Diplomová práce se zabývá optimalizací e-shopu AGROsvětla.cz, který se specializuje na on-line prodej originálních světlometů, zrcátek, majáků a dalšího příslušenství pro zemědělské stroje. V teoretické části práce jsou vysvětleny pojmy týkající se elektronického marketingu a jeho forem. Dále také zásady tvorby e-shopu, jeho analýzy a možnosti optimalizace jak pro vyhledávače, tak i pro zákazníky. Teoretickou část uzavírá metodika šetření následně aplikovaného v praktické části práce. Jsou zde vysloveny cíle a výzkumné otázky. Praktická část se soustřeďuje na uživatelský výzkum pro e-shop AGROsvěla.cz, který zahrnuje osobní rozhovory (interview) se zástupci CS, identifikaci konkurence, komparativní analýzu webových stránek e-shopu s nejvýznamnějšími konkurenty a analýzu klíčových slov. Na základě analýzy sekundárních dat a primárního marketingového šetření u potenciálních zákazníků jsou v projektové části práce navržena potřebná opatření a plán pro následnou optimalizaci e-shopu.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the optimization of e-shop AGROsvětla.cz, which specializes in online sales of original headlamps, mirrors, lighthouses and other PRI-accessory for agricultural machines. The theoretical part explains the concepts related to electronic marketing and its forms. Furthermore, the principles of e-shop, its analysis and optimization options for both search engines as well as for customers. The theoretical part concludes investigation methodology applied thereafter in the practical part. They are expressed objec-tives and research questions. The practical part focuses on user research for e-commerce AGROsvětla.cz, which includes personal interviews with representatives of TG, identification competition, comparative analysis of the website e-shop AGROsvětla.cz with major competitors and analyzing keywords. Based on the analysis of secondary data and primary marketing survey of potential customers are in the design of the proposed work plan and the necessary measures for the subsequent optimization of the e-shop.
Klíčová slova
on-line marketing, e-shop, analýza webu, optimalizace, SEO, uživatelský výzkum
Klíčová slova v angličtině
Online Marketing, E-commerce, Web Analytics, Optimization, SEO, User Research
Rozsah průvodní práce
107 s. (118 299 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá optimalizací e-shopu AGROsvětla.cz, který se specializuje na on-line prodej originálních světlometů, zrcátek, majáků a dalšího příslušenství pro zemědělské stroje. V teoretické části práce jsou vysvětleny pojmy týkající se elektronického marketingu a jeho forem. Dále také zásady tvorby e-shopu, jeho analýzy a možnosti optimalizace jak pro vyhledávače, tak i pro zákazníky. Teoretickou část uzavírá metodika šetření následně aplikovaného v praktické části práce. Jsou zde vysloveny cíle a výzkumné otázky. Praktická část se soustřeďuje na uživatelský výzkum pro e-shop AGROsvěla.cz, který zahrnuje osobní rozhovory (interview) se zástupci CS, identifikaci konkurence, komparativní analýzu webových stránek e-shopu s nejvýznamnějšími konkurenty a analýzu klíčových slov. Na základě analýzy sekundárních dat a primárního marketingového šetření u potenciálních zákazníků jsou v projektové části práce navržena potřebná opatření a plán pro následnou optimalizaci e-shopu.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the optimization of e-shop AGROsvětla.cz, which specializes in online sales of original headlamps, mirrors, lighthouses and other PRI-accessory for agricultural machines. The theoretical part explains the concepts related to electronic marketing and its forms. Furthermore, the principles of e-shop, its analysis and optimization options for both search engines as well as for customers. The theoretical part concludes investigation methodology applied thereafter in the practical part. They are expressed objec-tives and research questions. The practical part focuses on user research for e-commerce AGROsvětla.cz, which includes personal interviews with representatives of TG, identification competition, comparative analysis of the website e-shop AGROsvětla.cz with major competitors and analyzing keywords. Based on the analysis of secondary data and primary marketing survey of potential customers are in the design of the proposed work plan and the necessary measures for the subsequent optimization of the e-shop.
