?, Praha: Slovart, 2008, 25 s. ISBN 978-80-7391-167-6.
MARK, Margaret a Carol S. PEARSON, Hrdina nebo psanec, 1.vydání. Brno: BizBooks, 2012, 352 s. ISBN 978-80-265-0027-8.
JURÁŠKOVÁ, Olga, Pavel HORŇÁK a kolektiv. Velký slovník marketingových komunikací. Praha:Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4354-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka, Image a firemní identita, 1.vydání. Praha: Grada, 2009, 192 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Otázky k obhajobě:
1. Aké dva základné známe rebríčky merania, resp. hodnoty značiek poznáme? Ich meranie, resp. poradia sa Vám k práci nehodili?
2. Posledná veta Vašej práce znie: "Značka je to, co zůstane, když vám shoří továrna." Kde citujete: (Marketing Media) Viete kto je autorom tohoto citátu?
3. Aké svetové celebrity sú vhodné podľa Vás k propagácii pánskeho spodného prádla. Považujete ich využitie s týmto produktom za vhodné?
Studentka odpověděla na položené dotazy.