Tato diplomová práce se zabývá analýzou marketingových mixů online servisů digitálního prodeje zvukových nahrávek Supraphonline, iTunes Store, Spotify a Deezer. V rámci složky propagace (promotion) jsou analyzovány pouze komunikační aktivity uvedených servisů na sociálních sítích Facebook, YouTube, Twitter a Google+ a jejich interakce s uživateli. Všechna získaná data jsou srovnána a následně vyvozeny možné vlivy na obchodní úspěšnost každého jednotlivého servisu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis analyzes the marketing mixes of digital sound recording sales online services Supraphonline, iTunes Store, Spotify and Deezer. Under the promotion are analyzed only communication activities of included services on social networks Facebook, YouTube, Twitter and Google+, and their interaction with users. All obtained data are compared and then inferred the possible effects on the commercial success of each individual service.
Klíčová slova
digitální prodej hudby, download, streaming, nahrávací průmysl, hudba, sociální sítě, sociální média
Klíčová slova v angličtině
digital music sales, download, streaming, recording industry, music, social networks, social media
Rozsah průvodní práce
87 s. (152 122 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá analýzou marketingových mixů online servisů digitálního prodeje zvukových nahrávek Supraphonline, iTunes Store, Spotify a Deezer. V rámci složky propagace (promotion) jsou analyzovány pouze komunikační aktivity uvedených servisů na sociálních sítích Facebook, YouTube, Twitter a Google+ a jejich interakce s uživateli. Všechna získaná data jsou srovnána a následně vyvozeny možné vlivy na obchodní úspěšnost každého jednotlivého servisu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis analyzes the marketing mixes of digital sound recording sales online services Supraphonline, iTunes Store, Spotify and Deezer. Under the promotion are analyzed only communication activities of included services on social networks Facebook, YouTube, Twitter and Google+, and their interaction with users. All obtained data are compared and then inferred the possible effects on the commercial success of each individual service.
Klíčová slova
digitální prodej hudby, download, streaming, nahrávací průmysl, hudba, sociální sítě, sociální média
Klíčová slova v angličtině
digital music sales, download, streaming, recording industry, music, social networks, social media
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu a komunikaci, historii a současnosti hudebního průmyslu v oblasti zvukových nahrávek a využití internetu a sociálních sítí v marketingové komunikaci. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu marketingového mixu vybraných online servisů prodeje digitálních zvukových nahrávek, přičemž v rámci analýzy propagace (promotion) se zaměřte pouze na vybrané sociální sítě.
3. Na základě výsledků analýzy vyvoďte možné vlivy na obchodní úspěšnost analyzovaných online servisů.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu a komunikaci, historii a současnosti hudebního průmyslu v oblasti zvukových nahrávek a využití internetu a sociálních sítí v marketingové komunikaci. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu marketingového mixu vybraných online servisů prodeje digitálních zvukových nahrávek, přičemž v rámci analýzy propagace (promotion) se zaměřte pouze na vybrané sociální sítě.
3. Na základě výsledků analýzy vyvoďte možné vlivy na obchodní úspěšnost analyzovaných online servisů.
Seznam doporučené literatury
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2795-7.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, 2004, 855 s. Expert (Grada Publishing). ISBN 80-247-0513-3.
POLEDŇÁK, Ivan a Ivan CAFOUREK. Sondy do popu a rocku. Praha: H&H, 1992. ISBN 80-85467-14-3.
POLEDŇÁK, Ivan. Hudba jako problém estetiky. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1215-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
Seznam doporučené literatury
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2795-7.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, 2004, 855 s. Expert (Grada Publishing). ISBN 80-247-0513-3.
POLEDŇÁK, Ivan a Ivan CAFOUREK. Sondy do popu a rocku. Praha: H&H, 1992. ISBN 80-85467-14-3.
POLEDŇÁK, Ivan. Hudba jako problém estetiky. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1215-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - PaedDr. Marcela Göttlichová):
1. Existuje na trhu potenciál pro další službu? Jakým způsobem by se nejlépe měla podle výsledků analýzy vymezit proti konkurenci?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. V čem jsou hlavní rozdíly v situaci na českém trhu oproti trhům v ostatních (vybraných) státech?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Dalo by se říct, že strategie některých služeb se dokáže nějakým způsobem vyrovnávat s trendem bezplatného stahování? Naznačují to některé ze zjištěných informací?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
Vedoucí práce doc. Bačuvčík položil ve svém posudku studentovi tuto otázku:
Práce se nezabývá vývojem komunikace sledovaných subjektů, nicméně přesto - dá se říct, že tržní pozice a tím i způsoby tvorby marketingového mixu jednotlivých subjektů jsou dlouhodobě dané, nebo dochází postupně k nějakým přesunům?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.