Diplomová práce se zabývá tématem CSR a jejího vlivu na firemní image. V teoretické části charakterizuje základní pojmy v oblasti společenské odpovědnosti firem, image, firemní kultury a marketingovému výzkumu. Shrnuje významné informace k tématu, které byly získány z rešerše odborné literatury a dalších dostupných zdrojů. Praktická část diplomové práce je věnována průzkumu, které objasňuje celkové vnímání CSR aktivit a vliv CSR na firemní image u jednotlivých zaměstnanců. Tomuto průzkumu předchází analýza současných CSR aktivit ve společnosti Greiner Assistec s.r.o. Poslední projektová část vychází z teoretických znalostí, navazuje na výsledky praktické části a obsahuje návrh komunikační a implementační strategie pro nově zvolené CSR aktivity.
Anotace v angličtině
The Diploma thesis addresses the topic of CSR and its impact on corporate image. The theoretical part describes the basic concepts in the area of corporate social responsibility image, corporate culture and marketing research. This part summarizes relevant information on the topic, which were obtained from the literature and other available sources. The practical part of the thesis elaborates the field research that describes the overall perception of CSR activities and the impact of CSR on corporate image of individual empoloyees. Before this research the diploma thesis analyses the situation in the company Greiner Assistec concerning CSR. The last part of the project is based on theoretical knowledge, follows on the results of the practical part and includes a proposal of communication and implementation strategy for the newly selected CSR activities.
Social Responsibility, Corporate Social Responsibility (CSR), Image, Stakeholders, CSR implementation, Profit, People, Planet, Economy, Society, Environment, marketing research
Rozsah průvodní práce
104
Jazyk
SK
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem CSR a jejího vlivu na firemní image. V teoretické části charakterizuje základní pojmy v oblasti společenské odpovědnosti firem, image, firemní kultury a marketingovému výzkumu. Shrnuje významné informace k tématu, které byly získány z rešerše odborné literatury a dalších dostupných zdrojů. Praktická část diplomové práce je věnována průzkumu, které objasňuje celkové vnímání CSR aktivit a vliv CSR na firemní image u jednotlivých zaměstnanců. Tomuto průzkumu předchází analýza současných CSR aktivit ve společnosti Greiner Assistec s.r.o. Poslední projektová část vychází z teoretických znalostí, navazuje na výsledky praktické části a obsahuje návrh komunikační a implementační strategie pro nově zvolené CSR aktivity.
Anotace v angličtině
The Diploma thesis addresses the topic of CSR and its impact on corporate image. The theoretical part describes the basic concepts in the area of corporate social responsibility image, corporate culture and marketing research. This part summarizes relevant information on the topic, which were obtained from the literature and other available sources. The practical part of the thesis elaborates the field research that describes the overall perception of CSR activities and the impact of CSR on corporate image of individual empoloyees. Before this research the diploma thesis analyses the situation in the company Greiner Assistec concerning CSR. The last part of the project is based on theoretical knowledge, follows on the results of the practical part and includes a proposal of communication and implementation strategy for the newly selected CSR activities.
Social Responsibility, Corporate Social Responsibility (CSR), Image, Stakeholders, CSR implementation, Profit, People, Planet, Economy, Society, Environment, marketing research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny týkající se tématu společenská odpovědnost firem, firemní image a firemní kultura a specifikujte problematiku.
2. Analyzujte koncept CSR ve zvolené společnosti a uveďte jednotlivé formy, které společnost využívá.
3. Proveďte primární dotazníkové šetření mezi zaměstnanci dané společnosti, s cílem měřit jejich povědomí o CSR aktivitách, zhodnoťte a vyvoďte závěry.
4. Navrhněte v praxi aplikovatelnou strukturu CSR aktivit vhodně zvolenou pro danou společnost včetně komunikační strategie.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny týkající se tématu společenská odpovědnost firem, firemní image a firemní kultura a specifikujte problematiku.
2. Analyzujte koncept CSR ve zvolené společnosti a uveďte jednotlivé formy, které společnost využívá.
3. Proveďte primární dotazníkové šetření mezi zaměstnanci dané společnosti, s cílem měřit jejich povědomí o CSR aktivitách, zhodnoťte a vyvoďte závěry.
4. Navrhněte v praxi aplikovatelnou strukturu CSR aktivit vhodně zvolenou pro danou společnost včetně komunikační strategie.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav a Kevin Lane KELLER. Marketingová komunikace: CSR v praxi a jak s ním dál. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. Management (Grada). ISBN 978-80-251-3432-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management: CSR v praxi a jak s ním dál. 1. vyd. [i.e. 3. vyd.]. Praha: Grada, 2007, 788 s. Management (Grada). ISBN 978-80-247-1359-5.
KOZEL, Roman.Moderní marketingový výzkum:nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
KUNZ, Vilém.Společenská odpovědnost firem. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 201 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3983-0.
PAVLÍK, Marek a Martin BĚLČÍK. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 169 s. Management (Grada). ISBN 978-80-247-3157-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-802-4727-905.
ZADRAŽILOVÁ, Dana. Společenská odpovědnost podniků: transparentnost a etika podnikání. Vyd. 1. V Praze: C.H. Beck, 2010, xix, 167 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-192-5.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav a Kevin Lane KELLER. Marketingová komunikace: CSR v praxi a jak s ním dál. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. Management (Grada). ISBN 978-80-251-3432-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management: CSR v praxi a jak s ním dál. 1. vyd. [i.e. 3. vyd.]. Praha: Grada, 2007, 788 s. Management (Grada). ISBN 978-80-247-1359-5.
KOZEL, Roman.Moderní marketingový výzkum:nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
KUNZ, Vilém.Společenská odpovědnost firem. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 201 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3983-0.
PAVLÍK, Marek a Martin BĚLČÍK. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 169 s. Management (Grada). ISBN 978-80-247-3157-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-802-4727-905.
ZADRAŽILOVÁ, Dana. Společenská odpovědnost podniků: transparentnost a etika podnikání. Vyd. 1. V Praze: C.H. Beck, 2010, xix, 167 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-192-5.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Otázky k obhajobě:
Co je to ekolabelling?
Jaké sou Vaše návrhy komunikace směřující k rozšíření firemního dobrovolnictví?
Je ve firmě Greiner Assistec realizována diverzita zaměstnanců?
prof. Pavelka: Jakým způsobem jste konstruoval hypotézy?
Student odpověděl na všechny položené otázky.