Cílem diplomové práce je poukázat na efektivitu jednotlivých komunikačních kanálů akce Festivalový zámek a na spokojenost návštěvníků s programem, který se zde koná v průběhu celého Zlín Film Festivalu. V teoretické části je objasněn pojem filmový festival a vztah kultury a marketingu, vytyčeny charakteristiky publika kulturních akcí a rozebrány jednotlivé prvky marketingového a komunikačního mixu. V praktické části jsou pojmy konkrétně aplikovány na Festivalový zámek, popsána analýza dotazníkového šetření.
Na základě výsledků jsou objasněny odpovědi na vytyčené výzkumné otázky. Projektová část se zabývá současným stavem projektu Festivalového zámku, jeho přípravami a probíhající komunikační kampaní k akci.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to point out the effectiveness of individual communication channels of the event Festival Castle and the satisfaction of festival visitors with the accompanying programme taking place during Zlin Film Festival.
The theoretical part defines the term film festival and the relation between culture and marketing. Moreover, it characterizes the audience of such cultural events and discusses individual features of marketing and communication mix.
The practical part applies the above mentioned terms to the event of Festival Castle. It also analyses the conducted survey and its results and applies the results to the conclusions of the research.
The project part deals with the current features of the project Festival Castle, with its preparations and its current communication campaign.
Klíčová slova
filmový festival, kultura, marketing, publikum, marketingový mix, komunikační mix, Zlín Film Festival, Festivalový zámek, doprovodný program
Klíčová slova v angličtině
Film Festival, Culture, Marketing, Audience, Marketing Mix, Communication Mix, Zlín Film Festival, Festival Castle, Accompanying Programme
Rozsah průvodní práce
133 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je poukázat na efektivitu jednotlivých komunikačních kanálů akce Festivalový zámek a na spokojenost návštěvníků s programem, který se zde koná v průběhu celého Zlín Film Festivalu. V teoretické části je objasněn pojem filmový festival a vztah kultury a marketingu, vytyčeny charakteristiky publika kulturních akcí a rozebrány jednotlivé prvky marketingového a komunikačního mixu. V praktické části jsou pojmy konkrétně aplikovány na Festivalový zámek, popsána analýza dotazníkového šetření.
Na základě výsledků jsou objasněny odpovědi na vytyčené výzkumné otázky. Projektová část se zabývá současným stavem projektu Festivalového zámku, jeho přípravami a probíhající komunikační kampaní k akci.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to point out the effectiveness of individual communication channels of the event Festival Castle and the satisfaction of festival visitors with the accompanying programme taking place during Zlin Film Festival.
The theoretical part defines the term film festival and the relation between culture and marketing. Moreover, it characterizes the audience of such cultural events and discusses individual features of marketing and communication mix.
The practical part applies the above mentioned terms to the event of Festival Castle. It also analyses the conducted survey and its results and applies the results to the conclusions of the research.
The project part deals with the current features of the project Festival Castle, with its preparations and its current communication campaign.
Klíčová slova
filmový festival, kultura, marketing, publikum, marketingový mix, komunikační mix, Zlín Film Festival, Festivalový zámek, doprovodný program
Klíčová slova v angličtině
Film Festival, Culture, Marketing, Audience, Marketing Mix, Communication Mix, Zlín Film Festival, Festival Castle, Accompanying Programme
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury v oblasti marketingu kultury s orientací na specifika forem komunikace kulturních událostí směrem k zákazníkovi. Specifikujte cílovou skupinu s příslušnou metodou šetření. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíl práce a výzkumné otázky.
2. Přibližte aktivity Zlín Film Festivalu a proveďte analýzu komunikace směrem k vytyčené cílové skupině doprovodného či filmového programu realizovaného v prostorách Zlínského zámku.
3. Zpracujte analýzu průzkumu vybrané cílové skupiny, konkrétně základních škol účastnících se doprovodného či filmového programu ZFF z pohledu efektivity v oblasti komunikace.
4. Na základě výsledných hodnot průzkumu zhodnoťte silné a slabé stránky komunikace ZFF v akci otevřít zámek dětem, případně předložte možná doporučení vedoucí k zefektivnění jak komunikace, tak i samotné akce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury v oblasti marketingu kultury s orientací na specifika forem komunikace kulturních událostí směrem k zákazníkovi. Specifikujte cílovou skupinu s příslušnou metodou šetření. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíl práce a výzkumné otázky.
2. Přibližte aktivity Zlín Film Festivalu a proveďte analýzu komunikace směrem k vytyčené cílové skupině doprovodného či filmového programu realizovaného v prostorách Zlínského zámku.
3. Zpracujte analýzu průzkumu vybrané cílové skupiny, konkrétně základních škol účastnících se doprovodného či filmového programu ZFF z pohledu efektivity v oblasti komunikace.
4. Na základě výsledných hodnot průzkumu zhodnoťte silné a slabé stránky komunikace ZFF v akci otevřít zámek dětem, případně předložte možná doporučení vedoucí k zefektivnění jak komunikace, tak i samotné akce.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2012, 198 s. ISBN 978-80-87500-17-0.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-802-5134-320.
KALKA, Jochen a Florian ALLGAYER. Marketing podle cílových skupin: [jak žijeme, co kupujeme, čím se řídíme]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, vii, 270 s. ISBN 978-80-251-1617-3.
ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 236 s. Manažer. ISBN 80-247-0646-6.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2012, 198 s. ISBN 978-80-87500-17-0.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-802-5134-320.
KALKA, Jochen a Florian ALLGAYER. Marketing podle cílových skupin: [jak žijeme, co kupujeme, čím se řídíme]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, vii, 270 s. ISBN 978-80-251-1617-3.
ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 236 s. Manažer. ISBN 80-247-0646-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Otázky k obhajobě:
Vysvětlete graf 1 a graf 2 - z čeho vyplývá závěr, že nejefektivnější je outdoorová kampaň?
Studentka odpověděla na všechny položené otázky.