Klíčová slova
on-line marketing, e-shop, analýza webu, optimalizace, SEO, uživatelský výzkum
Klíčová slova v angličtině
Online Marketing, E-commerce, Web Analytics, Optimization, SEO, User Research
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury a zpracujte pravidla pro tvorbu e-shopů, jejich analýzy a optimalizace. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíl práce.
2. Stanovte výzkumné otázky.
3. Proveďte analýzu e-shopu a jeho konkurence dle vybraných metod. Proveďte kvalitativní šetření u vzorku zákazníků e-shopu. Zodpovězte výzkumné otázky.
4. Na základě výsledků analýz zpracujte plán optimalizace vybraného e-shopu.
5. Formulujte závěry a zhodnoťte dosažení cílů práce.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury a zpracujte pravidla pro tvorbu e-shopů, jejich analýzy a optimalizace. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíl práce.
2. Stanovte výzkumné otázky.
3. Proveďte analýzu e-shopu a jeho konkurence dle vybraných metod. Proveďte kvalitativní šetření u vzorku zákazníků e-shopu. Zodpovězte výzkumné otázky.
4. Na základě výsledků analýz zpracujte plán optimalizace vybraného e-shopu.
5. Formulujte závěry a zhodnoťte dosažení cílů práce.
Seznam doporučené literatury
KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0: kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 456 s. ISBN 978-80-251-2964-7.
GRAPPONE, Jennifer a Gradiva COUZIN. SEO: Search Engine Optimization : ovládněte SEO a získejte výhodu před konkurencí : optimalizujte své webové stránky pro vyhledávací servery : přiveďte na své stránky zákazníky dříve, než to udělá konkurence. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2007, 328 s. Encyklopedie webdesignera. ISBN 978-80-86815-85-5.
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vyd. 1. Jihlava: Baroque Partners, 2014, 211 s. ISBN 978-80-87923-01-6.
KUBÍČEK, Michal. Velký průvodce SEO: jak dosáhnout nejlepších pozic ve vyhledávačích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, 318 s. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-251-2195-5.
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006, 332 s. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1362-4.
KRUG, Steve. Web design - nenuťte uživatele přemýšlet!. 2., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2006, 167 s. ISBN 80-251-1291-8.
MIKULÁŠKOVÁ, Petra a Mirek SEDLÁK. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2015, 408 s. ISBN 978-80-251-4383-4.
Seznam doporučené literatury
KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0: kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 456 s. ISBN 978-80-251-2964-7.
GRAPPONE, Jennifer a Gradiva COUZIN. SEO: Search Engine Optimization : ovládněte SEO a získejte výhodu před konkurencí : optimalizujte své webové stránky pro vyhledávací servery : přiveďte na své stránky zákazníky dříve, než to udělá konkurence. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2007, 328 s. Encyklopedie webdesignera. ISBN 978-80-86815-85-5.
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vyd. 1. Jihlava: Baroque Partners, 2014, 211 s. ISBN 978-80-87923-01-6.
KUBÍČEK, Michal. Velký průvodce SEO: jak dosáhnout nejlepších pozic ve vyhledávačích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, 318 s. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-251-2195-5.
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006, 332 s. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1362-4.
KRUG, Steve. Web design - nenuťte uživatele přemýšlet!. 2., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2006, 167 s. ISBN 80-251-1291-8.
MIKULÁŠKOVÁ, Petra a Mirek SEDLÁK. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2015, 408 s. ISBN 978-80-251-4383-4.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Otázky k obhajobě:
1. Existujú v praxi aj iné nástroje internetového marketingu, okrem tých, ktoré ste uviedli v rámci členenia na s. 13? Ktoré z nástrojov internetového marketingu je možné priamo prepojiť s e-shopom tak, aby zvýšili jeho efektivitu v praxi.
2. Popíšte základné výhody a nevýhody e-shopov v porovnaní s klasickými kamennými predajňami.
3. Uveďte, akým spôsobom je možné podľa vášho názoru členiť jednotlivé druhy e-shopov v praxi (napr. z hľadiska ich funkcií, obsahu, formy atp.).
Studentka připraveně odpověděla na všechny položené otázky.